Урок з української мови. Увічливі слова

Про матеріал

Конспект уроку у 2 класі з української мови та читання до 2 частини підручника Захарійчук, Богданець-Білоскаленко. Тема "Увічливі слова.Досліджуємо текст: висловлюємо думку. "Бабуся Ввічливість"" .

Перегляд файлу

 

Тема:    Бабуся Ввічливість

Мета:    формувати навички виразного читання; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розкрити взаємозв’язок уяви і творчості; пробуджувати зацікавленість до навколишнього світу; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, увагу, читацьку пам’ять; учити працювати над артикуляцією, постановою голосу та диханням; збагачувати словниковий запас; учити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку, творчо мислити; навчати дітей емоційно передавати зміст казки; виховувати доброзичливість, бажання завжди робити добрі вчинки, поважати одне одного; дати можливість відчути радість від творення добра іншим.

Очікувані результати:  уважно та виразно читати казку; чітко відповідати  на поставлені запитання; збагати словниковий запас учнів новими словами;

сформувати вміння робити висновки, доводити власну думку; переказувати казку.

Форми та методи роботи: слово вчителя, словесне малювання, робота з підручником та наочністю, індивідуальна робота, інтерактивні вправи метод “Передбачення”, «Асоціативний кущ»,робота зі словниковими словами, «Т-схема» Займи позицію, гра «Розшифруй прислів’я», « Магічний квадрат».

Обладнання: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

                          Комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор.

                          Персонажі Петрика та Наталки.

Тип уроку:    Комбінований    

Хід уроку

І. Організаційний момент

Психогімнастика «Привітання»

В нас у школі новий день

Всім говорим «Добрий день!».

«Добрий день» тобі й мені

Усім людям на землі

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.      Перевірка домашнього завдання.

Відповіді учнів за змістом оповідання, яке читали на минулому уроці.

2.  Розвиток артикуляційного апарату.

1)    Робота над чистомовкою «Добрі слова»

Ку-ку-ку – Доброго ранку!

Ому- ому-ому – зичу я кожному

Ям- ям-ям – доброго дня бажаю людям

Ра-ра-ра – доброго вечора

Их-их-их – вітаю стрічних

Ться-ться-ться – люди посміхаються

Бі-бі-бі – добрі слова для кожного любі.

2)    Робота над прислів’ями.

Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

-         Ввічливість відкриває всі двері.

3) Гра «Розшифруй прислів’я».

    Робота в парах

(кожній групі дається карточка з прислів’ями, в яких переставлено склади в словах)

-         перемагає, Привітне, гнів, слово.

Вчитель: Складіть і прочитайте прислів’я . Поясніть його зміст.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: Діти, як ви вже здогадалися з наших попередніх вправ тема нашого уроку «Ввічливі слова». Сьогодні до нас у гості завітали Петрик та Наталка. Вони розкажуть нам свою казкову історію, яка трапилася з ними. А ви слухайте уважно, а після розповіді відповімо на їхні запитання. Їх розповідь називається « Бабуся Ввічливість»

ІV. Опрацювання нової теми

 1.Словникова робота.

 У казці вам зустрінуться  незрозумілі слова. Подивіться на дошку і прочитаємо разом ці слова:

Вельмишановна(той, хто гідний великої поваги) , пустував(розважатись, бавитись, гратись), марно , напевно .

  1.      Виразне читання вчителем двох перших абзаців

Метод «Передбачення»

Питання від Наталочки:

-         Як ви гадаєте, які потрібно знати слова, щоб вийти з лісу?

Питання від Петрика:

-         Як ви гадаєте, чим закінчиться казка?

(відповіді дітей вчитель записує на дошці)

  1.      Робота з текстом.
    1.           Самостійне дочитування тексту дітьми.
    2.           Підведення підсумку по методу «Передбачення».

-         Чи правильно ми назвали слова, які допомогли вийти Петрику і Наталці з лісу?

-         Чи правильно ми передбачили кінець казки?

                (коментування відповідей)

Вчитель: Наталочка та Петрик задоволені вашими відповідями і

                  зараз вони пропонують трохи відпочити.

  1.      Робота над усвідомленням тексту.
    1.           Читання тексту частинами «Передай іншому»
    2.           Бесіда

-         Визначте головних героїв казки?

-         Чому діти пішли в ліс?

-         В яку ситуацію діти потрапили?

-         Кого вони зустріли в лісі?

4.3.Відшукання речень за початком.

- Я читаю початок, а ви знаходите продовження речення.

Сталося так, що вони заблукали,…(хотіли вийти з лісу, але все було марно.)

Бабуся Ввічливість показала …(дітям дорогу, ще й гостинців дала- грибів та ягід.)

Після цієї пригоди Петрик…(став добре навчатися й завжди говорив: «Вибачте», «Будь ласка», «Дуже прошу», «Дякую».)

5. Вправа « Асоціативний кущ»

- Які ввічливі слова потрібно вживати в повсякденному житті?

(діти вибирають картки зі словами ввічливості і прикріпляють на дошці(Додаток)).

  1.      Робота в групах.  Гра « Магічний квадрат»

-         А зараз попрацюємо в групах. До однієї групи сідає Петрик, а до іншої – Наталка. Виберіть слова ввічливості з «магічного квадрата»і зафарбуйте їх.

 

 

  

 

 

 

V. Підсумок уроку.

1. «Т-схема» Займи позицію.

- Петрик вважав до випадку у лісі, що слова ввічливості не важливі. А Наталочка навпаки, що ввічливість дуже важлива у спілкуванні.

 Якщо ви вважаєте так, як Петрик займіть позицію «ні», а якщо, як Наталочка – «так». Обґрунтуйте свій вибір.

 -Я гадаю, що ви зрозуміли ,що ці слова  дуже важливі в житті кожної людини. Вони містять в собі силу і енергію.

 Наталці і Петрику дуже сподобалось у нас. Вони вдячні за повчальний і цікавий  урок.

VІ. Домашнє завдання.

Виразно читати і переказувати казку с.54-55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як ви гадаєте, які потрібно знати слова, щоб вийти з лісу?

 

Як ви гадаєте, чим закінчиться казка?

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\2.jpgD:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\6.jpg

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\10.jpg                                                                            

                             

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

 

  

 

 

 

 

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\1.jpg

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\12.jpg

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\9.jpg

 

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\8.jpg

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\16.jpg         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку