Урок з української мови в 5 класі на тему: " Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення)."

Про матеріал

Урок з укранської мови в 5 класі на тему: ". Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення)."

Перегляд файлу

Тема.  Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові

знаки при звертанні (повторення).

Мета: повторити й поглибити знання про звертання; ознайомити учнів  з поширеними та  непоширеними звертаннями; формувати вміння розставляти розділові знаки в реченнях зі звертаннями; розвивати розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: робочий зошит, підручник, таблиця.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. 

 1. Привітання.

Доброго дня! Діти, підготуйте свої робочі місця до уроку, приберіть все зайве з парти.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів з попередньої теми.

  1. Вправа «Незакінчене речення»
  • Однорідними членами речення називаються…
  • У реченні однорідні члени можуть поєднуватися за допомогою
  • Не є однорідними членами…
  • Однорідні члени речення бувають…
  • Узагальнювальне слово в реченні це…
  1. Перевірка домашньої вправи.

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Сьогодні на уроці ми згадаємо, що називається звертанням, поглибимо знання з цієї теми, познайомимось з поширеними та непоширеними звертаннями, навчимося розставляти розділові знаки, а також розвиватимемо своє мовлення.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне питання.

Прочитайте діалог та знайдіть слова, які називають того, до кого звертаються з мовленням.

 – Сестро, прошу тебе дуже,

Виший сорочку мені!

Виший хрещатим барвінком,

Рястом землі навесні.

 

 – Рада б я вишити, брате,

Рідного краю квітки,

Тільки в житті не навчилась

Класти хрещато нитки…

  • Чи можна уявити діалог  без звертань? Яка роль звертання в спілкуванні?
  1. Опрацювання теоретичного матеріалу на сторінці 98.
  2. Робота з таблицею.

https://ds03.infourok.ru/uploads/ex/01d2/0005a721-e2ee6817/img4.jpg

V. Узагальнення вивченого матеріалу. Виконання вправ на закріплення.

1. Робота біля дошки .

Записати речення під диктовку, визначити й підкреслити  звертання.

Світи нам, день, безсмертними вогнями, шуміть, сади, роди зерно, земля! (В. Сосюра.) Мій давній друже! Мушу я з тобою розстатися надовго… (Леся Українка.) Рости, міцній, моя Вітчизно, во ім’я щастя на землі! (В. Сосюра.) Благословенний будь, мій рідний краю! (Д. Павличко.) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт. (П. Дорошко.) Палкими блискавицями, мечами хотіла б я вас виховать, слова! (Леся Українка.)

2.Робота з підручником. Письмове виконання вправи 171 на сторінці 99.

               3. Робота  в групах «Хто більше?»

 Пригадати поезії із звертаннями. Записати в зошит.

Наприклад:

  • Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу .(В. Симоненко)
  • Рідна мати моя, ти ночей не доспала. (А. Малишко)
  • Зоре моя вечірняя, зійди над горою. (Шевченко)
  • Спи мій малесенький, пізній-бо час.  (ЛЕСЯ Українка)

4. Робота в парах. Використовуючи схему методу «Прес», пояснити, у якому реченні  є зветранням за схемою.

  • Я вважаю…

  • Тому що…

  • Наприклад…

  • Отже…

Люди ходили, понуривши голови. Було до болю шкода затоптаної чужоземцями, запроданої рідної землі. Невже ж ти навік будеш невільною, Україно?

VІ. Підсумки.

  1. Бесіда.
  • Що називається звертанням?
  • Які є види звертання?
  • Де в реченні може стояти звертання?
  • Як інтонаційно  виділяється звертання?
  • Як на письмі виділяється звертання?

 

І.  Домашнє завдання.

Вивчити правила, виконати вправу 177 на сторінці 101.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку