Урок з української мови "Члени речення"

Про матеріал
Мета: систематизувати та узагальнити знання з вивченої теми; навчитися узагальнювати поняття "члени речення", "підмет", "присудок" за допомогою дидактичної гри; навчатися допомагати іншим; розвивати логічне мислення, пам'ять, кмітливість; виховувати вміння і навички міркування, працювати в групах, працювати самостійно; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Українська мова

3клас

Конспект уроку

Тема : «Члени речення»

Мета: сформувати в учнів поняття « члени речення», «підмет», «присудок».;

виробити вміння розрізняти та знаходити головні члени речення, навчити позначати(підкреслювати) «підмети» та «присудок»; розвивати мовлення, спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, зошит, дидактична гра

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку:

Організація класу

Сьогодні в нас прекрасний день,

І сонечко так світить ясно,

Тож не барімось, вирушаємо,

Вперед до нових знань!

  • Сьогодні на уроці познайомимось з «членами речення»- підметом та присудком.

Але для початку відгадайте загадки:

Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
(Осінь)

-Так, вірно. Це- осінь. Молодці!

А тепер прочитайте вірш:

Осінь

Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!

Повідомлення теми і мети уроку

Відгадали загадку та прочитали чудовий  вірш про осінь.  А тепер давайте поставимо питання до слова «Осінь».

ЩО? – Осінь. Отже, слово «осінь» є підметом.

Підмет – це головний член речення, що називає предмет, про який говориться в реченні, і відповідає на питання хто? що? 

А тепер повернемось до вірша. Дивимось на перше речення «Нині осінь нас чарує». Знаходимо наш підмет «осінь» і від нього ставимо питання «осінь ЩО РОБИТЬ? – чарує. Отже слово «чарує» є присудком.

Присудок головний член  речення, що характеризує підмет за дією чи ознакою. Присудок відповідає на питання що робить? що зробить ? що з ним робиться?

Отже, Що?- осінь

Що робить? - чарує

Ось ми з вами знайшли підмет і присудок.

Фізкультхвилинка

Слухати ми перестали 

I тепер вci дружно встали. 

Будемо відпочивати, 

Нумо вправу починати. 

Руки вгору, руки вниз, 

I легесенько прогнись. 

Покрутились, повертілись, 

На хвилинку зупинились. 

Пострибали, пострибали, 

Раз — присіли, другий — встали.

Сприйняття та усвідомлення новго матеріалу

Робота з підручником (Вашуленко М. С., Васильківська Н. А., Дубовик С. Г. 2020 рік.)

Тема 13, сторніка 42

Вправа 1-2:

Актуалізація опорних знань

Дидактична гра «Доміно: підмет-присудок»

          Мета: сприяти розвитку пізнавальних здібностей; формувати потреби у знаннях, активного інтересу; розвивати уяву, увагу, критичне мислення; удосконалення умінь та навичок з теми «Речення. Головні члени речення»

         Хід гри: вчитель розкладає на столі перед  дітям картки. Діти мають виставляти картки доміно так, щоб збігались відповідність підмета та присудка.

        Ця дидактична гра має захоплюючий характер, діти з цікавістю грають, підставлять різні варіанти. І можна грати як кожен особисто, так і можна вказати цю гру командною. Під час гри в команді в дітей з’являється привід поспілкуватися, навчитися слухати, підтримувати один одного.

Пропоную розглянути як виглядає гра:

         

 

Домашнє завдання

Вправа 3(стр.43)


 

 

 

 

 

 

 

Шаблон

Дидактична гра «Доміно: підмет-присудок»

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ма

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку