Урок з української мови для 7 класу "Дієслово"

Про матеріал
Розробка показового уроку з української мови для 7 класу з теми "Дієслово". Містить конспект та презентацію.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Мета уроку

Номер слайду 3

Прослухайте вірш,назвіть дієслова: Радій життю - воно прекрасне. Для цього маєш кожен день. Дивись на сонечко це ясне І знай веселих лиш пісень

Номер слайду 4

Хмари тегів

Номер слайду 5

Дієслово – це самостійна змінна частина мови, слова якої називають дію або стан предмета як процес і відповідають на питання що робити? що зробити? (у початковій формі). Початкова форма дієслова має назви: інфінітив, неозначена форма дієслова. У системі дієслова вона посідає особливе місце.

Номер слайду 6

Окрім неозначеної, дієслова мають ще такі форми.

Номер слайду 7

Усі особові дієслова змінюються за особами (у теперішньому й майбутньому часі), родами (в минулому часі), числами, часами.

Номер слайду 8

Синтаксична роль. Дієслово в реченні найчастіше виконує функцію присудка. Приклад: Про все ти співаєш: про сльози і сміх, Про молодість, битвами грізну…(В. Сосюра). Синтаксичні функції інфінітива різноманітні. Неозначена форма дієслова може виконувати роль будь-якого члена речення. Приклад:(Що?) Вчитися — ось наше завдання (підмет). Ми (що робимо?) прагнемо сумлінно вчитися(дієслівний присудок). Батьки веліли (що?) добре  вчитися(додаток). Моє бажання (яке?) вчитися порадувало батьків (означення). Ми приїхали (з якою метою?) сюди вчитися(обставина).

Номер слайду 9

Запишіть речення. Підкресліть дієслова як члени речення. Ми працю любимо, що в творчість перейшла. 2. Хто сіє мир, той пожне щастя.3. Літали над лукою чайки, і мандрував по ній лелека.4. Бабуся почала складати випрасуваний одяг у скриню.5. Екскурсовод запропонував оглянути наступний експонат.6. Знати традиції свого народу – обов’язок кожного громадянина.7. У мене з’явилося бажання побувати в музеї.8. Вчитель прийшов познайомитися з дітьми.

Номер слайду 10

Запишіть речення. Підкресліть дієслова як члени речення. Ми працю любимо, що в творчість перейшла. 2. Хто сіє мир, той пожне щастя.3. Літали над лукою чайки, і мандрував по ній лелека.4. Бабуся почала складати випрасуваний одяг у скриню.5. Екскурсовод запропонував оглянути наступний експонат.6. Знати традиції свого народу – обов’язок кожного громадянина.7. У мене з’явилося бажання побувати в музеї.8. Вчитель прийшов познайомитися з дітьми.

Номер слайду 11

{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}А) Водити за ніс Б) Брати бика за рога В) Зарубати на носі Г) Тягти кота за хвіст. Д) Накивати п'ятами12345 Установіть відповідність

Номер слайду 12

Робота за комп’ютером Інтерактивні ігри «Граймо разом!»Вікторина«Дієслово» https://learningapps.org/89547 Дієслова-антоніми https://learningapps.org/9542843 Час дієслова https://www.liveworksheets.com/qf1288689da

Номер слайду 13

1. Який вид має дієслово «публікує»?2. Форма дієслова «модернізувати».3. За характером особових закінчень теперішнього або майбутнього часу дієслова поділяються на дві…4. У реченні дієслово найчастіше виконує роль...5. Часова форма дієслова «навчав».6. Які слова здебільшого утворюють видові пари дієслів?7. Який спосіб має дієслово «говорімо»?8. Розділ мовознавства, у якому вивчається дієслово? Відповіді тут: НедоконанийІнфінітив. Дієвідміни. Присудка. Минулий. СпільнокореневіНаказовий. Морфологія   Розгадай кросворд

Номер слайду 14

Узагальнення знань

Номер слайду 15

Домашнє завдання Опрацювати параграф 4. 1. Скласти сенкан про дієслово.2. Виконати тест за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join. Код доступу 3596521.

Перегляд файлу

Тема: Дієслово: лексичне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із дієсловом як частиною мови, його морфологічними ознаками та синтаксичною роллю в реченні, удосконалювати вміння знаходити дієслова в тексті;

розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення, культуру усного та писемного мовлення;

виховна: виховувати любов до рідної мови, повагу до звичаїв та традицій українців, високі моральні якості; сприяти збагаченню мовлення учнів, удосконаленню їх комунікативності.

Тип уроку:  урок формування вмінь і навичок

Обладнання: дидактичний матеріал, ПК

Очікувані результати: учні знають, що називається дієсловом, ознайомлені з його морфологічними ознаками, вміють знайти дієслово у реченні.

Формування ключових компетентностей:

Результат пошуку зображень за запитом "учні картинки"

Результат пошуку зображень за запитом "культура картинка"

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "праця картинка"

Результат пошуку зображень за запитом "компютер картинка"

Вміння спілкуватися державною мовою

Загальнокультурна компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Соціальні та громадські компетентності

Інформаційно-цифрова компетентність

 

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1.                Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

– Діти, давайте згадаємо, які частини мови ми вже вивчили? 

На інтерактивній дошці Padlet ви знайдете завлання, яке треба виконати  (крок 1)

https://ru.padlet.com/nataliatrigub76/j5f229je8nlgj44d

(Учні називають: іменник, прикметник, числівник, займенник)

– Чому ці частини мови ми називаємо самостійними?

(Відповіді учнів)

– Які ще частини мови вам відомі?

– Чому прийменник, сполучник, частку ми називаємо службовими?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Зараз перед нами нове завдання: потрібно розгадати ребус

 

 

– Подумайте і скажіть, яка частина мови виконує дію?

Отже, тема нашого уроку : « Дієслово»

Перед вами дерево мети .З’ясуйте, що ви вже знаєте про дієслово.

– Прослухайте вірш, назвіть дієслова:

Радій життю - воно прекрасне

Для цього маєш кожен день

Дивись на сонечко це ясне 

І знай веселих лиш пісень

ІV. Вивчення нового матеріалу

C:\Users\User\Downloads\Word Art 11.png
Шановні учні! Перед вами  хмара тегів – це слова, які ви повинні повторити і запам’ятати з сьогоднішнього уроку – план мінімум.


На екрані – хмара тегів – це те, що ми будемо вчити протягом наступних тижнів – це план максимум

 

Учитель демонструє презентацію  на тему: « Дієслово».

 

Українська мова 7 клас Глазова О. П. 2018р. підручник на IZI.ua (2581642)3.Робота з підручником.

Опрацювання теоретичного матеріалу. Можна опрацювати і за комп’ютером

 

Посилання на підручник з української мови для 7-го класу

https://pidruchnyk.com.ua/761-ukrmova-7-klas-glazova-2015.html

V. Засвоєння вивченого матеріалу

Робота в зощиті. Вправа 1. Запишіть речення. Підкресліть дієслова як члени речення.

1.Ми працю любимо, що в творчість перейшла.

2. Хто сіє мир, той пожне щастя.

3. Літали над лукою чайки, і мандрував по ній лелека.

4. Бабуся почала складати випрасуваний одяг у скриню.

5. Екскурсовод запропонував оглянути наступний експонат.

6. Знати традиції свого народу – обов’язок кожного громадянина.

7. У мене з’явилося бажання побувати в музеї.

8. Вчитель прийшов познайомитися з дітьми.

Вправа 2 . Установіть відповідність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота за комп’ютером

Інтерактивні ігри «Граймо разом!»

Вікторина«Дієслово» https://learningapps.org/89547

 

Дієслова-антоніми https://learningapps.org/9542843

 

Час дієслова https://www.liveworksheets.com/qf1288689da

 

4. Кросворд

 

1. Який вид має дієслово «публікує»?

2.Форма дієслова «модернізувати».

3. За характером особових закінчень теперішнього або майбутнього часу дієслова поділяються на дві…

4.У реченні дієслово найчастіше виконує роль...

5.Часова форма дієслова «навчав».

6.Які слова здебільшого утворюють видові пари дієслів?

7.Який спосіб має дієслово «говорімо»?

8.Розділ мовознавства, у якому вивчається дієслово?

 

C:\Users\User\Downloads\qr-code (8).pngВідповіді                        тут:

  1. Недоконаний
  2. Інфінітив
  3. Дієвідміни
  4. Присудка
  5. Минулий
  6. Спільнокореневі
  7. Наказовий
  8. Морфологія

 

 

Динамічна пауза

Учні стоять. Починаючи з вчителя, кожний по черзі засобами пантоміми зображує якийсь предмет чи поняття і «дарує» його сусіду, який, в свою чергу, дарує своєму наступному учаснику

VI.  Узагальнення і систематизація знань

 VIІ.  Підсумки уроку.

Підіб’ємо підсумки нашої роботи, закінчивши речення:

Чи було цікаво мені виконувати вправи за комп’ютером? Які вправи запам’ятались? Мені цікаво було дізнатися про….

VIІI.  Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати параграф 4

 1.Скласти сенкан про дієслово.

2.Виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join

Код доступу 3596521.

 

Посилання на інтерактивну дошку Padlet:

https://ru.padlet.com/nataliatrigub76/j5f229je8nlgj44d

zip
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку