Квест " Мова - ДНК нації"

Про матеріал

Квест " Мова - ДНК нації", приурочений до святкування Дня української писемності, розрахований на учнів 5-7 класів. Він містить 5 станцій: мовознавчу, літературознавчу, музичну, математичну та історичну, а також маршрутний лист у вигляді різноманітних загадок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Квест до Дня української писемності

 

       « Мова- ДНК нації»

 

 

 

 

     Розробила

                вчитель української мови

                                        та літератури

                Іванопільської СШ I-III ст.

                                        Криленко М.С.

 

 

    2018

 

Мета: у цікавій ігровій формі ознайомити учнів з розвитком слов’янської

 писемності та постатями, які відіграли важливу роль у становленні   

 української мови;

 Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння  

 працювати в колективі;

 Виховувати інтерес та повагу до рідної мови.

Обладнання: шифрований маршрутний лист, картки із завданнями, тексти

                       пісень.

Учасники: учні 5-7 класів.

Умови квесту: учні об’єднуються в команди, одержують шифровану підказ-

                        ку, яка вкаже на місце першого випробування. На кожному

                        етапі відповідно до швидкості та рівня виконання завдань учас-

    ники одержують бали, а також вказівки, де мають знайти 

    наступну станцію. Загалом їх 5: мовознавча, літературознавча,

    історична, музична та математична.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підказки для пошуку станцій

 

Історична станція

Якщо в їдальню ти підеш,

Обов’язково повз пройдеш,

Там вчаться гарні дітлахи,

 Найстарші в школі малюки.  ( Кабінет 4 класу)

 

 

Музична станція

Там одночасно зібралися Дж.Ролінг та Л.Українка, І. Франко та

В. Скотт аби розповісти усім свої найцікавіші історії, але попри все там стоїть цілковита тиша. ( Бібліотека)

 

Математична станція

Корінь слова фізмат + єднальний голосний у складних словах(о/е) + корінь слова фізмат + 3 останніх літери у слові Америка. ( Кабінет математики)

 

Літературознавча станція

10-1-21-24-2-12-9-18-1 . Ключ: український алфавіт

     ( Кабінет зарубіжної літератури)

 

Мовознавча станція

Асоціації  ( місце в школі)

Біле, голка, температура, звільнення від занять. ( Медичний кабінет)

 

 

 

 

 

     Мовознавча станція

                  5-7 клас

  1. За потреби вставте на місці пропуску м’який знак або апостроф (12б)

 

Бар..єрний, порт…єра, любов..ю, брин..чати, медал..йон, св..ятковий, роз..їзд, в..юн, сіл..с..кий, мін..с..кий, Н..ю- Йорк, комп..ютер.

 

  1. Наведіть всі значення слова ЛАВА. Підкресліть, до якої групи слів належить дане: омонім, багатозначне.  (6б)

 

  1. Поясніть фразеологізми (5б)

 

Ділити шкуру невбитого ведмедя-

Бігати як курка з  яйцем-

Хоч око виколи-

Кури не клюють-

Куди й крук кісток не закине-

 

                «Поезія – це завжди неповторність….»

        (літературознавча станція)

         5-7 клас

 

  1. Відновіть прислів’я. Запишіть його. (2б)

 

  1. Любишь, коня, й , годувати, люби, поганяти.

 

  1. Не поможуть, хто, чари, як, не, пари, до.

 

 

  1. За малюнком впізнайте твір. Запишіть його назву та автора. (4б)

(додаток 5, 6, 7 відповідно до класу)

1.

2.

     

  1. * Відновіть текст вірша за ейдос – конспектом (додаток) ( 8б)

 

 

 

5 клас

Картинки по запросу лисКартинки по запросу фарба «Фарбований лис» І.Франка

Картинки по запросу зіркиПохожее изображение«Зоряний віз» народна творчість

 

 

6 клас

Картинки по запросу два хлопчикаКартинки по запросу козак

 «Джури козака Швайки»  В.Рутківського

 

Картинки по запросу зельеКартинки по запросу степ

«Євшан – зілля» М.Вороного

 

 

 

 

 

 

               7 клас

Картинки по запросу беркутКартинки по запросу монголо «Захар Беркут» І.Франка

 

Картинки по запросу зілляКартинки по запросу тополя «Тополя» Т.Шевченка

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\IMG_20181104_185310_653.jpg

( В.Сосюра «Любіть Україну!»)

    Мовознавча станція

                               (відповіді)

  1.        клас
  1. За потреби вставте на місці пропуску м’який знак або апостроф (12б., 1 слово – 1бал)

 

Барєрний, портьєра, любовю, бриньчати, медальйон, святковий, розїзд, вюн, сільський, мінський, Нью- Йорк, компютер.

 

  1. Наведіть всі значення слова ЛАВА. Підкресліть, до якої групи слів належить дане: омонім, багатозначне.  (6б)

Лава – це меблі, на яких сидять,  вид шикування, вулканічна маса

 

  1. Поясніть фразеологізми (5б)

 

Ділити шкуру невбитого ведмедя- розпоряджатись тим, чого немає;

Бігати як курка з  яйцем- приділяти незаслужену увагу;

Хоч око виколи- темно ;

Кури не клюють- багато;

Куди й крук кісток не закине- далеко.

                «Поезія – це завжди неповторність….»

        (літературознавча станція)

         5-7 клас

 

     1. Відновіть прислів’я. Запишіть його. (2б)

 

  1. Любишь коня поганяти, люди й годувати.

2. Не поможуть чари, як хто не до пари.

 

  1. За малюнком впізнайте твір. Запишіть його назву та автора. (4б)

(додаток 5, 6, 7 відповідно до класу)     

  1. * Відновіть текст вірша за ейдос – конспектом (додаток) ( 8б)

 

 

Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!

 

«Слухаймо українське»

        (музична станція)

5-7 клас

  1. Впізнайте пісню. Зазначте назву та виконавця, якщо він є.

(Учасники квесту для виконання завдання отримують підказки. Якщо вони вгадають за допомоги першої, то отримають 3 бали за відповідь. Відгадка з другої спроби дасть 2 бали, і з третьої відповідно один бал).

  1. Щедрик
  • Якщо б не різні часові пояси, то ця пісня б виконувалась одночасно по всій Європі та у Америці, а вперше творіння Миколи Леонтовича було виконане 1916 року хором Київського університету. (3б)
  • У ній розповідається про птаха, який приносить господарям новий багатий рік. (2б)
  • Ця пісня є першоджерелом для відомої американської пісні «Carol of the bells», яку можна почути в будь – якому різдвяному фільмі (1б).
  1. Гімн України. П. Чубинський та М.Вербицький
  • Цю пісню знає кожний громадянин України: і дорослий, і малий, і фанат будь – якого виду спорту, і прихильник Євробачення, бо вона завжди представляє нашу країну на міжнародних конкурсах та змаганнях. (4 б.: 2  за назву, по1 б. за ім’я  автора та композитора)
  • Є одним із трьох символів України, і вміщена в щоденник кожного учня.

 (1 б.; 2б. за імена автора та композитора).

  1. Казка - Плакала         
  • Згідно із даними ютуб – компанії, ця україномовна пісня стала першою, що війшла в їхній  топ 3 найбільш запитуваних. (3б)
  • Назва піснї виражена дієсловом, а назва гурту іменником, що позначає улюблений всіма дітьми жанр літератури. (2)
  • Там згадується фіалка, таємні знаки, заплакана мала (1б).

 

  1. Заспівати гуртом уривок будь – якої з цих пісень. (5 б)

 

Щедрик, щедрик, щедрівочка,
Прилетіла ластівочка,
Стала собі щебетати,
Господаря викликати:
– Вийди, вийди, господарю,
Подивися на кошару,
Там овечки покотились,
А ягнички народились.

 

Врятуюсь від стріл твоїх - буду ціла. 
За рік образ не складу ціну я. 
Горять мости горять і сліз моря. 
Та знай, це гра моя менше слів - більше діла.

 

Поплакала і  (знов) фіалка розцвіла,
Засяяв день таємними знаками,
І мама молода й закохана мала,
На кухні всі однаково плакали

Ще не вмерла України ні слава, ні воля.

Ще нам, браття українці, усміхнеться доля.

Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,

Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,

І покажем, що ми, браття, козацького роду.

 

 

  1. Назвіть українські сучасні пісні та їхніх виконавців ( максимум 5 балів: кожна пісня та її автор вартує 1 б).

 

 

Математична станція

 

https://www.youtube.com/watch?v=m6teF-_tNk4

 

Перегляньте мультфільм «Лепетуни»  2 серія.

Порахуйте та вкажіть, скільки фразеологізмів та синонімів використали головні герої. ( 2 фразеологізми: гапка млинці пекла, бо всі ворота в тісті, перший млинець завжди нанівець; 5 синонімів: кухлик, чашка, горнятко, філіжаночка, склянка).

Без минулого немає майбутнього

                                (Історична станція)

  1. Назвіть творців словянської писемності. (Кирило і Мефодій)
  2. Назвіть найвизначніший твір Нестора Літописця. («Повість минулих літ»)
  3. Початки української мови зафіксовані у пам'ятках ІХ століття. Найвідомішою з них є …Назвіть цю пам'ятку. (Велесова книга)
  4. 1546р відбулась визначна подія: з’явилась друкована книга. Назвіть її творця…. (Іван Федоров)
  5. Для чого й ким була введена літера Г в українську абетку? ( Передача зімкненого звуку грецької гами. Ввів М. Смотрицький).
  6. Своїм корінням українська мова сягає…(старослов’янської)

Загалом 6 б

  1. Спробуйте прочитати старослов’янський текст.  ( 3б)

 

             C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\cerkovnoslovjanska_mova.jpg

 

docx
Додав(-ла)
Криленко Марія
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку