18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок з української мови 5 клас на тему" Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом "

Про матеріал

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Мета: поглибити знання про правила вживання апострофа; дослідити, коли у слові не ставиться апостроф; удосконалювати вміння правильно визначати у словах орфограму, пояснювати написання слів; виробляти орфоепічні й орфографічні навички; розвивати логічне мислення, орфографічну пильність, культуру усного й писемного мовлення, зорову пам'ять; виховувати уважність до рідного слова, любов до природи.

Перегляд файлу

Урок №

Тема. Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом

Мета: поглибити знання про правила вживання апострофа; дослідити, коли у слові не ставиться апостроф; удосконалювати вміння правильно визначати у словах орфограму, пояснювати написання слів; виробляти орфоепічні й орфографічні навички; розвивати логічне мислення, орфографічну пильність, культуру усного й писемного мовлення, зорову пам’ять; виховувати уважність до рідного слова, любов до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Послухайте уважно казку.

АПОСТРОФ

Не за горами високими, не за морями глибокими, а в країні Фонетиці жили – були БУКВИ і ЗВУКИ(ЗНАКИ). Вони дуже дружили між собою і часто їздили в гості один до одного. І всі були задоволені життям, крім одного знаку на ім'я АПОСТРОФ. Він був завжди сумним самотнім, бо не мав друзів. З ним ніхто не хотів дружити, через його маленький зріст і гачкувату зовнішність.

Одного разу ішов малий АПОСТРОФ і гірко плакав. За сльозами він не помітив, що біля нього зупинилися  букви. Це були добросердечні і справедливі БУКВИ Я,Ю,Є,Ї. Вони запитали, чому АПОСТРОФ плаче.

Нещасливець розповів про своє горе, ці БУКВИ посміхнулися і сказали, що його горю можна зарадити.

  • Якщо ти поглянеш, то побачиш і погодишся -  ми будемо твоїми друзями.

Вони пообіцяли познайомити АПОСТРОФА зі своїми друзями – губними приголосними: Б,П,В,М,Ф.

АПОСТРОФ з радістю погодився.

 З того часу, де б не були БУКВИ Я,Ю,Є,Ї та губні приголосні між ними завжди можна бачити веселого АПОСТРОФА.

Отже, послухавши казку, визначте з якими буквами вживається апостроф у словах.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

ІV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практики

  1. Розгляд таблиці «Основні правила вживання апострофа»

 

  1. Словниковий диктант

Солов'ї , в'єтьтся, верф'ю, пом'якшувати, пів'яблука, пів'ящика, узгір'я, матір'ю, з'іхати, з'явитися, об'єднати, Лук'ян, комп'ютер, інтерв'ю, миш'як.

  • Погрупувати слова за правилами вживання апостроф

 

3.Дібрати споріднені слова, які пишуться з апострофом.

Солома, риба, перо, трава, двір, хлопець, торф, їздити, їсти.

4.Вибірковий диктант

М 'які слова і камінь крушать.

 До слова йде й прислів'я.

 Птицю пізнати по пір 'ю, а людину по мові.

Говорить  п'яте через десяте.

У всякому подвір'ї свої повір'я.

  • Виписати слова з апострофом, пояснити написання.

5.Хвилинка загадок

1.   Що через хату не перекинеш                                                           пір'я

2. Дуже люблять молодця б'ють щоправда без кінця                     м’яч

3. Стоїть, колихається, гарною головою величається                       будяк

4. Червоний пан у яму впав.                                                                    буряк

5. Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.             повітря

6.Прочитай і спиши вірш, вставляючи, де потрібно, апостроф.

В своїм селі, в своїм краю

люблю я співи солов'їні,

веселий гомін ручаю

і руту-м'яту при долині.    (Тамара Коломієць).

  • Назви слово, у якому буква ю позначає один звук. А в яких словах ця буква позначає два звуки?

Люблю [л' у б л' у]

Краю [к р а й у], ручаю [р у ч а й у].  

7.Прочитайте скоромовку. Потренуйтеся швидко її промовляти.

Лежить п'ять п'ятаків. На кожному п'ятаку ще по п'ятаку.

     -  Вивчіть її напам'ять і запишіть з пам'яті. Перевірте написане.

     8.Прочитайте жартівливий вірш.

       Розкажіть, в які комп'ютерні ігри ви любите гратись.

В комп'ютера-мами, в комп'ютера-тата

є діти — маленькі комп'ютеренята.

Дорослі комп'ютери — тато і мама —

розв'язують дуже серйозні програми.

Малятам ще треба рости й підростати —

вони полюбляють із дітками гратись.          (Світлана Цушко).

  • Запишіть на вибір одне з виділених слів і побудуйте його звукову

модель. Перевірте одне в одного складені моделі.

Комп'ютери – букв 9, звуків 10 [к о м п й у т е р и],  [– • – | – = •'| – •| – •]

Розв'язують – букв 10, звуків 11 [р о з в й а з у й у т'],  [– • –|– = •'| – •| =• =]

V. Підсумок уроку

- Назвіть основні правила вживання апострофа у словах.

- Вкажіть власні приклади.

VІ. Домашнє завдання

  1. Виконати вправу з підручника
  2. Створити свій словничок на правила вживання апострофа.
  3. Скласти власну казку про апостроф.

 

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку