Урок з трудового навчання на тему: «Згинання паперу. Техніка «оригамі». Собака, кішка»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Урок з трудового навчання на тему: «Згинання паперу. Техніка «оригамі». Собака, кішка»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Мета: вдосконалювати навички роботи в техніці «оригамі»; навчити виробляти фігурки тварин; розвивати творчі здібності, уяву, увагу; виховувати охайність у роботі, працьовитість, любов до тварин.
Обладнання: мультфільм «Кішка, яка гуляла сама по собі», ілюстрації із зображенням тварин, набір кольорового паперу для оригамі, ножиці.
I. Організаційний момент
1 Привітання
Ось дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо.
І урок розпочинаємо.
2 Перевірка готовності до уроку
3 Упорядкування робочих місць
II. Робота над новим матеріалом
1 Оголошення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжуємо згинати папір у техніці оригамі.
2 Вступна бесіда
— Відгадайте загадки.
• Хто з хвостиком і з вушками?
У кого лапки з подушками?
Як ступає — ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки Утікають геть від... (кішки).
• Його робота всім відома:
Він охоронець дому.
І день, і ніч свій голос подає,
Щоб знали — у дворі господар є! (Собака)
— Що ви знаєте про цих тварин? (Відповіді дітей.)
Діти читають вірші.
III. Демонстрація та аналіз зразка
► Інструктаж
► Перегляд мультфільму «Кішка, яка гуляла сама по собі»
— чи сподобався вам мультфільм?
— Кого людина приручила найпершим?
— чому кішка довго не хотіла залишатися у людини?
— У кого живе вдома кішка чи собака?
— Спробуємо зробити ваших улюбленців з паперу!
Собака
— Скласти квадрат (15 см х 15 см) коричневого кольору навпіл згори вниз.
— Кути трикутника зігнути всередину вниз.
— Нижній кут трохи відігнути вгору.
— Намалювати очі й носик.
Кішка
— Скласти квадрат (15 см х 15 см) жовтого кольору навпіл знизу вгору.
— Кути трикутника зігнути вгору і розтягнути трохи вбоки.
— Верхній центральний кут трохи відігнути вниз.
— Перевернути виріб.
— Намалювати очі, вуса і носик.
IV. Фізкультхвилинка
Ось до лісу ми дійшли,
Потім ми лісочком йшли І грибочок там знайшли.
Нагнулися, підняли,
У кошик поклали І рушили далі.
Ми лісочком йшли,
Малинку знайшли.
Дотягнулися, зірвали,
У кошик поклали І рушили далі.
Ми лісочком йшли,
Пташеня знайшли.
Нахилилися, підняли,
В гніздечко поклали І рушили далі.
V. Практична робота учнів
Діти виконують завдання слідом за вчителем.
VI. Виставка дитячих робіт
— Які роботи сподобались вам найбільше?
VII. Підсумок уроку
— Чи подобається вам працювати у техніці оригамі?
— Які вироби ви хотіли би навчитися робити?
додаток до уроку
ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО СОБАК ТА КІШОК
Серед усього розмаїття одомашнених тварин виділяються три види, приручені приблизно в один і той самий час. Це собака, кішка і кінь. Вони відрізняються один від одного за способом життя, характером. З давніх часів ці тварини стали помічниками людини, допомагали їй вижити в нелегких умовах. Взаємодія людини і тварини призвела до розвитку природних здібностей, і саме служіння людині дозволило цим трьом видам досить чітко розуміти людину, звертати увагу на її настрій, розуміти міміку. І якщо дитині потрібно 4-5 років, щоб навчитися розуміти дорослих, тваринам для цього треба було сторіччя.
У давні часи в Ірландії говорили: «Дім без собаки або кішки — дім без любові та радості». А й справді, для чого люди заводять собак? На те є різні причини: одні прагнуть мати надійного вартового у дворі, інші — надійного помічника на полюванні, деякі бажають виростити розумного собаку й передати його на службу прикордонникам. А люди похилого віку або самотні заводять собаку для того, щоб мати поруч із собою друга.
Тисячі років собака заслужено користувався славою кращого друга й помічника людини. Письменники, поети, вчені в усі часи та в усіх країнах прославляли собаку за його відданість та любов до людини, яка його виховала.
Собака — перша домашня істота, яка з’явилася біля людини. Предками собаки були різні види вовків.
Приручення собаки відбувалося приблизно 15 тис. років тому, в епоху первісної людини — в кам’яному віці. А нині ми маємо чимало різних порід собак, іноді таких несхожих між собою, що нам важко повірити в те, що вони належать до одного виду. Ну от хоча б для порівняння: мексиканська собачка чи-хуа-хуа, яку можна посадити в склянку, й дог або сенбернар розміром з теля.
Джерела: інтернет-ресурси