УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (6 КЛАС) ТЕМА УРОКУ: «ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ПРИРОДИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ »

Про матеріал
УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА УРОКУ: «ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ПРИРОДИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ (ЗА ПРОСТИМ ПЛАНОМ)» Мета: Навчальна: на основі здобутих текстологічних знань формувати в учнів відповідні текстотворчі вміння. Виховна: виховувати любов учнів до природи, естетичні смаки дітей, зацікавити шестикласників образотворчим мистецтвом, зокрема пейзажним живописом. Розвивальна: розвивати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів, удосконалити вміння складати твори-описи природи за картиною, розвивати логічне, образне мислення, художнє сприйняття творів образотворчого мистецтва, культуру мовлення учнів, їх творчі здібності. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення. Обладнання: підручники, зошити, пам’ятка «Як працювати над створенням власного твору?», комп’ютер, проектор.
Перегляд файлу

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (6 КЛАС)

ТЕМА УРОКУ: «ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ПРИРОДИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ (ЗА ПРОСТИМ ПЛАНОМ)»

Мета: 

Навчальна: на основі здобутих текстологічних знань формувати в учнів відповідні текстотворчі вміння.

Виховна: виховувати любов учнів до природи, естетичні смаки дітей, зацікавити шестикласників образотворчим мистецтвом, зокрема пейзажним живописом.

Розвивальна: розвивати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів, удосконалити вміння складати твори-описи природи за картиною, розвивати логічне, образне мислення,  художнє сприйняття творів образотворчого мистецтва, культуру мовлення учнів, їх творчі здібності.

Тип уроку: урок розвитку звязного мовлення.

Обладнання: підручники, зошити, памятка «Як працювати над створенням власного твору?», комп’ютер, проектор.

Методика та прийоми проведення уроку: учнівський проект, контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

Люби природу не як символ

Душі своєї,

Люби природу не для себе,

Люби для неї.

 Максим Рильський

 

План уроку:

  1.               Організаційний момент.
  2.               Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  3.               Актуалізація опорних знань.
  4.               Підготовка до роботи над твором за картиною.
  5.               Самостійна письмова робота учнів над твором.
  6.               Підбиття підсумків уроку.
  7.               Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1.               Психологічна настанова учнів на написання твору.
  2.               Опрацювання епіграфа уроку.

IІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями.

  1.               Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть особливості кожного з них.
  2.               Охарактеризуйте художній стиль мовлення.
  3.               Які типи мовлення вам відомі?
  4.               Охарактеризуйте опис. Які особливості цього типу мовлення?
  5.               Які види описів ви знаєте?
  6.               З якою метою письменники використовують описи природи у художніх творах?
  7.               Пригадайте, які мовні засоби використовує письменник для опису природи.

ІV. Підготовка до роботи над твором за картиною.

4.1. Учнівський проект про пейзаж в образотворчому мистецтві.

Звіт окремих груп про роботу над проектом «Художники-пейзажисти»: розповідь про історію виникнення жанру, видатних пейзажистів, найвизначніші твори; учні дібрали ще й відповідний літературний матеріал та музичний супровід.

4.2. Розповідь учнів про окремих художників.

Іва́н Костянти́нович Айвазо́вський  Ованес Айвазян, — видатний український  художник-мариніст. Айвазовський є автором понад 6000 різних творів (картин, акварелей, малюнків тощо) кожен з яких здобув визнання за життя художника. Його полотна прикрашають музеї та приватні зібрання по всьому світу. За понад шістдесят років творчої кар'єри Айвазовський брав участь у більш як 120-ти художніх виставках, понад половина з яких були персональними.

За висловом Івана Крамського «Айвазовський, хто і що б там не казав, є зірка першої величини, у будь-якому разі, і не тільки у нас, а в історії мистецтва взагалі».

Архи́п Іва́нович Куї́нджі — видатний український живописець-пейзажист. Народився в Маріуполі . Рано залишився без батьків і жив у злиднях. Живопису навчався здебільшого самостійно. Деякий час займався в майстерні Івана Айвазовського.

1868 року навчався в Петербурзькій академії мистецтв. Писав сповнені урочистості й оптимізму картини української природи, розкрив її поезію і красу.

А. І. Куїнджі відомий як неперевершений майстер пейзажного живопису. У спадщині Куїнджі є безліч робіт, які визнані справжніми шедеврами світового мистецтва. У своїх роботах художник намагався передати не просто красивий вигляд того чи іншого місця з мальовничою природою, але також намагався закарбувати саме стан природи в той чи інший сезон, при тих чи інших погодних умовах.
Його картини - це справжня поезія живопису, яку можна не просто побачити, а й навіть відчути. Від сонячних картин Куїнджі йде тепло, а дивлячись на картини зі сніговим лісом, можна буквально почути морозну тишу і бадьорить холод, задивившись на лісову гай, можна зловити себе на думці, що починаєш чути спів лісових птахів, а річкові та морські пейзажі приносять з собою шум прибою і свіжий запах води.

4.3. Демонстрація на екрані картин  «Дев'ятий вал»  Івана Айвазовського, «Степ. Нива», «Місячна ніч на Дніпрі» Архи́па Куї́нджі.

4.4. Бесіда.

  •                   До якого жанру живопису слід віднести картини?
  •                   Яка з картин справила на вас найбільше враження?
  •                   Яка пора року зображена на полотні? Який час доби? З чого це видно?
  •                   Що зображено на передньому плані картини? На задньому плані?
  •                   Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина?
  •                   До яких роздумів спонукає?

4.5. Робота біля дошки.

Доберіть лексичний матеріал для написання творчої роботи (епітети, порівняння та ін.)

4.6. Колективне опрацювання памятки «Як працювати над створенням власного твору?».

Як працювати над створенням власного твору?

  1.               Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.
  2.               Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.
  3.               Склади чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.
  4.               Тему розкривай глибоко і всебічно.
  5.               Дотримуйся послідовності у викладі думок.
  6.               Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
  7.               Дотримуйся пропорційності частин твору.
  8.               Перевір написане, перепиши в робочий зошит.

4.7. Колективне складання плану творчої роботи.

Орієнтовний план твору-опису природи за картиною

1. Вступ:

а) загальне враження від художнього полотна;

б) історія написання твору, відомості про митця.

2. Основна частина:

а) опис переднього плану картини;

б) способи передачі глибини (тла) полотна;

в) опис побаченого справа, зліва, зверху, знизу.

3. Висновок (емоційна оцінка твору).

V. Самостійна письмова робота учнів над твором.

5.1. Складання твору на чернетках.

5.2. Переписування твору в робочі зошити.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

  1.               Повернення до епіграфа.
  2.               «Вільний мікрофон»: «На сьогоднішньому уроці я…»
  1. Домашнє завдання.
  1. Переписати в зошити твір – опис природи за картиною.
  2. За бажанням скласти вірш за картиною, яку описували.

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку