Урок удосконалення знань, вмінь та навичок з теми «Пропорція. Основна властивість пропорції». Мета уроку формування в учнів вміння читати пропорції, знаходити невідомі члени пропорції під час розв´язування рівнянь, застосовуючи основну властивість пропорції, розвивати логічне мислення, пам´ять, увагу; формувати комунікативні та загальнокультурні компетентності; виховувати акуратність, наполегливість, самостійність, логічне мислення Матеріал містить конспект уроку. резентацію до уроку та дидактичний матеріал.
Тема: Пропорція. Основна властивість пропорції.
Мета уроку: Продовжити формування в учнів вміння читати пропорції, знаходити невідомі члени пропорції під час розв´язування рівнянь, застосовуючи основну властивість пропорції, розвивати логічне мислення, пам´ять, увагу; формувати комунікативні та загальнокультурні компетентності; виховувати акуратність, наполегливість, самостійність, логічне мислення.
Очікувані результати: Учні повинні вміти формулювати означення пропорції та її властивості, розв´язувати вправи і рівняння на знаходження невідомих членів пропорції.
Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка.
Тип уроку: Урок удосконалення знань, вмінь та навичок.
(Учні, які правильно відповіли, або не впевнені в правильності відповіді, передають право відповіді другу)
III. Перевірка домашнього завдання
4)
1) 6)
або
2)
150%=1,5
3) 5)
Після кожної відповіді учнів правильні відповіді проектуються на екран.
Математичне дослідження
; ; ;
Ці завдання з геометрії 8 класу, дуже приємно, що майже усі впорались з ними.
Сьогодні ви будете працювати над завданнями, диференційованими за рівнем складності.
Знання пропорції та її властивостей допоможе вам в майбутньому в розв´язувати задачі з хімії, фізики, тощо.
Також ви дізнаєтесь, де в житті застосовують пропорцію, яка називається золотим перерізом або золотим перешийком.
Під час усного опитування ви могли розраховувати на підтримку друзів.
Це дуже добре, коли є людина на яку можна покластися. Я сподіваюсь, що не тільки на уроці ви будете мати підтримку друзів, а й протягом всього життя.
Не достатньо знати,
необхідно застосовувати
Аламоль Франс
Слова франузького письменника- девіз подальшої роботи.
Теоретичні знання ви маєте, в цьому ми впевнилися, а тепер треба вміти їх застосовувати на практиці.
Перша група (середній рівень) працює на дошці
Третя група ( достатній рівень) працює на дошці
Друга група ( високий рівень)
Розв´язати задачу з підручника № 582
Нехай задумане число.
За умовою задачі складаємо пропорцію
Відповідь: задумане число 7
Самостійна робота з самоперевіркою
Варіант 1
Варіант 2
Відповіді
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Варіант 1 |
84 |
27 |
5 |
|
|
Варіант 2 |
65 |
28 |
4,6 |
|
|
Роботу виконують на картках, по закінчені перевіряють відповіді, які записані в таблиці і оцінюють свою роботу.
1 завдання 1 бал
2 завдання 2 бали
3 завдання 3 бали
4 завдання 3 бали
5 завдання 3 бали
Математика безмежно
різноманітна і міститься в усьому.
Галілео Галілей
Слова італійського вченого-математика, фізика, астронома, філософа можна віднести до пропорції, яку ще називають «Її величність Пропорція». Яке відношення має пропорція до краси?
Для людей форма чого б то не було представляє інтерес з двох головних причин: або це диктується життєвою необхідністю, або ж викликається естетичною насолодою від краси.
Ще піфагорійці шукали математичне обгрунтування краси. Вони досліджували пропорції тіла людини.
В основі музики лежать математичні пропорції-це відношення довжини струни до висоти тону.
Найкраще здорове сприйняття і відчуття гармонії і краси найчастіше приходить, коли людина спостерігає форму, в побудові якої використовувалася симетрія і особливе співвідношення, яке називається золотим перетином.
Золотий перетин- це золота пропорція: традиційний поділ відрізка на нерівні між собою частини, коли весь відрізок відноситься до більшої частини, як і найбільша частина до меншої.
або
Золотий перетин відноситься до неймовірних явищ в природі.
Це дуже гарний приклад того, що математика- не просто числа, формули, а наука, яка має більш ніж реальне відображення в природі і нашому житті взагалі.
«Краса в моїй сім´ї»
Кожному учневі індивідуальна картка-інструкція. Треба зробити відповідні виміри і заповнити таблицю.
Таким чином, ви дізнаєтесь хто в вашій сім´ї найгарніший, найпропорційніший.
Оцінки за урок ви отримуєте після виконання домашнього завдання.
Рефлексія
На наступному уроці будемо розв´язувати задачі, які зв´язані з пропорційністю.
Проблема: Ян дуже балакучий, за 4 хв він вимовляє 200 слів, а скільки слів він вимовить, якщо його не зупинити протягом уроку?