Тема: Чотирикутники
Мета:
узагальнити основні теоретичні знання про паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, звернути увагу учнів на зв'язок між цими фігурами; підготувати учнів до контрольної роботи шляхом розв'язування задач різного рівня; активізувати роботу учнів відпрацьовувати вміння робити логічні висновки; формувати навички дослідницької роботи; виховувати критичне ставлення до своєї роботи, а також вміння оцінювати свої знання.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань
Обладнання: демонстраційні таблиці, презентація, картки
Знати – це означає, насамперед,
Уміти користуватися знаннями.
В.О.Сухомлинський
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.
Педагог В.О.Сухомлинський одного разу зауважив: «Знати – це означає, насамперед, уміти користуватися знаннями». Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку, на якому ви не просто зможете пригадати матеріал з теми «Чотирикутники», але й цікаво, я сподіваюсь, проведете час. Сьогодні у нас урок-подорож по країні «Чотирикутники». Щоб подорож була цікавою, успішною, ви повинні показати всі знання з даної теми. Під час подорожі бажаю вам виявити свою самостійність, показати свої знання, творчі здібності.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Чи правильні твердження?
За поданими ознаками необхідно вияснити про який чотирикутник йде мова
* . Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі рівні. Протилежні сторони чотирикутника рівні.
* У чотирикутника діагоналі перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Протилежні сторони рівні. Протилежні кути так само рівні. Кути, що прилягають до однієї сторони чотирикутника, дають у сумі 1800. Діагональ чотирикутника поділяє його на два рівних трикутники.
* Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі рівні. Діагоналі є бісектрисами його кутів. Діагоналі перетинаються під прямим кутом.
* Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі є бісектрисами його кутів. Діагоналі перетинаються під прямим кутом. Протилежні кути рівні. Сума кутів, що прилягають до однієї сторони, становить 180°.
Відповіді:
ІІІ Застосування знань і вмінь при розв’язуванні задач.
IV Узагальнення і систематизація знань.
Для перевірки засвоєних властивостей, прошу заповнити таблицю
Відмітити знаком «+» властивості, характерні для даних фігур.
Обмінятися картками із сусідом для перевірки та оцінювання (один + - один бал)
Властивості |
Види фігур |
|||
паралелограм |
прямокутник |
ромб |
квадрат |
|
Чотирикутник |
|
|
|
|
Протилежні сторони попарно паралельні |
|
|
|
|
Всі кути прямі |
|
|
|
|
Всі сторони рівні |
|
|
|
|
Діагональ ділить на 2 рівних трикутники |
|
|
|
|
Протилежні сторони і кути рівні |
|
|
|
|
Діагоналі в точці перетину діляться порівну |
|
|
|
|
Сума кутів, прилеглих до однієї сторони, дорівнює 180° |
|
|
|
|
Діагоналі рівні |
|
|
|
|
Діагоналі взаємно перпендикулярні |
|
|
|
|
Діагоналі є бісектрисами кутів |
|
|
|
|
VI. Підбиття підсумків
Осмислення результатів уроку (рефлексія).
Що ми робили на сьогоднішньому уроці?
Чому?
Чи вдалося нам досягти мети уроку?
Маю сказати, що ви продемонстрували належний професіоналізм. За відмінну роботу висловлюю подяку із відзнакою в журналі таким учням... (називає прізвища учнів, які активно працювали на уроці).
Геометрія – це не тільки школа логічного мислення, але й джерело , що сприяє розвитку просторової уяви, до критичниго мислення. Кожен з вас намалюйте геометричну фігуру, що вам до вподоби: або квадрат, або прямокутник.
Квадрат. Символізує такі позитивні риси характеру людини як потреба довести справу до кінця, терпіння, методичність, впорядкованість.
Прямокутник. Свідчить про перехідний стан особистості, невпевненість, непослідовність, але водночас відкритість до нових ідей, цікавість та сміливість.
VІ. Домашнє завдання
Повторити §1.1-1.6, виконати №79, 122, тестові завдання 1-6 на стр.70.
1