Тестові завдання до теми "Односкладні та неповні речення

Про матеріал

Даний матеріал з української мови для 8 класу з теми “Односкладні та неповні речення” ( наближений до формату ЗНО) допоможе перевірити рівень навчальних досягнень з теми, виробити навички та уміння з вивченої теми.

Перегляд файлу

Тести  для учнів 8 класу 

з української мови

за темою « Односкладні та неповні речення»

підготувала учитель  ЖУКОВА І.М.

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ

« ОДНОСКЛАДНІ  та  НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ.»

Завдання №1 – 3 містять по одній правильній відповіді

  1. Односкладні прості речення – це речення, в яких є:

 

 А) дві або більше граматичних основ;

 Б) підмет та присудок;

 В) або тільки підмет, або тільки присудок;

Г) декілька підметів та присудків.

 

  1. Односкладні прості речення поділяються на два типи:

А) називні та безособові;

Б)  з головним членом – присудком та означено-особові;

В) з головним членом – присудком та безособові;

Г) з головним членом – присудком та головним членом – підметом.

 

  1. Односкладні речення з головним  членом – присудком поділяються на:

 

А) називні та безособові;

Б) означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові; В)називні;

Г) поширені та непоширені.

 

Завдання №4 – 6 містить по три правильні відповіді

  1. Виділіть односкладні речення.

 

 А) Ніч була тиха, беззоряна.

Б) Боїшся вовка – не йди до лісу.

 В) За що, не знаю, називають  хатину в гаї тихим раєм.

Г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.

Ґ) Не люблю осінньої ночі.

 

5.Укажіть називні речення.

 

 А) Субота. Вечір. Череда остання.

Б) Надворі вже зовсім смеркло.  

 В) Осінь. І така тиха, така ласкава.

Г) Я те містечко пішки обходив

Ґ)Гальки тривожний шерех. Сутінь вечірньої мли.

 

6.Визначте узагальнено-особові речення:

 

А) У селі побудували нову  школу.

Б) За добро добром платять.

 В) Не вчи орла літати.

 Г) Шилом моря не нагрієш.

Ґ) Не треба думати мізерно.

 

У завданнях №7 – 9 визначити всі правильні відповіді

7.У якому з поданих  неповних речень треба поставити тире?( розділові знаки пропущено)

 

 А) За чорним  лісом піднімалося сонце.

Б)  У тітки Василини  рушники на стінах.

В) Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії хвилі мови.

Г) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

Ґ) І мене в сім’ї великій, в сімї  вольній, новій не забудьте пом’янути незлим тихим словом.

 

8.Узагальнено-особові речення  здебільшого вживаються в :

 

 А) науковому стилі,

Б) ребусах і шарадах,

 В) конфесійному стилі,

Г) прислів’ях та приказках,

Ґ)художньому стилі.

 

9.Знайди правильні твердження:

 

А) Тире в неповному реченні ставиться на місці пропущеного члена, якщо в усному мовленні цей пропуск позначається паузою.

 Б) Неповними називаються речення з пропущеним одним або кількома членами речення, які легко встановити з попередніх речень або з обставин мовлення.

В) Неповними можуть бути тільки односкладні речення.

Г) Безособові речення часто вживаються в текстах, написаних у художньому та в розмовному стилях, в описах природи, стану людини.

Ґ)Безособові речення – це речення з пропущеним підметом.

 

 

10.Встановити відповідність

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

1.означено-особове , 

2.неозначено-особове, 

  3.узагальнено-особове,  

 4.безособове

5.називне

 

А) Без мови нема народу.

Б) Осіннє поле, спорожніле й голе.

В) Угамуйтесь, ліси, заспокойтесь, засніть.

Г) Випустивши стрілу, лук не ховають.

Ґ) Восени землю скопують під грядки.

Д) гайдамаки понад яром з шляху повернули.

 

11. Завдання за текстом

(1) Пам’ятаю правічний спокій полів.

 (2) Холодні роси на ранкових і вечірніх травах.

 (3)Різдвяні замети снігів.

(4) Вільний вітер – без гуркоту  й диму.

 (5) Життя людей ділилося на три періоди: хрестини, весілля, похорон.

(6)Час – на пори року і свята.

(7) Була своя хата з великим садом.

(8) Своя з діда-прадіда земля, свій хліб, навіть свій ліс….

(9)В цьому було щось святкове.

 

 

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ:

 

1.У тексті означено-особове речення:

 

А) перше,    Б) третє,      В) шосте,    Г) сьоме,      Ґ) дев’яте.

 

2.Знайдіть неповне речення, в якому пропущено дієслово-звязка :

 

А) четверте,    Б)   шосте,     В)  сьоме,    Г)  восьме,   Ґ) дев’яте .

 

  1. Укажіть називні речення :

 

А) дев’яте,   Б) восьме,    В) сьоме,    Г)  третє,    Ґ) друге

 

 4.Скільки у даному уривку простих односкладних речень з головним членом присудком?

А)  два,     Б) шість,    В) п’ять,   Г) чотири,    Ґ) три.    

 

12. Творче висловлювання

 

Складіть твір-мініатюру ( використовуючи прості односкладні речення різних типів) на тему: «Розум без книги, що птах без крил»

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ:

1-В, 2-Г, 3-Б,

4- (Б,В,Ґ), 5-( А, В, Ґ), 6-( Б,В,Г),

7-( Б,В) 8-Г,  9-( А,Б,Г),

10-( 1-В, 2- Ґ, 3-Г, 4-А,  5-Б),

11- ( 1-А,   2- А,Б, Г   3- Б,Г, Ґ,  4-А)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мараренко Анастасія Михайлівна
    Дякую! Для моїх 8-класників - це саме те, що треба!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
17915
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку