Урок з теми"Дії над раціональними числами. Жінки- математики"

Про матеріал

Мета уроку:

1. Освітня: узагальнити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з даної теми, закріпити навички та вміння, використовуючи певні правила.

2. Розвиваюча: розвивати математичну мову учнів, їх пам'ять, увагу, спостережливість, вміння порівнювати, узагальнювати, обґрунтовано робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес учнів.

3. Виховна: виховувати навички контролю і самоконтролю, правильну самооцінку, акуратність, уважність, позитивне ставлення до навчання, вміння працювати в колективі.

Перегляд файлу

Інтегрований урок математика + інформатика

                                 6 клас                              Вчитель Власова З.А.

Тема: Додавання і віднімання раціональних чисел

Тип уроку: Системно-узагальнюючий міні-модуль

Вид уроку: урок-практикум

Обладнання уроку: компютерний клас (програмне забезпечення: графічний редактор), картки з тестовим завданням, проектор, памятки.

Цілі уроку:

  1. відпрацювати навички додавання і віднімання раціональних чисел, навички роботи з тестом. Повторити навички роботи в графічному редакторі Paint.
  2. Розвивати активність, раціональність, гнучкість мислення, комунікативні вміння учнів;
  3. Виховувати прагнення до створення нового, орієнтувати учнів на самовизначення і самоактуалізацію.

Сценарій уроку.

  1. Організаційний момент.

Вітання вчителя та учнів

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна

Блискуче розум розвиває,

Мислити правильно навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, друзі, хто ж вона така?

Звичайно «Математика»

Я дуже рада вас вітати на цьому не звичайному уроці. Чим він не звичайний? Сьогодні ми з вами підводимо підсумки з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Тому я бажаю вам натхнення, успіху, плідної праці. І ви теж побажайте один одному удачі та гарного настрою.

Психологічний прийом «Посміхніться одне одному та побажайте успіху».

2) Перевірка домашнього завдання (за допомогою слайдів)

Хто задоволений тим як він впорався з домашнім завданням? Поставте собі оцінку за домашнє завдання.

  1. Актуалізація опорних знань

Закінчити речення:

1) сума двох відємних чисел число _______________________;

2) щоб знайти модуль суми треба ___________________________

3) щоб додати два числа з різними знаками треба від більшого модуля

_________________ менший;

             Щоб від одного числа відняти друге треба:

  1. до зменшуваного ______________________________________

________________________________________________________;

  1. використати одне з правил додавання.

3)Щоб розкрити дужки треба:

  1. подивитися який знак стоїть перед дужками:
  • якщо „+”, то __________________________________________

_____________________________________________________________;

 

  • якщо „ - ” , то ____________________________________________

_______________________________________________________________.

Перевірте себе поставте оцінку за теорію, порівняйте з тим як ви знали це правило на попередніх уроках. У кого покращився результат?

   3) Формування навичок та умінь учнів.

        Наступне завдання - тестові завдання:

Вам пропонується записати відповіді буквами англійського алфавіту.

Нагадую правила роботи з тестами:

 

Тестові завдання:

1. 3,7 + (- 7,3) =

а) 11 - S;                  б) – 3,6 – P;           в) 3,3 – F.

 

2. - 19,6 – 4,5 =

а) – 24,1 - A;                  б) – 5,1 – E;           в) 24,1 – I.

 

3.    - 10,2 + 10,2 =

а) – 20,4 - H;                  б) 0 – I;           в) 20,4 – U.

 

4. – 9,3 – (- 17,5) =

а) – 8,2  - D;                  б) – 26,8 – L;           в) 8,2 – N.

 

5. – 5,2 + 10,4 =

а) 5,2 - T;                  б) 15,6 – D;           в) – 15,6  – E.

Прочитати отримане слово ( на екран показати правильні відповіді і отримане слово). Що означає це слово? Хто вміє працювати в цій програмі? Або чув що це таке? Поставте собі оцінку за тести.

Перед початком наступної основної нашої роботи трішки відпочинемо і згадаємо деякі теоретичні положення про раціональні числа.

 

 Натуральні числа, протилежні їм числа і

Число нуль називаються ……(цілими)

 

Нам ці числа вже відомі

Цілі і дробові,

Від’ємні і додатні,

І звуться вони ….. (раціональні).

 

Нам ці числа треба знати,

Щоб від двох п’ятьсот відняти.

З ними дія додавання –

Це суцільне здивування.

Все одно вони приємні –

Числа на імя ....(відємні)

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому  є щось невідоме,

Його треба розвязати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -  ……(рівняння).

3) робота в групах.

 

Сюжетна лінія: вступне слово вчителя:  

Наступне наше завдання теж цікаве. В одно казковому місті «Числа» (картинка казкового будинку) сталася надзвичайна ситуація – пропала Чарівна книга «Раціональні числа» (картинка книжки). Для пошуку Зловмисника організовуються «Детективні агентства»:  (учні класу обєднуються в групи з 2-3 чоловік) (картинка). Основне завдання для «Детективних агентств» -  скласти фоторобот крадія, виконавши 6 завдань на додавання і віднімання раціональних чисел, правильні відповіді – основні прикмети зовнішності. Використовуючи графічний редактор «Paint» та результати роботи над тестовими завданнями, відобразити фоторобот на екрані компютера.

Кожна група отримує лист із завданнями. Час роботи 20хв.; групи, закінчать роботу раніше можуть перейти до компютера, групи, що не встигли виконати всі завдання за відведений час, переходять до компютерів і працюють тільки з тими ознаками, які вони встигли визначити.

Тестові завдання

  • Форма обличчя:

 Розвяжіть рівняння 3,16 + х = 1,53

            а) 2,07;  овальне      б) – 2,07; кругле     в) 5,13; витягнуте  г) – 5, 13; квадратне

  • Колір очей:

  Обчислити: 5 +(- 9) – ( - 15) – ( - 6) + 15 – 30

          а) 22; зелені          б) – 2; карі                в) 2; блакитні    г) – 15; чорні

  • Волосся:

   Не виконуючи обчислень, порівняйте суму та різницю чисел: - 6, 78 + (- 9,24)

     а)сума більша за різницю; чорні прямі               б) сума менша за різницю; руді прямі

     в) сума дорівнює різниці; світлі хвилясті         г) не можна визначити; чорні кучеряві

 

  • Форма носа

Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами – 5 і 7. Знайти їх суму.

а) 11; - 11; картоплею               б) 13; - 13; кирпоносий  

 в) 12; 12; з горбинкою            г) 11;11; прямий

  • Губи:

Розвяжіть рівняння – 4 ⅔ - х = - 2 ⅓

 а) 2,5; бантиком      б)  - 2 ⅓; вузькі    в) 6 ⅓; пухкі    г) - 6 ⅓ ; куточки опущені вниз.

  • Особливі прикмети

Розвяжіть рівняння //х/ - 7/ = 12

а) х=19; світлі пишні вуса  б) х = - 19; родимка на лівій щоці

в) х1 = 19; х2 = - 19; х3 = - 5;  маленька чорна борідка    г) х1 = 19; х2 = - 19; чорні вусики

 

Фізпауза (вправа для очей)

Робота в графічному редакторі «Paint» За ознаками визначеними на попередньому етапі уроку, учні малюють портрет Зловмисника.

Прикметники Зловмисника: кругле обличчя, блакитні очі, руде волосся, прямий ніс, вузькі губи, чорні вусики.

 

Підбиття підсумків.

Аналіз реалізації завдань на урок «Прийом продовжить речення»

  • «Сьогодні на уроці я дізнався …….»
  • «Я навчився ……..»
  • «Думаю, що контрольну роботу напишу ……..»
  • «Мені хочеться і далі вчитися, тому що ……..»

Робота групи оцінюється за відповідністю намальованого портрета оригіналу. Оцінювання роботи кожного учня здійснюється шляхом взаємооцінювання.

Домашнє завдання: Повторити все про раціональні числа. Готуємось до опанування правил множення і ділення раціональних чисел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

                Мотивація                  Перевірка домашнього завдання

  

        Самоперевірка теорії                     Перевірка тесту №1

 

 

Корисний відпочинок                      Казкове місто «Числа»

 

 

 

 «Детективні агентства»                 Відпочинок для очей

 

     

   Фоторобот Зловмисника            Настрій після уроку

 

 

                                              Підсумок уроку

doc
Додано
15 вересня 2018
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку