Урок з української мови 3 клас. Тема: " Уривок з повісті Ольги Купріян " Бобрового ранку"; фрази, якими варто скористатися, коли тобі бракує місця. Знайомство з авторкою.

Про матеріал
Урок з української мови 3 клас. Тема: " Уривок з повісті Ольги Купріян " Бобрового ранку"; фрази, якими варто скористатися, коли тобі бракує місця. Знайомство з авторкою.
Перегляд файлу

 

Тема. Уривок з повісті Ольги Купріян « Бобрового ранку»;  фрази,  якими варто скористатися, коли тобі бракує місця. Знайомство з авторкою.

Мета: вчити учнів читати і переказувати прочитаний текст, а також придумувати кінцівку тексту.  Закріплювати знання учнів про мову і мовлення, текст-речення. Вдосконалювати вміння відновлювання деформований текст. Розвивати зв’язне мовлення, уміння працювати самостійно. Виховувати уважне ставлення до слова.

Обладнання: наочний матеріал

Використана література:

1.Типова освітня програма ЗЗСО, розроблена під керівництвом

 Р. Б. Шияна,2018 р. 

2.Остапенко Г. С. Українська мова та читання для 3 класу ЗЗСО( у 2 частинах). Ч.1/Г.С. Остапенко.-Київ: Вид-во «Світич», 2020.

3. Методика викладання української мови навчальний посібник/

С.І. Дорошенко-К. Вища школа, 1989.

4. Методика навчання української мови в початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів/За редакцією М.С. Вашуленка- К.:Літера ЛТД,2011.

5. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018р.

 

                                                   План і хід уроку

I.Організація класу.

Встали всі рівненько,

Усміхнулися гарненько.

Не дрімати, не лежати,

Лиш старанно працювати.

-Сідайте. Мене звати Аліна Валеріївна. Сьогодні урок української мови проведу у вас я.

II. Актуалізація опорних знань.

1.Відгадування загадки.

- Відгадайте загадку, над чим ми будемо сьогодні мандрувати.

                                       Через море-океан

                                       В сильний шторм чи ураган

                                       Впевнено вперед прямує,

                                       а на ньому люд мандрує

                                                                       (Корабель)

-  Сьогодні ми з вами помандруємо на нашому кораблі.

2.Зупинка каліграфічна «Дружба».

- Прочитайте букви і буквосполучення. Запишіть їх каліграфічно в зошит.

- Відступіть два рядочки від попередньої роботи. А в наступному рядку по- середині запишіть число і класна робота. Посередині нового рядка К. хв.

Д д дру жба

- Яке слово можна утворити з цих буквосполучень? (дружба)

- Це буде назва нашого корабля, на якому ми  вирушаємо у подорож.

- Складіть і запишіть речення зі словом «дружба».

У порт прибув корабель «Дружба». Про що вам говорить назва цього корабля?

3. Острів блискавичний.

- Яким буває мовлення? (усне, писемне)

- Що таке текст? (зв’язні за змістом речення становлять текст)

- Назвіть частини тексту. (зачин, основна частина, кінцівка)

- Що можна дібрати до тексту? (До тексту можна дібрати заголовок)

- Що виражає речення? (речення виражає закінчену думку)

- Які є речення за метою висловлювання? (за метою висловлювання є такі речення: розповідні, питальні, спонукальні)

- Які є речення за інтонацією? (окличні, неокличні)

4. Зупинка «Речення».

Робота з деформованими реченнями.

-Прочитайте першу частину речення і знайдіть другу.

Маленька праця                                          буде гарна робота

Була б охота                                                  а сокирою

Будинки зводять не язиком                      краща за велике безділля

1.Маленька праця краща за велике безділля.

2.Була б охота - буде гарна робота.

3.Будинки зводять не язиком, а сокирою.

- Що це за речення? (це прислів’я)

(Записати прислів’я)

5. Фізкультхвилинка (відео).

III. Оголошення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми з вами прочитаємо уривок з повісті Ольги Купріян «Бобрового ранку».

IV. Сприймання і засвоєння нового матеріалу.

1. Читання тексту ланцюжком.

Прочитайте, як змінилося життя у великій бобровій родині. Читання ланцюжком.

- Відкрийте підручник на с. 56

2371.jpg

-Чому сім’я Бобренків шукає нове житло?

2. Словникова робота.

- Зараз ми з вами запишемо невідомі слова в зошит ( зазвичай, торік, мешкає, звістка, статки (майно), придатна).

3. Робота за малюнком.

- Поміркуйте, як можуть розвиватися події твору, і придумайте свою версію наступного розділу.

- Подивіться буктрейлер про цю книжку. Буктрейлер про книжку О. Купріян “Боброго ранку”

https://youtu.be/rxHORxliAjg. Якщо стало цікаво, прочитай повість «Бобрового ранку» до кінця.

- Яке враження справив на тебе цей відеоролик? Чи змінилася твоя думка про цю книжку? Чому?

Вибери фрази, якими варто скористатися, коли тобі бракує місця.( Записати в зошит найкращу фразу.)

- Вставай! Я тут раніше сидів/сиділа.

- Посуньтеся, будь ласка!

- Перепрошую, чи можна мені тут розміститися?

- Тут сидітиму я!

- Вибери з тексту синоніми до слів: "cім'я", "збільшився", "чимала", "сповістила", "речі", "термінова". Склади речення з тими словами, які використовуєш найрідше. (Усно)

4. Знайомство з авторкою.

- А зараз я вам зачитаю інформацію про  Ольгу Купріян.

Купріян Ольга

Купріян Ольга

Ольга Купріян – українська письменниця, літературна критикиня, літературознавиця, співзасновниця щорічного «Рейтингу критика: найкращі дитячі та підліткові книжки року», координаторка проекту підтримки дитячого читання BaraBooka. Простір української дитячої книги. Народилася 23 травня 1988, с. Маковище Макарівського району Київської області  в родині вчителів.

 

V. Підсумок уроку.

- Яку повість ми сьогодні з вами вивчали?

- Хто автор цієї повісті?

- Чому сім’я бобровиків шукає нове житло?

VI. Повідомлення домашнього завдання.

-Діти, відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання.

Укр.мова: с.56-57, завдання 6 – письмово.

-До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Сторінка учня

                                          Тринадцяте жовтня

                                              Класна робота

                                                       К. хв.

Д д дру жба

Дружба

                                                                                      1

 

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку