Тема. Змінювання іменників за числами: однина та множина
Мета: ознайомити учнів з поняттям «число іменників», «однина», «множина»; вправляти у змінюванні іменників за числами; розвивати зв’язне мовлення школярів; уміння аналізувати, узагальнювати мовні явища; виховувати любов до рідної землі.
Хід уроку
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Ми сьогодні продовжимо подорож країною Граматики згадаємо все, що вивчили про іменник, вчитимемось змінювати іменники за числами, познайомимося з іменниками, які вживаються тільки в однині чи тільки в множині.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тема хоч і проста, та для вас цікава.
Будуть в ній нові слова , буде і забава.
Ви здобудете нові знання і нові уміння,
А для цього треба вам проявить терпіння!
Отже, друзі, до роботи! Зобразьте на листочках, з яким настроєм ви рушаєте в дорогу. Запишіть дату нашої подорожі.
Тести з лего
2. Кубування. Гра «Незакінчені речення» …
Завітав сьогодні в клас
На урок знову до нас
Кубик , діти, не простий
Кубик, діти, чарівний
Він доріжку прокладає
В подорож з нами вирушає.
( На сторонах куба записані завдання по іменнику.)
3.Каліграфічна хвилинка
Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Тт
Тет Шев
Тарас Григорович Шевченко – геній українського народу.
Підкресліть в реченні власні назви.
Хвилинка цікавинка про Т. Шевченка
Тарас Шевченко - видатний український поет, прозаїк, драматург, художник, політичний і громадський діяч. Він був людиною універсальних обдарувань та інтересів. Все його життя і творчість були присвячені українському народу.
Поет мріяв про ті часи, коли його країна буде незалежною суверенною державою, коли в Україні шануватимуться мова, культура та історія народу, а люди будуть щасливими.
4. Словниковий диктант
Запишіть іменники у 3 стовпчики за родами
Фермер, яблуко, телевізор, пташка, озеро, книжка, олень, вулиця, місто.
Відкриття нового знання якщо іменник називає 1 предмет, то вживається в однині, якщо предмет називає багато предметів, то вживається у множені.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
С.88 правило. Прочитайте про себе.
— За якими числами змінюються іменники?
— Наведіть власні приклади.
Фізкультхвилинка.
4. Робота в парах
− Розгляньте малюнки Запишіть іменники, які ви бачите на цих малюнках, визначте їх число.
(* хмари, гуси, ялинка, козаки
* дівчинка, дерева, сонце, хмарка,
* діти, пеньок, лялька, квіти).
V. Повторення і узагальнення вивченого.
Вправа 7.
Випиши з програми поїздки іменники – загальні назви, які стоять в однині, у колонку. Познач їх рід. Утвори від кожного форму множини і запиши у другу колонку.
Однина – село (с.р., одн.), криниця (жін.р., одн.), вода (жін.р., одн.), гора (жін.р., одн.), поет (чол.р., одн.); множина – села (мн.), криниці (мн.), води (мн.), гори (мн.), поети (мн.).
VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.