Краматорська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням
Урок української мови в 3 класі
Вчитель Клебча О.А., вища категорія
Тема уроку. Зв'язок іменників з прикметниками.
Мета уроку. Формувати уміння встановлювати зв’язок між словами в реченні, вправляти у доборі прикметників до іменників, розширювати уявлення про пряме й переносне значення слів; вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови; розвивати зв’язне мовлення,увагу, спостережливість; виховувати естетичне почуття, піклування про здоров’я.
Обладнання: кольорові картки, картки для роботи в групах, фрукти, текст В. Сухомлинського «Чорні руки».
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Добре того навчати, хто хоче все знати.
Я-учень,
Я ходжу до школи,
Мене вчать учитися,
Я все розумію, я хочу все знати.
ІІ. Повторення вивченого.
Частина мови прикметник другорядний член речення
Ознаку предмета уточнює, прикрашає мовлення Який? Яка? Яке? Які?
Вітер колише дерева.
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІV. Основна частина.
Як ви думаєте, чому прикметник ми вивчаємо одразу після іменника?
-(прикметник означає ознаку предмета, а предмет виражено іменником)
Колір, форма, розмір, смак
Яблуко
Лимон
Горіх
Вишні
Сливи
Робота в групах. Оцінювання.
- назвіть антонім слова БІЛИЙ.
Робота в парах( Поміркуйте над відповіддю бабусі. Як ви її розумієте?)
І ряд - тісто;
ІІ ряд – пальці;
ІІІ ряд – голуб.
Поставте питання від іменників до прикметників з якими воно пов’язане. Запишіть. Оцініть свою роботу.
V. Рефлексія
Я знаю про
Вмію
Ціную (думку товаришів, нові знання, корисні поради)
Прикметник – життєдайна сила нашої мови.
Ось вірш, складений лише з прикметників.
Ніжна, мила, світанкова,
Ясна, чиста, колискова,
мелодійна, дзвін котюча,
дивна, радісна, співуча,
лагідна. Жива. Казкова,
красна, чарівна, шовкова,
найдорожча, добра, власна,
мудра, сонячна. Прекрасна,
солов’їна, барвінкова
українська мова.