Тема. Геометрична прогресія, її властивості.
Мета: дати означення геометричної прогресії, її знаменника, рекурентної формули та основної властивості геометричної прогресії; формувати вміння розпізнавати геометричну прогресію серед інших послідовностей, розв’язувати вправи на знаходження n-го члена геометричної прогресії. Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння співставляти та аналізувати, висловлювати свою думку. Виховувати культуру математичного мовлення, інтерес до предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (Слайд 1).
1) 15; 13; 11; 9; 7; …
2) 2; 4; 8; 16; 32; …
3) -3; -5; -7; -9; -11; …
4) 4; 9; 14; 19; 24; …
Учні відповідають на питання:
Як бачите серед нескінченної кількості різних за видами числових послідовностей, крім вивчених на попередніх уроках, можна виділити інші види: у яких кожний наступний член, на відміну від членів арифметичної прогресії, дорівнює попередньому члену, помноженому на те саме число. (формулюється тема і мета уроку).
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. Повторення (Підготовка до ДПА) (Слайд 3)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
b1 - перший член, bn - n-ний член, q- знаменник геометричної прогресії.
Висновок формули n-ного члена:
b2=b1q b3=b2q=(b1q) q=b1q² b4=b3q=(b1q²) q=b1q³ і т.д.
У загальному вигляді bn=b1qn-1
Виразити з даної формули b1 і q.
Підсумком вправи є сумісне заповнення таблиці :
Загальне |
Відмінності |
|
|
|
|
V. Розв'язування вправ і задач фронтально:
№ 33.5, 33.7, 33.9, 33.15, 33.21, 33.31, 33.33
Практичні задачі (Слайд 10):
Після кожної задачі діти роблять висновки щодо збереження власного здоров'я і здоров'я оточуючих.
VІ. Підсумки уроку. Тестові завдання (у форматі ДПА) (Слайди 11-13):
А) 6; 18; 54; 162;
Б) 1; 2; 3; 5;
В) 3; 8; 13; 18;
Г) 21; 19; 17; 15.
2. Знайдіть знаменник геометричної прогресії (bn), якщо , а
А) 3/7;
Б) 5/7;
В) 7/5;
Г) 7/3.
3 . Знайдіть перший член геометричної прогресії, якщо її другий член b2 =12, а знаменник q = -3.
А) 4;
Б) -4;
В) 36;
Г) -36.
А) -5;
Б) 5;
В) -3;
Г) 3.
5. Знайти невідомий член геометричної прогресії : 3; Х ; 27; 81.
А) 6;
Б) 3;
В) 9;
Г) 15.
Самоперевірка. Відповіді:
Завдання – жарт «Встанови відповідність» (Слайд 14). Треба встановити назву казки, в яких події відбуваються в геометричній прогресії:
А) Жадібність і нахабство ростуть в геометричній прогресії, а b1 = «розбите корито».
Б) Об'єм соціального продукту збільшується в геометричній прогресії так, що вирішує проблему харчування цілого міста.
В) Кількість голів зростає в геометричній прогресії, доводячи, що вислів «одна голова – добре, а три краще» не завжди правильний.
Г) Якщо вживати напої та їжу невідомого походження то, Ваша особистість в очах оточуючих може зменшуватись або збільшуватись в геометричній прогресії.
Відповіді: 1- Б;. 2- Г; 3- В; 4-А.
VІІ. Домашнє завдання: прочитати § 33, повторити п. 13, розв'язати № 33.6, 33.8, 33.16, 33.22, 33.32*.
Використані джерела: