Урок з української мови на тему: Наказовий спосіб дієслів. Творення і правопис дієслів наказового способу.

Про матеріал

Мета: поглибити знання семикласників про способи творення й особливості правопису дієслів наказового способу;

- формувати вміння правильно визначати спосіб дієслів,розрізняти й доречно використовувати дієслова наказового способу;

- формувати навички кооперативного навчання,життєві компетентності;

- удосконалювати культуру усного й писемного мовлення;

- за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати інтерес до вишивки як виду народного мистецтва.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Перегляд файлу

Урок №3

 

 

Тема. Наказовий спосіб дієслів. Творення і правопис дієслів наказового    способу.

Мета: поглибити знання семикласників про способи творення й особливості правопису дієслів наказового способу;

- формувати вміння правильно визначати спосіб дієслів,розрізняти й доречно використовувати дієслова наказового способу;

- формувати навички кооперативного навчання,життєві  компетентності;

- удосконалювати культуру усного й писемного мовлення;

- за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати інтерес до вишивки як виду народного мистецтва.

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок.

Вид уроку: з елементами кооперативного навчання, ІКТ

 

Хід  уроку

                                                           В небі сонця золотий клубочок

                                                           Розсипає нитки промінні,

                                                           Їх збирають рученьки дівочі

                                                           І гаптують цвіт на полотні.

                                                                      М. Рильський                  

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Індивідуальна робота за картками.

2.Вибірково – розподільна робота ( біля дошки).

Подані дієслова записати у три колонки:

Повернися, укриють, читаєте, ходив би, несуться, світить, виступали б, подумав, не хотів би, повернися, раділи б.

Дієслова дійсного способу

Дієслова умовного способу

Дієслова наказового способу

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Робота з епіграфом.

- Робота з комп’ютерним текстом «Українська вишивка».

Завдання:

  • прочитайте текст, визначте його тему, основну думку;
  • знайдіть у тексті дієслова наказового способу, позначте їх червоним кольором;
  • зверніть увагу на творення і правопис дієслів наказового способу,  зробіть висновки.

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя. Робота з таблицею «Творення форм наказового способу»(ІКТ).

2. Робота з підручником.

Опрацювання теоретичного матеріалу с. 51.

3. Висновки, зроблені учнями.

 

 

 

 

 

V. Закріплення здобутих знань у процесі практичної роботи.

1. Комп’ютерна вправа «Дослідження – відновлення».

Відновіть прислів’я, розкриваючи дужки і ставлячи дієслова у наказовому способі.

Взаємоперевірка виконаного.

2. Вчимося культури мовлення.

Вишивка – вишиванка

( Робота з тлумачним словником).

Прослуховування пісні «Вишиванки»

3. Кооперативна робота.

     1. Пошуково-вибіркова робота з текстом вправи 89 «Поради щодо занять фізкультурою» ( виписати дієслова наказового способу, визначити закінчення).

      2. Доповніть перелік корисних вправ, користуючись власним досвідом. Поділіться ними з однокласниками.

- Звіт груп про виконання завдання.

4. Творча робота ( Робота у групах).

Уявіть, що хтось із вас проводить розминку на уроці фізкультури. Прокоментуйте комплекс вправ, використовуючи запропоновані вчителем малюнки ( Вживайте дієслова наказового способу).

  • Звітування груп про роботу. Презентація продукту праці (памятка).

VІ. Підсумки уроку.

1. Гра «Хто швидше».

Усно утворіть усі можливі форми дієслів наказового способу від поданих:

Посадити  -                                                    Цвісти  -

Ростити   -                                                      Колисати  -

Вишивати  -                                                   Прясти  -

Обирати  -                                                      Прожити  -  

2.Закінчіть речення.    

  «Сьогодні на уроці я гарно засвоїв ….  , але гірше мені вдається  …» ( метод «Мікрофон»).

  • Сформулюйте речення – прохання до свого однокласника у розв’язанні незрозумілого. Використовуйте дієслова наказового способу.

3. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.  с. 51 – 53, вправа 91, сформулюйте і запишіть у формі спонукальних речень 5 – 6 порад щодо поважного ставлення до надбань попередніх поколінь. Визначте спосіб ужитих дієслів, комп’ютерні тести до теми ( на вибір).        

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку