Тест - контроль "Синтаксис"

Про матеріал

Підсумковий тест-контроль з української мови у 8 класі за темою: "Синтаксис". Завдання складені у форматі ЗНО: є питання з вибором однієї правильної відповіді, є завдання на встановлення відповідностей, а також є відкриті завдання, де учні самі мають написати відповіді. Тести представлені у 2 варіантах.

Перегляд файлу

Зріз знань з української мови у 8 класі

Варіант 1

  1.    Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення (1 б)
  1. морфологія;
  2. лексикологія;
  3. синтаксис;
  4. пунктуація
  1. Однорідними  членами ускладнено речення: (1 б)
  1. У небі то розгоряються, то погасають сліпучі ракети.
  2. За лісом сонце сходило і розсіювалося біле плетиво хмар.
  3. То зоря згасає, то меркне місяць у чорній імлі.
  4. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
  1. Односкладним є речення в рядку: (1 б)
  1. Добре ім’я — найкраще багатство (Народне прислів’я).
  2. Промені як вії сонячних очей (П. Тичина).
  3. Лікарські рослини заготовляють влітку (З календаря).
  4. З вітром весняним сосна розмовляє (Леся Українка).
  1.  Узагальнювальне слово  стоїть перед однорідними членами в реченні (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. Лози висип кручі ліс усе блищить і сяє на сонці.
  2. У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.
  3. Будинки садки сніги усе мліє в теплі сонця.
  4. Вода хмари ліс усе безупинно неслося вперед шуміло блищало.
  1. Вказівку на джерело інформації виражає вставне слово в реченні (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. На диво птахи ще не відлітали у вирій.
  2. Мабуть сонця сьогодні буде мало.
  3. Чужа душа то кажуть темний ліс.
  4. Отже червень починаються канікули!
  1. Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. Тебе я земле всю сходив д окраю.
  2. Я не спатиму люба до світу буду думати й буду писать.
  3. Ой не крийся природо не крийся що ти в лузі за літом у тузі.
  4. Старі дуби спасибі вам за осінь.

 

  1. Визначте вид простого речення (1 б)

Страви не варили, багаття не розкладали (М. Коцюбинський).

А двоскладне неповне;

Б односкладне називне;

В односкладне безособове;

Г односкладне неозначено-особове.

 

  1. Установіть відповідність (2 б)

 

Значення вставного слова

  1. Джерело інформації
  2. Активізація уваги
  3. Емоційна оцінка
  4. Зв'язок думок

 

 

 

 

 

 

  Приклад

  1. Ці поеми, мабуть, помилково адресовані читачам молодшого віку.
  2. І найвища, по-моєму, краса – це краса вірності.
  3. Дорога мене нітрохи не втомлює, навпаки, я в ній відпочиваю.
  4. На диво, уже кілька ранків безвітря, море спокійне й лагідне.
  5. Ідуть дівчата в поле жати та, знай, співають ідучи.

 


 

 

  1. Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, підкресліть усі члени речення, зробіть аналіз речення (3 б)

Живи цвіти  вкраїнська мово зціляй і душу і вуста (Т. Бартош).


Зріз знань з української мови у 8 класі

Варіант 2

  1. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. Ви знаєте як липа шелестить у місячні весняні ночі?
  2. Ти вседержителю в небі на морі і суші день мій грядущий і сущий благослови.
  3. Благослови мене у світ без тебе заборони і думать і страждать.
  4. Не оскверни цю мить і не поруш цинічним словом чи гріховним жестом.
  1. Однорідним обставинами ускладнено речення: (1 б)
  1. Вітер в гаї нагинає лозу і тополю.
  2. Цілу ніч надворі виє хуга, деренчить в віконнім склі.
  3. Окрім груш, слив, яблунь, тут росли дуби, клени й тополі.
  4. А фіолетово, а синьо при хаті півники цвітуть.
  1. Узагальнювальне слово  стоїть після однорідних членів  у реченні (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. Луки гори пишні сади усе зелене й принишкле.
  2. І все поволі зникає море скелі зима.
  3. Усе зникло наче в казці місто гори поле гай.
  4. Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі.
  1. Тире між підметом і присудком слід поставити в реченні:
  1. Кров не вода, а серце не камінь (Народне прислів’я);
  2. Пісня і праця великі дві сили (І. Франко).
  3. Кожна людина свято береже у своїй пам’яті все, що супроводить її з дитинства (І. Цюпа);
  4. І земля, і вода, і повітря все поснуло (М. Коцюбинський).
  1. НІКОЛИ не буває вставним словом: (1 б)
  1. Навіть
  2. Мабуть
  3. Отже
  4. Може
  1. Однорідні означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено): (1 б)
  1. Надворі пахне  молодим осокорячим листям.
  2. Сині зеленкуваті фіолетові присмерки спадають степом.
  3. Під осінніми високими зорями затихають оселі.
  4. В гарячий літній день ліс на горах сяє а в долині чорніє.
  1. Звертанням ускладнено речення:
  1. Земле, поорана горем, ти лихом засіяна чорним! (За М. Рильським).
  2. Вітер вив, мов дикий звір (М. Коцюбинський).
  3. Мужича правда єсть колюча, а панська — на всі боки гнуча (І. Котляревський).
  4. Ніжність, наприклад, описати математично не можна (В. Собко).

 

  1. Установіть відповідність: (2 б)

Значення вставного слова

  1. Невпевненість
  2. Джерело інформації
  3. Активізація уваги
  4. Емоційна оцінка

 

 

 

 

Приклад

  1. А завтра у мене, знаєш, важливі справи в місті.
  2. Кімната, за йог освідченням, була просторою і світлою
  3. Ніжність, наприклад, описати математично не можна.
  4. Може, то птахи приносять на своїх крилах весну?
  5. Як на лихо, потяга на станції вже не було.

  1.  

  1. Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, підкресліть усі члени речення, зробіть аналіз речення (3 б)

Чигирин здається глянув не в очі а в душу брата (М.Стельмах)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку