Урок з української мови 3 клас "Зв'язок іменників з прикметниками."

Про матеріал
На уроці використовуються різноманітні прийоми та методи викладання навчального матеріалу задля досягнення мети :формувати уміння встановлювати зв’язок між словами в реченні, вправляти у доборі прикметників до іменників, розширювати уявлення про пряме й переносне значення слів; вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови; розвивати зв’язне мовлення,увагу, спостережливість; виховувати естетичне почуття, піклування про здоров’я.
Перегляд файлу

Краматорська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням

 

Урок української мови в 3 класі

Вчитель Клебча О.А., вища категорія

Тема уроку. Зв'язок іменників з прикметниками.

Мета уроку. Формувати уміння встановлювати зв’язок між словами в реченні, вправляти у доборі прикметників до іменників, розширювати уявлення про пряме й переносне значення слів; вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови; розвивати зв’язне мовлення,увагу, спостережливість; виховувати естетичне почуття, піклування про здоров’я.

Обладнання: кольорові картки, картки для роботи в групах, фрукти, текст В. Сухомлинського «Чорні руки».

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент

 

  • сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.
  • Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом, але для того, щоб прочитати його треба скласти з розсипаних слів

 

Добре того навчати, хто хоче все знати.

 

  • а ви хочете багато знати?
  • Тож налаштуємося на урок і промовимо вислови аутотренінгу.

 

 

Я-учень,

Я ходжу до школи,

Мене вчать учитися,

Я все розумію, я хочу все знати.

 

ІІ. Повторення вивченого.

 

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Продовжите казку ( початок читає вчитель).
  3. Запишіть число, класна робота.
  4. Яку тему ми почали вивчати?

 

 

 

Частина мови             прикметник      другорядний член речення

 

 

         Ознаку предмета          уточнює, прикрашає мовлення      Який? Яка? Яке? Які?

 

 

 

  1. Перш ніж каліграфічно прописати літери, з’єднання літер, поширте речення за допомогою прикметника.
  2. Підкресліть в цьому реченні граматичну основу, над кожним словом напишіть частину мови.

 

Вітер колише дерева.

 

  1. Пояснення оцінювання роботи.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

  • на цьому уроці ми розширимо свої знання про прикметник, дізнаємось з якою частиною мови він найчастіше пов’язується, у яких значеннях може вживатись.

ІV. Основна частина.

 

Як ви думаєте, чому прикметник ми вивчаємо одразу після іменника?

-(прикметник означає ознаку предмета, а предмет виражено іменником)

 

Колір, форма, розмір, смак

Яблуко

Лимон

Горіх

Вишні

Сливи

  • яке слово головне у словосполученні? Чому?
  • Яке залежне? Чому?
  • Яким одним словом можна замінити іменники? (фрукти)
  • Чи потрібні вони людині? Навіщо?
  • Оцінювання.
  • Робота з підручником ( с.40-правило)

 

Робота в групах. Оцінювання.

 

- назвіть антонім слова БІЛИЙ.

 

Робота в парах( Поміркуйте над відповіддю бабусі. Як ви її розумієте?)

  • знайдіть в тексті іменники:

І ряд  - тісто;

ІІ ряд – пальці;

ІІІ ряд – голуб.

  Поставте питання від іменників до прикметників з якими воно пов’язане. Запишіть. Оцініть свою роботу.

 

V. Рефлексія

 

Я знаю про

Вмію

Ціную (думку товаришів, нові знання, корисні поради)

 

Прикметник – життєдайна сила нашої мови.

Ось вірш, складений лише з прикметників.

 

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

 мелодійна, дзвін котюча,

 дивна, радісна, співуча,

лагідна. Жива. Казкова,

красна, чарівна, шовкова,

найдорожча, добра, власна,

мудра, сонячна. Прекрасна,

солов’їна, барвінкова

українська мова.

 

 

doc
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку