Урок з української мови. Контрольна робота з теми «Речення з однорідними членами».( 8 клас)

Про матеріал

Тема. Контрольна робота з теми «Речення з однорідними членами».

Мета уроку:перевірити рівень засвоєння учнями теми; з'ясувати, наскільки учні вміють розпізнавати вивчені мовні явища; розвивати уважність, зосередженість, аналітико-синтетичне мислення;виховувати любов до навчання, до краси рідного слова.

Тип уроку:урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Перегляд файлу

 

 

Тема. Контрольна робота з теми «Речення з однорідними членами».

Мета уроку:  перевірити рівень засвоєння учнями теми; зясувати, наскільки учні вміють розпізнавати вивчені мовні явища;  розвивати  уважність, зосередженість, аналітико-синтетичне мислення;  виховувати  любов до навчання, до краси рідного слова.

Тип уроку:   урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Обладнання: індивідуальні картки з тестовими завданнями.

                                       Хід  уроку

І.Організаційно-вступна частина.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. (Ознайомлення восьмикласників із критеріями оцінювання тестових завдань.)

ІІІ. Застосування учнями засвоєних знань, умінь і навичок.

 ◊ Інструктаж щодо проведення тестування.

◊ Виконання учнями тестових завдань.

                                                   І варіант

1. Однорідні члени речення:

А) передають ставлення мовця до висловлюваного;

Б) називають того, до кого звертаються з мовленням;

В) відповідають на одне й те саме питання;

Г) відповідають на одне й те саме питання, відносяться до одного й того самого слова в реченні.

2. Між однорідними членами речення ставиться:

А) кома;

Б) тире;

В) двокрапка;

Г) кома і тире.

3. Укажіть речення, у яких наявні однорідні члени речення.

А) Ми стали збиратися додому. (М. Слабошпицький).

Б) Рости, рости, моя пташко, мій маковий цвіте (Т.Шевченко).

В) Ні риба ні м'ясо!

Г) Приємно й хороше було кататись. (М. Трублаїні).

4. Укажіть речення, у якому наявні пунктуаційні помилки.

А) Не треба їй ні сліз, ні спочування (Леся Українка).

Б) Тарасик знову підкрався, заклав у кошичок руку та як заверещить! (М. Коцюбинський).

В) Луки, гори, пишні сади, все зелене й принишкле. (О. Гончар).

Г) Спокійно, розважливо тече розмова. (О. Гончар).

5. Які сполучники вжиті при однорідних членах у поданому реченні?

  Тече вода в синє море, та не витікає (Т.Шевченко).

А) протиставні;

Б) розділові;

В) єднальні;

Г) підрядності.

6. Виділіть речення з узагальнювальним членом:

А) Гарна нивка, та чужа. (М. Коцюбинський).

Б) Скрізь червоно: на небі, на узгір’ях і на горі. (М. Коцюбинський).

В) На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя. (В. Собко).

Г) І квіткою, й калиною цвісти над ним буду. (Т. Шевченко).

7. З’ясуйте, якими членами речення є виділенні слова.

Члени речення:

1. Підмет

2. Присудок

3. Означення

4. Обставина.

А) Почувся знадвору тихий, проте знайомий голос.                                                                         (Гр. Тютюнник).

Б) Пісок на урвищах берегів і туман над річкою набрякли густим червоним мороком. (Гр. Тютюнник).

В) Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра. (О. Тесняк).

Г) Осінній вітер одгуляв, затих. (Л. Костенко).

Д) Люди повинні більше дивитися на зорі, на Чумацький Шлях.                             (М. Стельмах).

 8. Скласти два речення. Складаємо перше речення з однорідними озна- ченнями, а друге – з неоднорідними означеннями.

9. Напишіть твір-мініатюру на тему «Моя душа бринить піснями», використавши речення з кількома рядами однорідних членів.

 III. Організований збір зошитів. Підбиття підсумків.

IV. Домашнє завдання.

  1. Дібрати з текстів художньої літератури 5-6 речень з однорідними членами. Побудувати схеми однорідних членів.
  2. Скласти твір-опис на тему « Моя вулиця», вживаючи однорідні члени з узагальнювальними словами.
docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку