Урок з української мови на тему: «Ненаголошені /е/ /и/ в коренях слів, що перевіряються наголосом»

Про матеріал

Урок з української мови для 3 класу на тему: «Ненаголошені /е/ /и/ в коренях слів, що перевіряються наголосом»

Підготувала:

вчитель початкових класів

Щербова Наталія Миколаївна

Перегляд файлу

Урок з української мови  для 3 класу на тему: «Ненаголошені /е/ /и/ в коренях слів, що перевіряються наголосом»

Підготувала:

вчитель початкових класів

Щербова Наталія Миколаївна

 

Тема: Ненаголошені /е/ /и/ в коренях слів, що перевіряються наголосом.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «орфограма»; навчати правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними [е] та [и] в коренях; знаходити слова з орфограмами та перевіряти їх написання, знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або добирання спільнокореневого слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: казкові герої И, Е, Наголос; сигнальні картки, схеми, таблиця, зразки вправ.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Станьте, діти, всі скоріше.

 Усміхніться всім миліше.

 Привітайтесь: «Добрий день!»

 Продзвенів дзвінок: «Дзелень!»

Працювати на уроці ми будемо під девізом…Щоб прочитати треба скласти його з розсипаних слів (слова прикріплені на магнітній дошці).

навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того

(Добре того навчати,хто хоче все знати)

-А ви хочете багато знати?

- А що для цього треба робити?

- Тож налаштуємось на урок і промовимо слова  аутотренінгу:

Я учень (учениця)

Я ходжу до школи

Мене вчать учитися

Я все розумію, я хочу все знати.

Гра «Мікрофон»

1  Який розділ почали вивчати?

2  З яких частин складається слово?

3  Що таке закінчення?

4  Для чого потрібне закінчення?

5  Що таке основа?

6  З яких частин складається основа слова?

7  Що таке корінь слова? Префікс? Суфікс?

8  Без якої частини основи не снує слово?

9  Які чергування звуків у коренях слів ми вивчили?(о,е -і

 

2.Розгадування кросворду.

1.Змінна частина слова. (закінчення)

2.Частина слова, що знаходиться перед коренем. (префікс)

3.Слова, що є близькими за значенням. (синоніми)

4.Звуки бувають приголосні та … (голосні)

5.Слова, що об’єднані за змістом і виражають закінчену думку. (речення)

- Яке слово – ключове? .

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Каліграфічна хвилинка.

Рядок букви Зз

Звуко-буквений аналіз слова Земля

- Скільки складів у слові «Земля»? (2 скл.)

- Скільки звуків у слові «Земля»? (5 зв.)

- Поставте наголос у слові.

- Визначте наголошений та ненаголошений склади.

Наша планета - Земля.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з однією з найскладніших таємниць нашої мови – позначенням на письмі звуків /е/, /и/ в наголошеній та ненаголошеній позиції

І\/. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь вчителя

Казка «Хитрі близнюки»

Жили-були на світі двоє близнюків. Одного звали И, а другого Е. вони були такі схожі між собою, що часом, використовуючи це, дуже любили жартувати. І тоді у багатьох словах замість /и/ чувся /е/, і навпаки – замість /е/ - /и/. Так було і цього разу. Ось погляньте, у слові земля/ - чується звук /и/, Як же нам правильно писати - /е/ чи /и/. ?

Нам допоможуть розібратися наша Мовонька із  Суржиком.

2 Прочитаємо «Вузлик напам’ять» і запам’ятаємо

Чітко вимов слово.

 Визнач наголошений звук. .

Зміни слово (добери спільнокореневе) щоб ненаголошений /е/, /и/ став наголошеним.

3 Гра «Добери слово»

-Як нам дізнатися, яку букву писати Е чи И у словах з ненаголошеними /е/ та /и/? (слід змінити слово так, щоб ненаголошений звук став наголошеним)

4 Робота в парах (Вставити пропущені букви і дібрати перевірні слова)

 5 Фізкультхвилинка          

6.Робота з підручником

Вправа 176, 177

7.Гра "Знайди речення»

Правильно з’єднати речення. Вставити пропущені букви.

Усі люди називаються              на планеті З..мля

Це тому, що ми живемо            куля.

Земля - це велетенська              краю до краю З..млі.

Ніч прослалася від                      з..млянами.

8 Гра «Е» чи «И»

Якщо у слові слід писати «Е» - показують сигнальну картку з буквою «Е»; якщо у слові слід писати букву «И», показують картку з буквою «И».

Рибалка, крила пеньки, кислиця, цеглина, димар, синок, широкий, сильніший, перо, плече, весло, зерно, мечі, степи, медунка, лини, листи, сичі, чижі, весна.

\/І Домашнє завдання

Вправа 178, вивчити правило.

\/ІІ. Підсумок уроку

Цей урок мене навчив……

Джерела: інтернет-ресурси

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку