Тема: Множення цілих чисел на круглі десятки, сотні, тисячі
Мета уроку: домогтися засвоєння множення цілих чисел на круглі десятки, сотні, тисячі; сформувати вміння множити багатоцифрові числа на одноцифрове число; розвивати пам’ять, увагу; виховувати наполегливість, старанність.
Очікувані результати: учні повинні вміти виконує множення багатоцифрових чисел на круглі десятки, сотні, тисячі.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Повторимо множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число.
ІV. Формулювання теми, мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
При розв’язуванні багатьох життєво-практичних задач інколи доводиться збільшувати числа у 10, 100, 1 000 разів, а також множити числа на круглі десятки, сотні, тисячі.
Приклад 1. Збільште число 5 у 10, 100, 1 000 разів.
Збільшити число у кілька разів означає виконати дію множення.
Тобто, 5 10 = 50, 5 100 = 500, 5 1 000 = 5 000.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!
Щоб помножити число на 10, 100, 1 000, треба до цього числа дописати справа відповідно один, два, три нулі. |
Приклад 2. Потрібно помножити число 514 на 60.
Розгляньте, як виконано множення.
Число 514 множимо на 6, не звертаючи уваги на нуль, але пам’ятаємо, що множимо на десятки, тому в добутку справа приписуємо нуль. Аналогічно виконується множення на сотні, тисячі.
VІ. Осмислення нового матеріалу
№ 1. Виконайте множення:
1 000 10; 1 000 452; 356 100; 1 000 27.
№ 2. 10 токарів зобов’язалися виготовити по 215 деталей звичайної форми і 108 деталей складної форми. Поставте запитання і розв’яжіть задачу.
№ 3. Розв’яжіть приклади:
1 214 34; 215 21; 72 15; 3 125 23.
VІІ. Домашнє завдання
№ 1. Розв’яжіть приклади:
354 60; 203 500; 125 4 000; 109 1 000.
№ 2. Фабрика іграшок підготувала для відправлення в універмаги набори легкових машин. У кожному наборі 12 машин, всього 456 наборів. Скільки всього машин у цих наборах?