Урок з теми "Чотирикутники"

Про матеріал
Розробка уроку з геометрії з теми "Чотирикутники" для узагальнення теми. Урок розроблений з елементами критичного мислення
Перегляд файлу

Тема: Чотирикутники

Мета:

узагальнити основні теоретичні знання про паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, звернути увагу учнів на зв'язок між цими фігурами; підготувати учнів до контрольної роботи шляхом розв'язування задач різного рівня; активізувати роботу учнів відпрацьовувати вміння робити логічні висновки; формувати навички дослідницької роботи; виховувати критичне ставлення до своєї роботи, а також вміння оцінювати свої знання.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань

 

Обладнання: демонстраційні таблиці, презентація, картки

Знати – це означає, насамперед,

Уміти користуватися знаннями.

В.О.Сухомлинський

 

Хід уроку

    І. Мотивація навчальної діяльності

    Учитель.

Педагог В.О.Сухомлинський одного разу зауважив: «Знати – це означає, насамперед, уміти користуватися знаннями». Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку, на якому ви не просто зможете пригадати матеріал з теми «Чотирикутники», але й цікаво, я сподіваюсь, проведете час. Сьогодні у нас урок-подорож по країні «Чотирикутники». Щоб подорож була цікавою, успішною, ви повинні показати всі знання з даної теми. Під час подорожі бажаю вам виявити свою самостійність, показати свої знання, творчі здібності.

 

  ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Острів правильних та неправильних відповідей»  (перевірка теоретичних знань)

Чи правильні твердження?

  1.     Діагоналі ромба рівні. (ні)
  2.     Якщо протилежні сторони чотирикутника рівні, то він паралелограм. (ні)
  3.     У паралелограма всі сторони рівні. (ні)
  4.     У прямокутника всі кути прямі. (так)
  5.     Сума протилежних кутів паралелограма 1800 . (ні)
  6.     Діагоналі квадрата і прямокутника рівні. (так)
  7.     У паралелограма діагоналі є бісектрисами його кутів. (ні)
  8.     У прямокутника діагоналі взаємно перпендикулярні. (ні)
  9.     Діагоналі ромба є бісектрисами його кутів. (так)
  10. У прямокутника всі сторони рівні. (ні)

 

  1. З метою повторення основних властивостей та ознак чотирикутників, що вивчалися, пропоную наступну вправу

За поданими ознаками необхідно вияснити про який чотирикутник йде мова

 

* . Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі  рівні. Протилежні сторони чотирикутника рівні.

* У чотирикутника діагоналі перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Протилежні сторони рівні. Протилежні кути так само рівні. Кути, що прилягають до однієї сторони чотирикутника, дають у сумі 1800. Діагональ чотирикутника поділяє його на два рівних трикутники.

*  Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі  рівні. Діагоналі  є бісектрисами його кутів. Діагоналі перетинаються під прямим кутом.

*  Діагоналі чотирикутника перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі  є бісектрисами його кутів. Діагоналі  перетинаються під прямим кутом. Протилежні кути  рівні. Сума кутів, що прилягають до однієї сторони, становить 180°.

Відповіді:

 

 

 

 

 

ІІІ Застосування знань і вмінь при розв’язуванні задач.

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

  1. Сума двох кутів паралелограма 760 . Знайти градусні міри всіх кутів паралелограма.
  2.  

 

  1. Виконати вправи за підручником №74, 121, 127

 

 

 

 

IV Узагальнення і систематизація знань.

Для перевірки засвоєних властивостей, прошу заповнити таблицю

Відмітити знаком «+» властивості, характерні для даних фігур.

Обмінятися картками із сусідом для перевірки та оцінювання (один + - один бал)

Властивості

Види фігур

паралелограм

прямокутник

ромб

квадрат

Чотирикутник

 

 

 

 

Протилежні сторони попарно паралельні

 

 

 

 

Всі кути прямі

 

 

 

 

Всі сторони рівні

 

 

 

 

Діагональ ділить на 2 рівних трикутники

 

 

 

 

Протилежні сторони і кути рівні

 

 

 

 

Діагоналі в точці перетину діляться порівну

 

 

 

 

Сума кутів, прилеглих до однієї сторони, дорівнює 180°

 

 

 

 

Діагоналі рівні

 

 

 

 

Діагоналі взаємно перпендикулярні

 

 

 

 

Діагоналі є бісектрисами кутів

 

 

 

 

 

 

VI. Підбиття підсумків

Осмислення результатів уроку (рефлексія).

 

Що ми робили на сьогоднішньому уроці?

Чому?

Чи вдалося нам досягти мети уроку?

 

Маю сказати, що ви продемонстрували належний професіоналізм. За відмінну роботу висловлюю подяку із відзнакою в журналі таким  учням... (називає прізвища учнів, які активно працювали на уроці).

Геометрія – це не тільки школа логічного мислення, але й джерело , що сприяє розвитку просторової уяви, до критичниго мислення. Кожен з вас намалюйте геометричну фігуру, що вам до вподоби: або квадрат, або прямокутник.

    Квадрат. Символізує такі позитивні риси характеру людини як потреба довести справу до кінця, терпіння, методичність, впорядкованість.

    Прямокутник. Свідчить про перехідний стан особистості, невпевненість, непослідовність, але водночас відкритість до нових ідей, цікавість та сміливість.

VІ. Домашнє завдання

      Повторити §1.1-1.6, виконати №79, 122, тестові завдання 1-6 на стр.70.

   

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку