Тема. Уривок з повісті Ольги Купріян « Бобрового ранку»; фрази, якими варто скористатися, коли тобі бракує місця. Знайомство з авторкою.
Мета: вчити учнів читати і переказувати прочитаний текст, а також придумувати кінцівку тексту. Закріплювати знання учнів про мову і мовлення, текст-речення. Вдосконалювати вміння відновлювання деформований текст. Розвивати зв’язне мовлення, уміння працювати самостійно. Виховувати уважне ставлення до слова.
Обладнання: наочний матеріал
Використана література:
1.Типова освітня програма ЗЗСО, розроблена під керівництвом
Р. Б. Шияна,2018 р.
2.Остапенко Г. С. Українська мова та читання для 3 класу ЗЗСО( у 2 частинах). Ч.1/Г.С. Остапенко.-Київ: Вид-во «Світич», 2020.
3. Методика викладання української мови навчальний посібник/
С.І. Дорошенко-К. Вища школа, 1989.
4. Методика навчання української мови в початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів/За редакцією М.С. Вашуленка- К.:Літера ЛТД,2011.
5. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018р.
План і хід уроку
I.Організація класу.
Встали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати,
Лиш старанно працювати.
-Сідайте. Мене звати Аліна Валеріївна. Сьогодні урок української мови проведу у вас я.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Відгадування загадки.
- Відгадайте загадку, над чим ми будемо сьогодні мандрувати.
Через море-океан
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
а на ньому люд мандрує
(Корабель)
- Сьогодні ми з вами помандруємо на нашому кораблі.
2.Зупинка каліграфічна «Дружба».
- Прочитайте букви і буквосполучення. Запишіть їх каліграфічно в зошит.
- Відступіть два рядочки від попередньої роботи. А в наступному рядку по- середині запишіть число і класна робота. Посередині нового рядка К. хв.
Д д дру жба
- Яке слово можна утворити з цих буквосполучень? (дружба)
- Це буде назва нашого корабля, на якому ми вирушаємо у подорож.
- Складіть і запишіть речення зі словом «дружба».
У порт прибув корабель «Дружба». Про що вам говорить назва цього корабля?
3. Острів блискавичний.
- Яким буває мовлення? (усне, писемне)
- Що таке текст? (зв’язні за змістом речення становлять текст)
- Назвіть частини тексту. (зачин, основна частина, кінцівка)
- Що можна дібрати до тексту? (До тексту можна дібрати заголовок)
- Що виражає речення? (речення виражає закінчену думку)
- Які є речення за метою висловлювання? (за метою висловлювання є такі речення: розповідні, питальні, спонукальні)
- Які є речення за інтонацією? (окличні, неокличні)
4. Зупинка «Речення».
Робота з деформованими реченнями.
-Прочитайте першу частину речення і знайдіть другу.
Маленька праця буде гарна робота
Була б охота а сокирою
Будинки зводять не язиком краща за велике безділля
1.Маленька праця краща за велике безділля.
2.Була б охота - буде гарна робота.
3.Будинки зводять не язиком, а сокирою.
- Що це за речення? (це прислів’я)
(Записати прислів’я)
5. Фізкультхвилинка (відео).
III. Оголошення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми з вами прочитаємо уривок з повісті Ольги Купріян «Бобрового ранку».
IV. Сприймання і засвоєння нового матеріалу.
1. Читання тексту ланцюжком.
Прочитайте, як змінилося життя у великій бобровій родині. Читання ланцюжком.
- Відкрийте підручник на с. 56
-Чому сім’я Бобренків шукає нове житло?
2. Словникова робота.
- Зараз ми з вами запишемо невідомі слова в зошит ( зазвичай, торік, мешкає, звістка, статки (майно), придатна).
3. Робота за малюнком.
- Поміркуйте, як можуть розвиватися події твору, і придумайте свою версію наступного розділу.
- Подивіться буктрейлер про цю книжку. Буктрейлер про книжку О. Купріян “Боброго ранку”
https://youtu.be/rxHORxliAjg. Якщо стало цікаво, прочитай повість «Бобрового ранку» до кінця.
- Яке враження справив на тебе цей відеоролик? Чи змінилася твоя думка про цю книжку? Чому?
Вибери фрази, якими варто скористатися, коли тобі бракує місця.( Записати в зошит найкращу фразу.)
- Вставай! Я тут раніше сидів/сиділа.
- Посуньтеся, будь ласка!
- Перепрошую, чи можна мені тут розміститися?
- Тут сидітиму я!
- Вибери з тексту синоніми до слів: "cім'я", "збільшився", "чимала", "сповістила", "речі", "термінова". Склади речення з тими словами, які використовуєш найрідше. (Усно)
4. Знайомство з авторкою.
- А зараз я вам зачитаю інформацію про Ольгу Купріян.
Купріян Ольга
Ольга Купріян – українська письменниця, літературна критикиня, літературознавиця, співзасновниця щорічного «Рейтингу критика: найкращі дитячі та підліткові книжки року», координаторка проекту підтримки дитячого читання BaraBooka. Простір української дитячої книги. Народилася 23 травня 1988, с. Маковище Макарівського району Київської області в родині вчителів.
V. Підсумок уроку.
- Яку повість ми сьогодні з вами вивчали?
- Хто автор цієї повісті?
- Чому сім’я бобровиків шукає нове житло?
VI. Повідомлення домашнього завдання.
-Діти, відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання.
Укр.мова: с.56-57, завдання 6 – письмово.
-До побачення.
Сторінка учня
Тринадцяте жовтня
Класна робота
К. хв.
Д д дру жба
Дружба
1