Урок з теми "Кислоти, їх склад, назви, класифікація"

Про матеріал
Урок і презентація з теми "Кислоти, їх склад, назви, класифікація" спрямовані на первинне осмислення і закріплення матеріалу з даної теми. Під час уроку формуються уявлення про склад, назви, класифікацію кислот за основністю і складом, їх поширення в природі і використання людиною. Під час закріплення матеріалу учні виконують завдання на співставлення, вибір зайвого, розв'язують задачу і розгадують кросворд. Також для підготовки до уроку використовується метод випереджаючого завдання - учні готовлять повідомлення про поширення кислот в природі, використовуючи додаткову літературу.
Перегляд файлу

8 клас                                                                    Хімія

Тема: Кислоти, їх склад, назви, класифікація.

Мета: ознайомити учнів зі складом, формулами, назвами і класифікацією кислот; з’ясувати поширення їх у природі, застосування людиною; розвивати вміння складати формули кислот, називати їх, вказувати  групи  кислот за різними класифікаціями, визначати валентності кислотних залишків, розвивати вміння аналізувати, систематизувати, робити висновки, виховувати інтерес до предмету.

 

Обладнання: презентація «Кислоти», ПСХЕ, картки з завданнями, таблиця кросворду, маркер.

Тип уроку: комбінований урок.

Форми і методи роботи: інтерактивні «мозковий  штурм», «асоціативний кущ», хімічний диктант з взаємоперевіркою, тести на співставлення, вибіркові, ігрова форма – розгадування кросворду, складання конспекту у вигляді схем, випереджаюче завдання творчого рівня з опрацюванням додаткової літератури.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів

Фронтальна бесіда

1. Що вивчає хімія?

2. На які дві групи поділяють речовини?

3. Чим відрізняються за складом прості та складні речовини?

4. З якими класами складних речовин ви вже знайомі?

5. Що називають оксидами, на які групи вони поділяються?

6. Чим відрізняються між собою основні й кислотні оксиди?

7. Що називають основами, на які групи вони поділяються?

Хімічний диктант з взаємоперевіркою:


  1. Калій оксид;
  2. Кальцій гідроксид;
  3. Барій оксид;
  4. Натрій гідроксид;
  5. Ферум (ІІІ) оксид;
  6. Ферум (ІІ) гідроксид;
  7. Карбон оксид;
  8. Алюміній гідроксид;
  9. Сульфур оксид;

10) Фосфор оксид


8. Які речовини утворюються внаслідок взаємодії: основних оксидів з водою?  кислотних оксидів з водою?

Допишіть рівняння, визначте, які речовини утворюються в результаті:


Na2O+ H2O=

CaO + H2O =

CO2 + H2O  =

SO3+ H2O  =


 

II. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

(повідомлення теми зашифроване на слайді презентації)

 

Тема. Кислоти, їх склад, назви, класифікація.      Завдання:

1. Вивчити склад, назви і класифікацію кислот.

2. Навчитися визначати валентність кислотного залишку і на основі цього класифікувати кислоти.

3. Розглянути поширення кислот у природі та значення для життєдіяльності організмів.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Вправа «Асоціативний кущ» (посередині класної дошки записано слово КИСЛОТА, учні навколо нанизують слова, які викликають асоціації з цим словом).

2. Випереджаюче завдання – доповідь учня:

«Поширеність кислот у природі» - демонстрація слайду презентації

IV. Сприйняття учнями нового навчального матеріалу

(Учительська презентація «Кислоти», робота учнів з підручником, складання конспекту)

1) Визначення – дають учні, аналізуючи формули кислот – схема на слайді;

2) Назви та формули найважливіших кислот (таблиця 8 с. 146, 147) – схема на таблиці; визначення валентності кислотних залишків;

3) Класифікація кислот за основністю – схема на слайді;

4) Класифікація кислот за вмістом Оксигену – схема на слайді.

5) Використання кислот  Випереджаюче завдання – доповідь учня:

«Використання кислот» - демонстрація слайду презентації

V. Вторинне сприйняття та осмислення нового матеріалу

Фронтальна бесіда

1. Які речовини відносять до кислот?

2. Що означає вираз «основність кислоти»?

3. На які групи поділяють кислоти за вмістом Оксигену в їх складі?

4. Як визначити валентність кислотних залишків в кислотах?

 

Робота з картками  і завдання на слайдах

1. Знайди пару:


1. H2SiО3 

2.  HCl

3. H2 4

4. H3РО4

5. HNO3

А. Сульфатна

Б. Нітратна

В. Силікатна

Г. Хлоридна

Д. Ортофосфатна


 

2.     Знайдіть зайву формулу

 А. HBr , HCl , H2CО3     

 Б.  H2S, H2CО3 , H2 SО4

 В. H2SiО3 , H2SО3 , H3РО4

 

3. З нижченаведеного переліку формул речовин виписати формули кислот, назвати їх і прокласифікувати.

NH3, H2CO3, CH4, H2O, HF, H2O2, H2SO4, CaH2, HNO3, NaOH,

 Ba(OH)2, H3PO4, Na2O.


 

4. Розв’яжіть задачу: Обчисліть, яка маса сульфатної кислоти утворюється в результаті взаємодії сульфур (VІ) оксиду масою 8 г з водою.

5. Розгадування кросворду:

  1. Назва кислоти, яку ми п’ємо (Карбонатна)
  2. Назва кислоти, яка не розчиняється у воді (Силікатна)
  3. Назва кислоти, яка за агрегатним станом тверда (Ортофосфатна)
  4. Назва кислоти,  формула якої   H2SO4  (Сульфатна)
  5. Назва кислоти, яка міститься у шлунку (Хлоридна)
  6. Назва кислоти, яка містить кислотний залишок  - SO3  (Сульфітна)
  7. Назва кислоти, формула якої     HNO3  (Нітратна)

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати § 28 с.146,147; §34 – вивчити формули і назви кислот (таблиця 8 – перші дві колонки); творче завдання – знайти з додаткових джерел Правила безпеки при роботі з кислотами. 

VIІ. Підсумки уроку

Фронтальна бесіда за питаннями теми, оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Картки з завданнями з теми «Кислоти»                           8 клас

1. Знайди пару:


1. H2SiО3 

2.  HCl

3. H2 4

4. H3РО4

5. HNO3

А. Сульфатна

Б. Нітратна

В. Силікатна

Г. Хлоридна

Д. Ортофосфатна


2. Знайдіть зайву формулу

 А. HBr , HCl , H2CО3     

 Б.  H2S, H2CО3 , H2 SО4

 В. H2SiО3 , H2SО3 , H3РО4

3. З нижченаведеного переліку формул речовин виписати формули кислот, назвати їх і про класифікувати:

NH3, H2CO3, CH4, H2O, HF, H2O2, H2SO4, CaH2, HNO3, NaOH.

 Ba(OH)2, H3PO4, Na2O.


4. Розв’яжіть задачу: Обчисліть, яка маса сульфатної кислоти утворюється в результаті взаємодії сульфур (VІ) оксиду масою 8 г з водою.

 

 

 

Картки з завданнями з теми «Кислоти»                           8 клас

1. Знайди пару:


1. H2SiО3 

2.  HCl

3. H2 SО4

4. H3РО4

5. HNO3

А. Сульфатна

Б. Нітратна

В. Силікатна

Г. Хлоридна

Д. Ортофосфатна


2. Знайдіть зайву формулу

 А. HBr , HCl , H2CО3     

 Б.  H2S, H2CО3 , H2 SО4

 В. H2SiО3 , H2SО3 , H3РО4

3. З нижченаведеного переліку формул речовин виписати формули кислот, назвати їх і про класифікувати:

NH3, H2CO3, CH4, H2O, HF, H2O2, H2SO4, CaH2, HNO3, NaOH.

 Ba(OH)2, H3PO4, Na2O.


4. Розв’яжіть задачу: Обчисліть, яка маса сульфатної кислоти утворюється в результаті взаємодії сульфур (VІ) оксиду масою 8 г з водою.

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку