урок з української мови для 3 класу

Про матеріал
Урок з української мови для учнів 3 класу. Формування предметних компетентностей. Навчити учнів знаходити, визначати закінчення у слові, поданому в кількох формах, пояснювати роль закінчення у зв'язку слів у реченні, виділяти змінну частину, розвивати вміння аналізувати.
Перегляд файлу

Тема: Поняття про закінчення слова. Роль закінчення. Визначення закінчення способом змінювання слів за запитаннями.

Мета:

- формування предметних компетентностей: навчати учнів знаходити, визначати закінчення у слові, поданому в кількох формах, пояснювати роль закінчення у звязках слів у реченні, виділяти змінну частину; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, виховувати любов до книги, українських традицій;

- формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: досліджувати мовні явища, робити висновок; загальнокультурної: сприяти дотриманнякультури поведінки на уроці; соціальної: удосконалювати вміння продуктивно співпрацювати з учнями у групах.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Основні терміни і поняття: закінчення, будова слова.

Обладнання: картки на кожного учня( на картках зображені, гілочки калини, кетяг - тільки контури, на яких прикріплений двосторонній скотч, окремо лежать багато ягідок, вирізаних з кольорового паперу); відеоролик; картки для парної роботи.

Хід уроку

I Вступна частина

  1. Організація класу
  2. Завдання

- Складіть речення зі слів на дошці

Кетяг  ягід  пучок  стеблині.  або  квітів  одній  на

(Кетяг - пучок ягід або квітів на одній гілці, стеблині.)

- Отже сьогодні ми з вами будемо говорити про символи України калину. Каліграфічна хвилинка сьогодні слово кетяг

К к к к К К Кк

Ке ке ет тя яг кетяг

  1. Слово всезнайка

Кетяг - це пучок ягід або квітів на одній гілці, стеблині. Кетяг - це суто українське слово.

- Запишіть речення в зошиті.

II. Основна частина

1. Мотивація навчальної діяльності

У кожного народу є мова. Але трапляється так, що дехто з людей не зовсім бережливо ставляться до слів, тоді зявляється суржик.

Сьогодні до нас завітали герої мультфільму, наші друзі Суржик і Мова. (Перегляд відеофрагменту)

(Суржик здивований, в розпачі. Він отримав листа з Канади від учнів третього класу. Лист здається Суржику незрозумілим).

Лист на екрані.

(Дійсно, тим у кого рідна мова Англійська, надзвичайно важко впоратись із закінченням в українських словах, от вони і вживають слова в початковій формі. Суржик вважає, що це проти законів в українській мові.

  1. Повідомлення теми і завдання уроку.
  2. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

- Запис на дошці.

У лісі росте(що?) калин...

Восени немає квітів (у кого?0 у калин....

Багряне листя прикрашає (що?) калин...

- Замініть слова так, щоб воно відповідало на питання. Допишіть потрібну частину слова. Позначте в них частину слова, що змінюється так:

  1. Ознайомлення з новим матеріалом ст. 64.
  2. Закінчення- це ніби одяг для людини. Залежно від ситуації людина одягається по-різному. Удома вона ходить в одному одязі, на свято одягає другий, у школу - третій і т. ін.

- Людина змінюється? (ні)

- А одяг? (Так)

- Так і закінчення. Значення слова залишається, а закінчення змінюється залежно від ситуації. Тобто залежить від того, з якими словами повязане.

Памятка для дітей:

Щоб визначити в слові закінчення, потрібно змінити слово.

Частина слова, що змінюється і є закінченням.

Закінчення слід позначити так:

  1. Різнорівневі завдання

- Виконання вправи 135.

-Прочитайте. Зверніть увагу як змінюється в реченнях слово праця.

-Випишіть слово праця разом із тими словами, з якими воно звязане.

- Позначте змінну частину слова.

- Користуйтеся зразком.

  1. Виконання вправи 136.

- Прочитайте. Чи можна вважати цей рядок слів реченням? Що необхідно зробити зі словами, щоб з них утворилося речення? Побудуйте речення і запишіть.

Картка

  1. Прочитайте

На, школи, кущ, нашої, подвірї, росте, калини, пишний.

  1. Чи можна вважати цей рядок слів реченням? Що необхідно зробити зі словами щоб утворилось речення? Побудуйте речення і запишіть.

Фізкульхвилинка для пальчиків.

  1. Ознайомлення з нульовим закінченням.

- Проблемне питання

- Діти, як ви вважаєте чи є у слова дуб є закінчення?

- Розвязування проблеми.

- Що слід зробити, щоб визначити закінчення? (Потрібно за питаннями змінити слово).

- Починаємо змінювати слово.

Немає (чого?) дуба.

Захоплюється (чим?) дубом.

Бачу (що?) дуб.

- Можна зробити висновок, що закінчення у слові дуб нульове. Нульове закінчення позначається так : дуб

  1. Визначення ролі закінчення для зв’язку слів у реченні.
  2. Виконання вправи 137

- Спишіть змінюючи за потреби слова в дужках так, щоб вони повязувалися з іншими словами в реченні.

  1. Висновок

- Навіщо потрібне закінчення?

(для звязку слів у реченні)

III. Заключна частина

1. Результат праці ( Калина нам сьогодні допомогла розібратися з закінченням речення)

2. Рефлексія

- Що нового дізналися на уроці?

- Виправте помилки у листі, надісланому друзями з Канади. Що ми виправили? (Закінчення)

- Розфарбуйте свої кетяги калини в відповідний колір.

  1. Домашнє завдання.

- Виконати вправу 138.

 

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
2184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку