Урок з української мови на тему "Односкладні речення" 8 клас

Про матеріал

Мета уроку - вчити учнів розпізнавати односкладні речення як частини складних речень ; розвивати вміння аналізувати складні речення , частинами якого є умовно односкладні речення , моделювати й конструювати різні види складних речень , спираячись на мовленнєво-комунікативний дидактичний матеріал , розширювати науковий світогляд восьмикласників ; виховувати любов до рідної мови

Перегляд файлу

Урок  української мови у 8 класі

 

Корнієнко О.Р. -вчитель української мови та літератури

 Китайгородської ЗОШ  І-ІІІ ступенів

 

Тема :      Односкладні речення як частини складного речення.

                 Синтаксичний розбір односкладних речень .

Мета :                  вчити  учнів розпізнавати   односкладні речення як частини                                       складних речень  ; розвивати вміння аналізувати складні речення , частинами якого є  умовно односкладні речення , моделювати й конструювати різні види складних речень , спираячись на мовленнєво-комунікативний  дидактичний матеріал , розширювати науковий світогляд восьмикласників ; виховувати любов до рідної мови .

Обладнання :    картки-очікування , розд. матеріал , підручник

Тип уроку :      урок формування практичних умінь і навичок

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Аналіз вислову

Перш ніж сказати що-небудь іншим , ( скажи це собі ) . Сенека

- Щоб дізнатися кінцівку вислову потрібно написати словниковий диктант , де і зашифрована друга частина вислову Сенеки

( Запис числа в зошити )

ІІІ Словниковий диктант

   Святиня , кінця-краю , абиде , життєрадісний  , ирій , цензура  , ефективний , спускатися  , опісля  , будь-де  , інтуїція .

-підкресліть першу літеру в кожнім слові і прочитайте вислів .

Як вирозумієте його зміст ?

 Що можете сказати про це речення ?

 Визначте головні члени речення . Які прості речення , що входять до складу простого ?

Скажи – морф. розбір ; життя – фон. транскрипція  

ІІІ Ознайомлення з темою, метою уроку

                               Картка-очікування

  Тема уроку :

    Односкладні речення як ___________________________________

Завдання уроку :

  1. повторити ……………………………………………………….
  2. ознайомитись із …………………………………………………
  3. навчитися визначати …………………………………………..
  4. синтаксичний розбір …………………………………………..

Мої враження : ______________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінка    ____________

 

     ІV Виконання системи проблемно-пошукових завдань пізнавального характеру .

1. Заповни таблицю ( робота в групах)

  - дописати приклади різних видів речень та способи вираження головних членів односкладного речення .

2. Графічний диктант

Прочитайте , визначте граматичні основи .

Які за будовою ці речення ?

 Поруч із номером складного речення записати його схему-модель

( 1 – односкладне речення , 2 – двоскладне )

І гр.1 .Чернеча гора в Каневі , де поховано Т.Шевченка , є нашою найбільшою національною святинею . 2 Небагатьом відомо , що канівської святині могло б  і не бути . 3. Верболози ще зелені , і кора їхня не гірчить повітря осіннім віддихом .

ІІ гр. 1. Щоб не заснути , він почав співати . 2. Йшли далі через ліс , і краса його набирала все нової сили . 3. Далеко линули слова «Заповіту», і кінця-краю не було цим людським потокам .

ІІІ гр. 1. Жаль розлучатися з весняним лісом , він весело сяяв у лагідному сонячному промінні . 2. Не хотілося спускатися з кручі , праглося вбирати мальовничий простір .  3. Відберіть у народу мову , і він  ніколи більше вже не створить її .

 

Ключ :   І гр.   1.  2+1    2.  1+1    3. 2+2

              ІІ гр.  1.   1+2    2.  1+2    3. 2+1

               ІІІгр. 1.   1+2    2.  1+1    3. 1+2

Визначте вид односкладних речень .

3.Дослідження-моделювання

- об’єднавши у пари , змоделювати складні речення , поєднавши їх частини з правого й лівого стовпчика .

 

1. Щоб бути щасливим ,                А     щоб він міг рости й розвиватися

2.Коли вщухло ,                          Б     як ноги мої лоскоче шовковистий шепіт

                                                             ручаю

 

3.Народові треба догляду ,                     В    народ мусить мати власну  державу

4.Сучасні українці інтуїтивно відчувають ,   Г що їм бракує таємних 

                                                                                символів

 

5. Стою біля витоків і чую ,         Д     що в листопаді світанок зі

                                                            смерком зустрічаються       

6. Недаремно кажуть ,               Е   на обрії заголубіла смужка неба .

Ключ :      1- В      2- Е     3- А     4- Г    5- Б     6-  Д

-   знайдіть речення , що відповідають схемам :   1+2  -   1, 2, 3, 5 , 6

                                                                                     2+1  - 4 ( безос.)

  1. Творче конструювання ( усно)

   Утворити складне речення ( 2 частина двоскл. і односкл. )

 

Усміхайся      і світ поверне тобі усмішку

                        і цікавіше  буде жити тобі у світі .

Не слід забувати ,  ( що людина – господар свого настрою )

 

V Узагальнення й систематизація знань з теми .

1. Пошуково-вибіркова робота на основі тексту

( вправа 181 )

-  прочитати текст ( вголос ), визначити стиль , тему , підібрати заголовок

2. Словникова робота ( робота з тлумачним словником )

- марнославство – висока думка просебе ;

- честолюбство – прагнення до слави ;

3. Підберіть синоніми до слова

Людські вади 

 

4. Виконайте завдання до тексту 1-4  ( в парах )

    7 односкладних речень

Складне : Крім того , є багато людських вад , до яких треба ставитися поблажливо , терпляче .

  1. Синтаксичний розбір речення

 Шукайте цензора  в  собі. (Л.В. Костенко )

   ____________         _  _  _  _   _  _  _      _ _ _  _   _

  _____________     

Просте , спон., неокл. , пош., односкл., озн-ос., повне .

Рефлексія

Картка очікування ( вист. балів , висновки )

Домашнє завдання

Повторити п. 16-19

вибрати приклади односкладних речень з поетичних або прозових творів ( 5-6 речень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка-очікування

  Тема уроку :

    Односкладні речення як ___________________________________

Завдання уроку :

  1. повторити ……………………………………………………….
  2. ознайомитись із …………………………………………………
  3. навчитися визначати …………………………………………..
  4.   синтаксичний розбір …………………………………………..

Мої враження : ______________________________________________________________________________________________________________________

 

 Самооцінка    ____________

 

 

                               Картка-очікування

  Тема уроку :

    Односкладні речення як ___________________________________

Завдання уроку :

  1.   повторити ……………………………………………………….
  2.   ознайомитись із …………………………………………………
  3.   навчитися визначати …………………………………………..
  4.   синтаксичний розбір …………………………………………..

Мої враження : ______________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

  Самооцінка    ____________

 

 

 

 

 

1. Щоб бути щасливим ,            А     щоб він міг рости й розвиватися

 

2.Коли вщухло ,                          Б     як ноги мої лоскоче шовковистий

                                                                  шепіт  ручаю

 

3.Народові треба догляду ,         В    народ мусить мати власну

                                                                     державу

 

4.Сучасні українці інтуїтивно         Г що їм бракує таємних символів

 відчувають ,     

 

5. Стою біля витоків і чую ,           Д     що в листопаді світанок зі

                                                                 смерком зустрічаються 

 

6. Недаремно кажуть ,                    Е   на обрії заголубіла смужка неба

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

1. Щоб бути щасливим ,            А     щоб він міг рости й розвиватися

 

2.Коли вщухло ,                          Б     як ноги мої лоскоче шовковистий

                                                                  шепіт  ручаю

 

3.Народові треба догляду ,         В    народ мусить мати власну

                                                                     державу

 

4.Сучасні українці інтуїтивно         Г що їм бракує таємних символів

 відчувають ,     

 

5. Стою біля витоків і чую ,           Д     що в листопаді світанок зі

                                                                 смерком зустрічаються 

 

6. Недаремно кажуть ,                    Е   на обрії заголубіла смужка неба

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

І гр.

1 .Чернеча гора в Каневі , де поховано Т.Шевченка , є нашою найбільшою національною святинею .

2 Небагатьом відомо , що канівської святині могло б  і не бути .

3. Верболози ще зелені , і кора їхня не гірчить повітря осіннім віддихом .

 

 

 

 

 

ІІ гр.

1. Щоб не заснути , він почав співати .

 2. Йшли далі через ліс , і краса його набирала все нової сили . 3. Далеко линули слова «Заповіту», і кінця-краю не було цим людським потокам .

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ гр.

1. Жаль розлучатися з весняним лісом , він весело сяяв у лагідному сонячному промінні .

 2. Не хотілося спускатися з кручі , праглося вбирати мальовничий простір . 

3. Відберіть у народу мову , і він  ніколи більше вже не створить її .

 

 

1

 

doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
11 травня 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку