Конспект уроку у 2 класі з української мови та читання до 2 частини підручника Захарійчук, Богданець-Білоскаленко. Тема "Увічливі слова.Досліджуємо текст: висловлюємо думку. "Бабуся Ввічливість"" .
Тема: Бабуся Ввічливість
Мета: формувати навички виразного читання; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розкрити взаємозв’язок уяви і творчості; пробуджувати зацікавленість до навколишнього світу; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, увагу, читацьку пам’ять; учити працювати над артикуляцією, постановою голосу та диханням; збагачувати словниковий запас; учити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку, творчо мислити; навчати дітей емоційно передавати зміст казки; виховувати доброзичливість, бажання завжди робити добрі вчинки, поважати одне одного; дати можливість відчути радість від творення добра іншим.
Очікувані результати: уважно та виразно читати казку; чітко відповідати на поставлені запитання; збагати словниковий запас учнів новими словами;
сформувати вміння робити висновки, доводити власну думку; переказувати казку.
Форми та методи роботи: слово вчителя, словесне малювання, робота з підручником та наочністю, індивідуальна робота, інтерактивні вправи метод “Передбачення”, «Асоціативний кущ»,робота зі словниковими словами, «Т-схема» Займи позицію, гра «Розшифруй прислів’я», « Магічний квадрат».
Обладнання: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
Комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор.
Персонажі Петрика та Наталки.
Тип уроку: Комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Привітання»
В нас у школі новий день
Всім говорим «Добрий день!».
«Добрий день» тобі й мені
Усім людям на землі
ІІ. Актуалізація опорних знань
Відповіді учнів за змістом оповідання, яке читали на минулому уроці.
2. Розвиток артикуляційного апарату.
1) Робота над чистомовкою «Добрі слова»
Ку-ку-ку – Доброго ранку!
Ому- ому-ому – зичу я кожному
Ям- ям-ям – доброго дня бажаю людям
Ра-ра-ра – доброго вечора
Их-их-их – вітаю стрічних
Ться-ться-ться – люди посміхаються
Бі-бі-бі – добрі слова для кожного любі.
2) Робота над прислів’ями.
Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.
- Ввічливість відкриває всі двері.
3) Гра «Розшифруй прислів’я».
Робота в парах
(кожній групі дається карточка з прислів’ями, в яких переставлено склади в словах)
- перемагає, Привітне, гнів, слово.
Вчитель: Складіть і прочитайте прислів’я . Поясніть його зміст.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Діти, як ви вже здогадалися з наших попередніх вправ тема нашого уроку «Ввічливі слова». Сьогодні до нас у гості завітали Петрик та Наталка. Вони розкажуть нам свою казкову історію, яка трапилася з ними. А ви слухайте уважно, а після розповіді відповімо на їхні запитання. Їх розповідь називається « Бабуся Ввічливість»
ІV. Опрацювання нової теми
1.Словникова робота.
У казці вам зустрінуться незрозумілі слова. Подивіться на дошку і прочитаємо разом ці слова:
Вельмишановна(той, хто гідний великої поваги) , пустував(розважатись, бавитись, гратись), марно , напевно .
Метод «Передбачення»
Питання від Наталочки:
- Як ви гадаєте, які потрібно знати слова, щоб вийти з лісу?
Питання від Петрика:
- Як ви гадаєте, чим закінчиться казка?
(відповіді дітей вчитель записує на дошці)
- Чи правильно ми назвали слова, які допомогли вийти Петрику і Наталці з лісу?
- Чи правильно ми передбачили кінець казки?
(коментування відповідей)
Вчитель: Наталочка та Петрик задоволені вашими відповідями і
зараз вони пропонують трохи відпочити.
- Визначте головних героїв казки?
- Чому діти пішли в ліс?
- В яку ситуацію діти потрапили?
- Кого вони зустріли в лісі?
4.3.Відшукання речень за початком.
- Я читаю початок, а ви знаходите продовження речення.
Сталося так, що вони заблукали,…(хотіли вийти з лісу, але все було марно.)
Бабуся Ввічливість показала …(дітям дорогу, ще й гостинців дала- грибів та ягід.)
Після цієї пригоди Петрик…(став добре навчатися й завжди говорив: «Вибачте», «Будь ласка», «Дуже прошу», «Дякую».)
5. Вправа « Асоціативний кущ»
- Які ввічливі слова потрібно вживати в повсякденному житті?
(діти вибирають картки зі словами ввічливості і прикріпляють на дошці(Додаток)).
- А зараз попрацюємо в групах. До однієї групи сідає Петрик, а до іншої – Наталка. Виберіть слова ввічливості з «магічного квадрата»і зафарбуйте їх.
V. Підсумок уроку.
1. «Т-схема» Займи позицію.
- Петрик вважав до випадку у лісі, що слова ввічливості не важливі. А Наталочка навпаки, що ввічливість дуже важлива у спілкуванні.
Якщо ви вважаєте так, як Петрик займіть позицію «ні», а якщо, як Наталочка – «так». Обґрунтуйте свій вибір.
-Я гадаю, що ви зрозуміли ,що ці слова дуже важливі в житті кожної людини. Вони містять в собі силу і енергію.
Наталці і Петрику дуже сподобалось у нас. Вони вдячні за повчальний і цікавий урок.
VІ. Домашнє завдання.
Виразно читати і переказувати казку с.54-55
Як ви гадаєте, які потрібно знати слова, щоб вийти з лісу?
Як ви гадаєте, чим закінчиться казка?