Урок з української мови "Підсумковий урок з теми РЕЧЕННЯ"

Про матеріал

Комплекс дидактичних та мовних завдань, що допоможуть підсумувати роботу з теми "Речення". Підібрано з урахуванням особливостей та можливостей всіх дітей в класі на основі диференційних методів навчання.

Перегляд файлу

УРОК   10

 

ТЕМА. Підсумковий урок з теми «Речення».

 

МЕТА. Виявити рівень засвоєних знань, сформованих умінь і навичок з теми «Речення».

Активізувати пізнавальну діяльність. Розвивати навички колективного співробітництва.

Виховувати шанобливе ставлення до рідної мови та культуру мовлення.

 

ТИП   УРОКУ. Підсумковий урок з теми .

 

ФОМА. Урок – змагання в комп’ютерному класі.

 

ЛЕКСИКА: канни, гомілки, водоспад, череда , зичиш, мідь .

 

 

 

 

                                       ПЕРЕБІГ              УРОКУ

 

 

ОРГАНІЗАЦІЯ   КЛАСУ

 

МОТИВАЦІЯ   НАВЧАЛЬНОЇ   ДІЯЛЬНОСТІ

 

  • Яку тему ми закінчили вивчати?
  • Чи потрібно підсумувати роботу? Чому?

 

ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ   УРОКУ

 

  • На уроці ми підведемо підсумок роботи за темою «Речення» у формі змагання.
  • Чому саме в такій формі?

 

ПІДГОТОВЧА   РОБОТА

 

  1. Створення емоційного настрою. ( Виступи дітей. Читання віршів про рідну мову.)
  2. Інструктаж вчителя:
  • про роботу в групах;
  • про роботу біля комп’ютера;

        -     про оцінювання результатів ( при потребі створюється журі).

 

КОНКУРСНІ   ЗАВДАННЯ

 

  1. Завдання «Розминка».

Один учень з команди працює біля комп’ютера, решта – в команді.

Завдання на комп’ютері: підбери заголовок до тексту, визнач межі речень, розстав розділові знаки.

 

Ночі і ранки холоднішають мандрує над землею в синяві неба біле павутиння

відлітає журавлиний ключ цвіте в лісі бузковий верес його ім’ям назвали люди один з місяців року цвітуть канни, айстри, жоржини.

 

                Канни – високі декоративні квіти, що цвітуть червоним.

 

               Завдання в групах: розстав відповідні знаки в тексті, визнач інтонацію для виразного читання тексту, презентуйте свою роботу. ( завдання на аркушах)

 

                Який урочистий стоїть ліс у своєму осінньому вбранні дрімають дерева під останнім теплом проміння ось червонолистий стрункий клен щось ніжно шепоче на полях, у садах, на городах збирають люди урожай поблизу великого пня вогнем палає горобина у пишні шати вбралися велетні – дуби.

 

         2 Завдання «Конструктор».

 

            Кожен учень в команді по черзі працює біля комп’ютера, складаючи зі слів речення, останній – зв’язує речення між собою, утворюючи текст.

 

            Ворога , вона, лякаючи, головою, крутить, загрозливо.

            Птах, який, звуки, схожі, видає, змії, на шипіння?

            Рота, і шипить, роззявляє, змія, як.

            Невеличка, це, крутиголовка, пташка.

            Маленька, а може, така, за себе, постояти.

 

 

         3 Завдання «Розстав знаки».

 

            Біля комп’ютера – капітан розставляє розділові знаки в кінці речень, решта учнів – в командах на аркушах.

 

            Для капітанів:

 

            У якої комахи органи слуху розміщені на ногах( . , ? ! … )  Згадали ( . , ? ! … )  А ну подумайте ( . , ! ? … )  Так, це наш звичайний коник ( . , ! ? … )  Його слуховий орган міститься на гомілках передніх ніг ( . , ? ! … )  Тебе це здивувало ( . , ? ! … )  В природі ще й не таке буває ( . , ? ! … )

 

             Гомілки – частина ноги від коліна до стопи.

 

            Для команд:

 

             На багатьох гірських річках земної кулі є водоспади ( . , ! ? … )  Який же з них найпотужніший у світі ( . , ! ? … )  Виявляється , що не загальновідомі африканська Вікторія й американський Ніагара ( . , ? ! … )  Найпотужніший водоспад Сеті – Кедас у Північній Америці ( , . ! ? … )  Він розташований на річці Парана ( . , ? ! … )  А яка там незвичайна вода ( . , ! ? … ) Вона має колір какао ( . , ? ! … )

 

              Водоспад – потік води, що стрімко падає з висоти.

 - Чому , на вашу думку, вода має такий колір? (передбачення учнів)

( учням пропонується відшукати вдома на карті цей водоспад та інформацію про те, чому вода має такий колір, обговорити це питання на уроці Я і Україна , визначити: чи справдилися передбачення )

 

         4 Завдання «Відшукай».

 

          Один учень працює біля комп’ютера , решта в команді – групі.

 

Біля комп’ютера : вибери і підкресли питальні речення, в окличних реченнях додай знак оклику.

 

          Частіше посміхайтесь і будьте ввічливі

           На Панамському перешийку ростуть дерева з чотиригранними стовбурами

           Які іноземні мови знала Леся Українка

           Спокійно розв’язуйте конфлікти

           У якій галузі мистецтва, крім літератури, прославився Тарас Шевченко

Столиця Болівії Ла – Пас займає перше місце серед столиць країн земної кулі за       висотою розташування

           Ти бував у сосновому лісі

           Згадай, яке враження, коли піднімаєш голову догори

 

            В командах: виберіть і підкресліть спонукальні речення, в окличних реченнях поставте знак оклику. ( завдання на аркушах )

 

            Хай завжди буде мир

            Які гори України ви знаєте

 Колібрі може нерухомо висіти в повітрі й навіть літати в зворотному напрямі

            Дотримуйтесь порядку в транспорті

            Чи можна навчитися іноземним мовам без підручника

 У 60-х роках минулого століття в Америку з Англії перевезли горобців для боротьби з гусінню, раніше їх там не було

Учіться добре говорити, підтримувати розмову

Навчіться слухати інших

 

  • До чого спонукають ці речення?

 

          5 Завдання «Пошир речення».

              Один член команди – біля комп’ютера, решта – в команді.( завдання на аркуші )

            Біля комп’ютера: пошир речення однорідними членами, вставляючи їх на місці крапок.

 

            Дерева стоять товсті,      ,      .  Унизу повіває холодом.  Земля вогка , пахне прілим листям,     ,      .  Здається , десь поряд сховались велетенські боровики ,       ,      ,      .

           Після похмурої ночі почало світати .  Крайнебо жевріло рожевим вогнем , горіло і …  ясним полум’ям .  Через хвилину пучок світу розливався по горах ,      ,      .  Повітря було чисте ,       .

 

           Прокинулось усе . Обізвалася трава голосами коників ,      ,      .  Над лугами лунали співи соловейків ,      ,      .

 

           Жевріло – ледь червоніло, полум’яніло .

 

           Крайнебо – нижня частина неба .

 

             В командах: розгадайте ребуси , з кожним словом складіть і запишіть речення з однорідними членами, розставте розділові знаки.( по три ребуси )

 

        6 Завдання «Перебудова».

           Учні по черзі працюють біля комп’ютера.

           Завдання: перебудуй речення так, щоб підмети стали звертанням, розстав потрібні розділові знаки ( в разі потреби вчитель надає зразок )

 

            Люди зберегли любов до рідного краю. _____________________________________

            Весна принесла дівчаткам по віночку із хрещатого барвіночка.

            _______________________________________________________________________

            Пухнастий сніжок щедро вкриває сонну землю. ______________________________

            Йде дощ на вимучену спекою спраглу землю. ________________________________

            Я назавжди запам’ятаю материну лагідну посмішку.___________________________

 

         7 Завдання «Знаки».

 

             Біля  комп’ютера: розстав в прислів’ях та приказках розділові знаки.

 

             Причепився (,) реп’ях до кожуха .

             Словом заб’єш більше (,) ніж дубиною .

             Як до череди гнать (,) так і п’ятки болять .

             Найбільше багатство (-) здоров’я .

             Видно сокола по польоту (,) а сову по погляду .

             Куди вітер дме (,) туди й гілля хилиться .

 

             Череда – стадо, отара. 

 

             В командах: розгадайте загадки. Розставте розділові знаки, розкрийте дужки.

 

             Сидить баба (на)грядках (,) вся (за)кутана в хустках . ( Цибуля.)

             (Під)землею птиця кубло (з)вила і яєць (на)несла. (Картопля.)

             Баран (у)коморі (,) а ноги (на)дворі. ( Буряк.)

             Ноги (на)полі (,) середина (на)дворі (,) голова (на)столі . ( Корінь, стебло, зерно.)

 

          8 Завдання: «Підбери».

             Кожен член команди працює біля комп’ютера по черзі .

             Завдання: вибрати і вставити потрібний сполучник.

 

                              НІЖ,   А,   ТАМ,   ТО,   І,   ТА,   ЯК,   БО,   АЛЕ

 

             Що влітку вродиться , … взимку згодиться.

             Чого собі не зичиш , … другому не бажай.

             Спить , … заєць , з відкритими очима.

             За двома зайцями не женися , … жодного не спіймаєш.

             Руйнувати легше , … будувати.

             Золото в бруд впаде , … міддю не стане.

 

             Зичиш – бажаєш .

             Мідь – метал з червоним відтінком.

 

ПІДСУМОК   УРОКУ

 

  1. Гра «Інтерв’ю». ( учень звертається з питаннями до дітей і вислуховує їх думки)
  • Що сподобалось , а що – ні ?
  • Що було цікавим?
  • Що викликало складності?
  • Що зробив би по – іншому?
  • Що було для тебе пізнавальним?

 

  1. Підведення підсумків змагань, підбиття результатів.

 

ДОМАШНЄ   ЗАВДАННЯ

 

        -     Напишіть свої враження про сьогоднішні змагання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
3133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку