Урок з теми "Представлення себе під час знайомства. Оформлення речень на письмі. Створення усного висловлення за ілюстраціями"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Українська мова» за темою «Представлення себе під час знайомства. Оформлення речень на письмі. Створення усного висловлення за ілюстраціями» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

Урок української мови, 2 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

учитель початкових класів,

методист міського  методичного кабінету

Управління освіти Бахмутської

міської ради Донецької області

 

 

Урок 1

Тема. Представлення себе під час знайомства. Оформлення речень на письмі. Створення усного висловлення за ілюстраціями

Мета: удосконалювати навичку письма; пригадати правила оформлення речень; удосконалювати вміння складати усні висловлювання за ілюстраціями; розвивати мовлення учнів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську;  виховувати уважність, старанність, розвивати інтерес до навчання.

Обладнання: конверти з пазлами, репродукція картини О.Аверина «Юні капітани», картки для рефлексії.

Тип уроку: повторення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережувальна, мистецька.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1.  Організація класу.

1)  Вправа «Знайомство — представлення»

- Пропоную кожному з вас представити всім свою візитну картку — це може бути пісня, вірш, афоризм, девіз, малюнок, розповідь про себе тощо.

(учитель за необхідності просить учасників пояснити свій вибір і допомагає їм провести пояснювальну роботу)

2) Вправа «Зберемося разом»

Інструкція: Учасники об’єднуються в невеликі групи по шість-вісім осіб. Учитель пропонує найрізноманітніші завдання:

  • вишикуватися в ряд відповідно до алфавіту за першою літерою імені;
  • вишикуватися в ряд відповідно до алфавіту за останньою літерою імені (прізвища, за другою літерою тощо);
  • знайти власний спосіб побудови групи.

(проаналізуйте, яка група швидше реагує на завдання, яка група знайшла найцікавіший спосіб класифікації)

2. Повідомлення теми та мети уроку.

- Скажіть, чим ми займалися на початку уроку?

- Так, ми спробували себе представити.  У всіх представлення себе вийшло різним, по-своєму цікавим. Сьогодні на уроці ми удосконалимо навички представлення себе під час знайомства, повторимо правила оформлення речень на письмі та попрацюємо за ілюстраціями, створюючи усне висловлення.

   3. Каліграфічна хвилинка:

 1)  Складання пазлів. Робота в групах:

а) об’єднання учнів у 2 групи;

б) повторення правил роботи в групах;

в) отримання капітанами груп завдання;

г) робота в групах;

д) презентація робіт.

Завдання: учні отримують конверт із завданням, складають пазл, на яких зображено цифри.

 

    Група 1    Група 2

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

  •         Які цифри у вас утворилися?
  •         Що ви можете про них сказати? (однозначні, непарні)
  •         З чим у вас асоціюються ці цифри? (1 вересня: 1-е  число місяця, 9-й місяць).
  •         Що цього дня відбувається у всіх школах нашої країни?

2) Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка:

Вв Вв Вв ве ер ре ес се ен нь

Вересень

- Скільки у слові складів?

- Скільки у слові букв?

- Скільки у слові звуків?

- Що позначає м'якість звука «н»?  

ІІ. Основна частина

  1. Знайомство з підручником:
  •         У цьому навчальному році ми будемо працювати за підручником «Українська мова» для учнів 2-го класу. Розглянемо його.
  •         На с.3 до вас звертається автор підручника. Прочитаємо текст.
  •         Чи знайомі вам герої, яких ви бачите на сторінці? Назвіть імена тих героїв, з якими ми знайомі з 1-го класу.  Роздивіться малюнок. З ким ви ще не знайомі?
  •         Наші друзі допомагатимуть нам і в 2-му класі.
  •         На попередній сторінці роздивіться та запам’ятайте умовні позначки, які стануть вам у нагоді під час роботи з підручником.

2. Робота за підручником (с. 4). Виконання вправи №1:

- Сьогодні наші герої залишили для вас велику кількість повідомлень. Ось перше.

- Прочитайте смс-повідомлення Ґаджика.

- Про що повідомив Ґаджик? Яку відповідь ви йому дасте?

3. Фізхвилинка

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Їжачок сьогодні в нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам їжачка спіймати.

Прудко їжачок втікає,

Голочками нас шпиляє.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

4. Продовження роботи за підручником (с.4). Робота в групах.

1) Об’єднання учнів у 3 групи.

2)  Робота в групах:

  група 1 – виконує вправу №3-4;

  група 2 – виконує вправу №6;

  група 3 – виконує вправу №7.

3) Презентація робіт учнями.

4) Обговорення:

Питання учасникам групи 1:

- Якої помилки припустилася Читалочка? Поясніть, який знак ви поставите у кінці кожного речення (. ? !).

- Прочитайте питальне речення. Дайте відповідь на нього.

Завдання для всіх учнів класу:

- Запишіть власне  речення-відповідь на запитання Читалочки в зошиті.

Питання учасникам групи 2:

  •  Що  не  так у повідомленні Щебетунчика? (перше слово  в реченні пишеться з великої буки)

Питання учасникам групи 3:

  • Яких помилок припустилася Родзинка?  Як пишуться слова в реченні? (окремо)

Завдання для всіх учнів класу:

  • Запишіть третє речення з повідомлення Родзинки в зошиті без помилок.

5) Повторення правил (с.5):

- Перевірте свої думки за правилом, яке подано у підручнику.

        6) Гімнастика для очей

Очі щільно ми закрили –

це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось роглядаєм.

І поки ми розглядали

До шести порахували.

Щоб очі наші відпочили,

Робим це разів чотири

7) Виконання вправи №10.

   а) бесіда:

- Виконайте завдання Родзинки — складіть з пазлів слово (канікули).

- Поясніть, які спогади воно викликає у вас (думки дітей).

- Складіть речення зі словом «канікули». Запишіть його у зошиті.

  б) складання діалогу за темою «Літні канікули». Робота в парах.

  в) презентація роботи (за бажанням учнів).

8) Стратегія критичного мислення «Входження в картину»

Пов’язане зображення- Роздивіться репродукцію картини. Кого ви бачите на ній?

- Де відпочивають діти?

- Чим вони зайняті на березі моря?

- Яку кількість корабликів вони запускають?

- Чи все їм вдається? Чому?

- Який настрій у дітей? З чого це видно?

- Як ви вважаєте, ким мріють стати діти? Чому?

- Кого ви бачите на репродукції картини крім дітей?

- Як би ви назвали цю картину?

- Це картина «Юні моряки», яку написав художник Олександр Миколайович Аверин.

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда:
  • Чому важливо вміти представлення себе під час знайомства?
  • Які розділові знаки ви можете поставити у кінці речення?
  • Як напишете перше слово у реченні?
  • Як пишуться слова в реченні?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  1. Рефлексія. Вправа «Драбинка успіху»

Учням пропонується на нижній сходинці розташувати людину у якої руки вниз – у мене нічого не вийшло, середня сходинка – людина руки в боки – у мене були складнощі, верхня сходинка – людина руки в сторони – мені все вдалося.

Картинки по запросу картинки драбинка         Коллекция рисованной пряничный человечек Бесплатные векторы      Коллекция рисованной пряничный человечек Бесплатные векторы     Коллекция рисованной пряничный человечек Бесплатные векторы

  1. Домашнє завдання: с. 5 впр. 12, повторити правило.
  • Дякую за роботу.

 

 

docx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
3332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку