Урок з української мови у 10 класі з теми "Апостроф"

Про матеріал

Урок з української мови з теми "АПОСТРОФ".

Мета (формування компетентностей): предметні: поглиблення знань про апостроф, орфографічні навички; ключові: уміння вчитися: увага, аналітико-синтетичні навички, асоціативна уява, пам'ять; комунікативні: словниковий запас учнів, уміння використовувати орфографічні знання у власних висловлюваннях; загальнокультурні: емоційно-ціннісне ставлення до людини, прагнення розширювати свій світогляд). Українська мова (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл.

загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. — К. : Грамота,

2018. — 208 с. : іл.

Перегляд файлу

Тема : АПОСТРОФ.

 

Мета (формування компетентностей): предметні: поглиблення знань про апостроф, орфографічні навички; ключові: уміння вчитися: увага, аналітико-синтетичні навички, асоціативна уява, пам'ять; комунікативні: словниковий запас учнів, уміння використовувати орфографічні знання у власних висловлюваннях; загальнокультурні: емоційно-ціннісне ставлення до людини, прагнення розширювати свій світогляд).

Методи і прийоми : емоційна зарядка, прийом «Спостереження» , прийом «Хмари слів», прийом «Продовжіть речення», гра «Почуй мене – спіймаєш слово» , самостійна робота з підручником  ,  моделювання «Карти пам'яті», коментоване письмо, диктант з таємницею,

 

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Наочність : Українська мова (рівень стандарту) : підруч. для 10 класу закл. загальн. середн. освіти / Олекандр Авраменко .- К.: Грамота,2018.-208 с. : іл.;

роздатковий матеріал з теми «Апостроф» , презентація до уроку , таблиця для оцінювання навчальних досягнень учнів .

Обладнання : мультимедійна система .

Хід уроку

 

І. Організаційний момент .

1. Емоційна зарядка

 Учитель . Чи любите ви подарунки? Які? (Відповіді учнів) .Сьогодні я подарую вам урок приємних вражень  .

ІІ.      Повідомлення теми, мети і завдань уроку , мотивація навчальної діяльності учнів .

  1. Прийом «Спостереження» . Мініатюра «За кермом»

Переглянути сценку і дати відповідь на питання :

  • Що стало на заваді під час пошуку в навігаторі ?(незнання орфограми вживання апострофа)
  • Чи потрібно нам знати як правильно писати слова ?( Так)

Викладач. Тож запишіть у зошити першу тему нашого уроку «Апостроф» і скажіть: нова вона для вас чи вже зна­йома?

(відповіді учнів).

  1. Прийом «Хмари слів».

Викладач . Тоді, спробуйте записати в зошиті слова-приклади до теми нашого уроку, утворивши хмару , і порахуйте : скільки прикладів ви навели ?

ІІІ. Перевірка виконання домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань і практичного досвіду учнів.

1. Прийом «Продовжіть речення».

Орфоепія вивчає … (правила літературної вимови)

Орфографія вивчає… (правила написання слів , орфограми)

В українській мові є такі орфограми …  який знак, апостроф )

Апостроф - це…

Апостроф пишеться після …

Апостроф пишеться перед …

Хто зміг виконати всі ці завдання?

(відповіді учнів).

Викладач . Пропоную девізом нашого уроку взяти народне прислів’я «Науки корені в повторенні».

Тож, мета нашого уроку повторити,  систематизувати та поглибити ваші  знання про вживання апострофа та м'якого знака; розширити ваш словниковий запас .

IV.   Вступні вправи .

Гра «Почуй мене – спіймаєш слово» .

Викладач . Одна з причин легкого вивчення української мови – це принцип : пишеться як чується . Я називаю слова, ви уважно мене слухаєте . Як тільки назву слово з апострофом - ви плещете у долоні .

Святослав, м’яч, Лук’ян, під’язичний, морквяний, буряк, хлоп’я, зоря, пам’ять, мавпячий, черв’як, духмяний, зм’якшити, буря , морквяний , відв’язати , бур’ян,  торф’яний, відсвяткувати .

Викладач . Аплодисменти самим собі розумним ! Але ,звичайно, на кожну орфограму існують відповідні правила і виключення з них , тому зараз …

  1. Самостійна робота з підручником  ( С. 90)
  • Ознайомтеся з теоретичними відомостями підручника з теми «Правопис апострофа».
  • Знайдіть у таблиці правило , за яким ім'я В'ячеслав треба писати з апострофом  .
  1. Моделювання «Карти пам'яті»

 

 

V.    Пробне застосування набутих знань (виконання за допомогою роздаткового матеріала) – пробні вправи .

  1. Вправа № 2, С. 90 .
  2. Вправа № 3, С. 91 .

VІ.    Вправи за зразком і в подібних  умовах з метою вироблення вмінь безпомилкового застосування знань - тренувальні вправи.

  1. Коментоване письмо .

Завдання  :  Запишіть слова, уставте, де треба, апостроф, поясніть орфограми.

Реп..ях, п..ятдесят, арф..яр, дев..ятсот, роз..ятрити, з..ясовано, духм..яно, хутор..янин, пор..ядок, зв..язок, без..язикий, тьм..яно, цв..ях, присв..ята, медв..яний, дзв..якнути, розв..язано, помор..янин, св..ято, харків..янин,  сузір..я, вар..яг, від..їзд, мавп..яча .

VІІ . Вправи з  перенесенням знань і навичок у нові умови - творчі вправи.

  1. Диктант із таємницею

Запишіть слова у дві колонки: І — з апострофом, II — без апострофа.

Таємниця — українське прислів'я, яке ви прочитаєте із пер­ших літер кожного слова згори донизу.

Сім’я Свято

тім'яний тьмяно

об'єднання       обряд

голуб'ятник     уряд

об'їзд морквяний

Лук'янівка       іскристий

ім'я вряд

в'язати       «Сто голів — сто умів».

 

VІІІ. Підбиття підсумків . Рефлексія .

Бесіда :

Яку орфограму вивчали ?

Чи було цікаво ?

Що найбільше запам'яталося з цього уроку?

ІХ . Інформація-інструктаж .

  • Вивчити правила вживання апострофа , §29 за підручником . Українська мова (рівень стандарту) : підруч. для 10 класу закл. загальн. середн. освіти / Олекандр Авраменко .- К.: Грамота,2018.-208 с. : іл.;
  •  В алфавітному порядку записати 10 слів із апострофом .Пояснити їх правопис.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
5795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку