Урок з укранської мови в 5 класі на тему: ". Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення)."
Тема. Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові
знаки при звертанні (повторення).
Мета: повторити й поглибити знання про звертання; ознайомити учнів з поширеними та непоширеними звертаннями; формувати вміння розставляти розділові знаки в реченнях зі звертаннями; розвивати розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: робочий зошит, підручник, таблиця.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Доброго дня! Діти, підготуйте свої робочі місця до уроку, приберіть все зайве з парти.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів з попередньої теми.
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.
Сьогодні на уроці ми згадаємо, що називається звертанням, поглибимо знання з цієї теми, познайомимось з поширеними та непоширеними звертаннями, навчимося розставляти розділові знаки, а також розвиватимемо своє мовлення.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Прочитайте діалог та знайдіть слова, які називають того, до кого звертаються з мовленням.
– Сестро, прошу тебе дуже,
Виший сорочку мені!
Виший хрещатим барвінком,
Рястом землі навесні.
– Рада б я вишити, брате,
Рідного краю квітки,
Тільки в житті не навчилась
Класти хрещато нитки…
V. Узагальнення вивченого матеріалу. Виконання вправ на закріплення.
1. Робота біля дошки .
Записати речення під диктовку, визначити й підкреслити звертання.
Світи нам, день, безсмертними вогнями, шуміть, сади, роди зерно, земля! (В. Сосюра.) Мій давній друже! Мушу я з тобою розстатися надовго… (Леся Українка.) Рости, міцній, моя Вітчизно, во ім’я щастя на землі! (В. Сосюра.) Благословенний будь, мій рідний краю! (Д. Павличко.) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт. (П. Дорошко.) Палкими блискавицями, мечами хотіла б я вас виховать, слова! (Леся Українка.)
2.Робота з підручником. Письмове виконання вправи 171 на сторінці 99.
3. Робота в групах «Хто більше?»
Пригадати поезії із звертаннями. Записати в зошит.
Наприклад:
4. Робота в парах. Використовуючи схему методу «Прес», пояснити, у якому реченні є зветранням за схемою.
↓
↓
↓
Люди ходили, понуривши голови. Було до болю шкода затоптаної чужоземцями, запроданої рідної землі. Невже ж ти навік будеш невільною, Україно?
VІ. Підсумки.
VІІ. Домашнє завдання.
Вивчити правила, виконати вправу 177 на сторінці 101.