Українська мова
3клас
Конспект уроку
Тема : «Члени речення»
Мета: сформувати в учнів поняття « члени речення», «підмет», «присудок».;
виробити вміння розрізняти та знаходити головні члени речення, навчити позначати(підкреслювати) «підмети» та «присудок»; розвивати мовлення, спостережливість; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, зошит, дидактична гра
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку:
Організація класу
Сьогодні в нас прекрасний день,
І сонечко так світить ясно,
Тож не барімось, вирушаємо,
Вперед до нових знань!
Але для початку відгадайте загадки:
Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
(Осінь)
-Так, вірно. Це- осінь. Молодці!
А тепер прочитайте вірш:
Осінь
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!
Повідомлення теми і мети уроку
Відгадали загадку та прочитали чудовий вірш про осінь. А тепер давайте поставимо питання до слова «Осінь».
ЩО? – Осінь. Отже, слово «осінь» є підметом.
Підмет – це головний член речення, що називає предмет, про який говориться в реченні, і відповідає на питання хто? що?
А тепер повернемось до вірша. Дивимось на перше речення «Нині осінь нас чарує». Знаходимо наш підмет «осінь» і від нього ставимо питання «осінь ЩО РОБИТЬ? – чарує. Отже слово «чарує» є присудком.
Присудок — головний член речення, що характеризує підмет за дією чи ознакою. Присудок відповідає на питання що робить? що зробить ? що з ним робиться?
Отже, Що?- осінь
Що робить? - чарує
Ось ми з вами знайшли підмет і присудок.
Фізкультхвилинка
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Сприйняття та усвідомлення новго матеріалу
Робота з підручником (Вашуленко М. С., Васильківська Н. А., Дубовик С. Г. 2020 рік.)
Тема 13, сторніка 42
Вправа 1-2:
Актуалізація опорних знань
Дидактична гра «Доміно: підмет-присудок»
Мета: сприяти розвитку пізнавальних здібностей; формувати потреби у знаннях, активного інтересу; розвивати уяву, увагу, критичне мислення; удосконалення умінь та навичок з теми «Речення. Головні члени речення»
Хід гри: вчитель розкладає на столі перед дітям картки. Діти мають виставляти картки доміно так, щоб збігались відповідність підмета та присудка.
Ця дидактична гра має захоплюючий характер, діти з цікавістю грають, підставлять різні варіанти. І можна грати як кожен особисто, так і можна вказати цю гру командною. Під час гри в команді в дітей з’являється привід поспілкуватися, навчитися слухати, підтримувати один одного.
Пропоную розглянути як виглядає гра:
Домашнє завдання
Вправа 3(стр.43)
Шаблон
Дидактична гра «Доміно: підмет-присудок»
Ма