Урок з української мови "Відрізняю префікси і службові слова" 4 клас

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів вміння розрізняти префікси і службові слова, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, спостережливість, усне і писемне мовлення; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії; комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз); соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі; інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Перегляд файлу

Тема.  Відрізняю префікси і службові слова

 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів вміння розрізняти префікси і службові слова, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, спостережливість, усне і писемне мовлення; виховувати повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Конкретні очікувані результати:

-  розрізняти префікси і службові слова,

- вміє ставити потрібні питання,

- опрацьовує теоретичний матеріал підручника,

Комунікативні:

- користується на доступному рівні всіма видами мовленнєвої діяльності (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

- висловлює свою думку .

Комплекс наскрізних умінь:

- уточнює, що було складно на уроці;

- оцінює власну роботу на уроці.

Обладнання: іграшку у вигляді серця, ЛЕГО, таблиця «Порівняй!», кольорова крейда, «загадкові листи».

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Емоційне налаштування. «Від щирого серця» .

Учні передають один одному іграшку у вигляді серця з побажанням всього найкращого від щирого серця.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Щоденні 5. Робота із словом.
  1. Відгадати  загадку.

Добре кашу ість мій дід, бо у нього … апетит.

Стіна слів: АПЕТИТ – бажання істи, охота до їди.

  1. Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ» до слова апетит.
  2. Хвилинка каліграфії.

Аа Ап пе ет ти ит апетит

  1. Поділити  слово для переносу.
  2. Звуко-буквений аналіз слова.
  3. Скласти та записати речення із словом апетит.
  1. Офтальмологічна хвилинка. Гімнастика для очей.
  2. Інтерактивна технологія «Проблемне запитання».

Кожній парті картка із словосполученням.

(на) писати (на) дошці

  •               Допоможіть мені, будь ласка, розкрити дужечки й записати словосполучення.

ІІІ. Повідомлення теми,  завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти префікси і службові слова.

Напишемо мімі-твір, а в кінці уроку вас чекають «Загадкові листи».

  •          Клас готовий працювати?
  •          Вчасно руку піднімати?
  •          Вміло в групах працювати? 
  •          На питання відповідати?
  •          Дзвінок до роботи уже кличе нас.
  •          Країною знань мандрувати нам час.
  •          Працюймо завзято і дружно усі.
  •          Щоб всі молодцями були у кінці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Дослідницька робота за віршем В.Бичко(запис на дошці).

Жив … (на) світі дід Василь.

… (у) кисіль він сипав сіль.

Цукор клав … (у) холодець,

… (а) …  (у) – чай жовтки … (з) яєць.

Був дідусь наш … (не) дивак,

… (а) робив це просто так,

… (а) робив це все … (для) штуки,

… (щоб) сміялися внуки.

  1. Вправа «Мікрофон»:
  •          Скажіть, що ви помітили, читаючи вірш? (Пропущені слова.)
  •          Прочитайте уривок голосно, вставляючи потрібні слова.
  •          Чи можна без них обійтися? (Ні.)
  •          Для чого вони потрібні? (Для зв’язку слів у реченнях.)
  •          Які ці слова – маленькі чи великі? (Маленькі.)
  1. Розповідь-бесіда вчителя за малюнками і макетами, використовуючи і спостережливість дітей:
  •          Які дерева ви бачите, йдучи у школу? (Великі та малі.)
  •          А які будинки виставлені тут перед вами? ( Теж великі та малі.)
  •          Порівняйте тваринок на малюнках (Миша, лев, кіт…)
  •          Ось так і в українській мові є слова великі та малі. Те, що деякі слова малі ще не означає, що вони якісь нікчеми.

Зовсім ні. Вони використовуються для поєднань  великих слів. Називають їх – службовими словами. Вони можуть складатися з одного звуку (у, в, з, й, і, а, ж), двох(на, до, по, об), а то й трохи більше( під, через, над).

 

4. Робота з підручником.

Вправа 1. С. 54.

Запиши сполучення слів.

зайти за другом

погуляти по парку

допливти до берега

5. Інтерактивна технологія «Проведи дослідження».

1) Підкресли службові слова в записаних сполученнях слів.

2) Познач префікс у виділених словах.

3) Поясни, як пишемо службові слова з іншими словами — разом чи окремо.

4) Як пишемо префікси?

 

6. Ознайомлення із правилом. С. 55

Префікс це частина слова. Його пишемо разом зі словом.

Службові слова  (прийменники)  пишемо окремо від інших слів.

4. Первинне закріплення навчального матеріалу.

Вправа 2.  Спиши повідомлення Читалочки.

Інтерактивна технологія «Розвідники».

Знайди і підкресли службові слова.

Знайди слова з префіксами й познач їх.

Взаємоперевірка виконаного завдання.

5. Вправа «Порівняй і запам'ятай!»

Вправа 3. Ґаджик  хоче  навчити  тебе  розрізняти  префікси  і  службові  слова.  Прочитай  його  пораду.

C:\Users\User\Desktop\префікс прийменник-w500.png

Музична фізкультхвилинка.

V. Усвідомлення вивченого матеріалу, систематизація та узагальнення навчального матеріалу.

  1. Робота в групах.  Вправа 5. С. 55 .
  • Читання тексту.
  • Обговорення .
  • Самостійна робота. Списати текст, розкриваючи дужки.
  • Перевірка виконаної роботи.
  1. Творче завдання.

Вправа 6. Напиши текст (3–4 речення) про свій улюблений напій.

  1. Інтерактивна технологія «Крісло автора»

Учні зачитують свої міні-твори й  отримують відгуки на власні думки від однокласників.

VІ.  Підсумок уроку.

ЛЕГО-гра (зелена цеглина – твердження правильне,  червона – ні).

  • Префікс – окреме слово.
  • Пишеться разом із словом.
  • Службове слово (прийменник) – окреме слово
  • Служить для зв'язку слів у реченні.
  • Між префіксом і словом  можна вставити слово.
  • Між прийменником і словом можна вставити слово.

VІ. Рефлексія.

Інтерактивна технологія «Загадкові листи»

Обери лист , який ти хочеш відкрити.

Зелений – Сьогодні на уроці я навчився /навчилася …

Червоний – Сьогодні на уроці я запам'ятав / запам'ятала …

Помаранчевий – Найкраще мені вдалося …

Фіолетовий – Найбільше мені сподобалося

Синій – Урок завершую з настроєм …

Жовтий -  Труднощі виникали …

 

VІІІ.  Домашнє завдання

  1.                   Вивчити правило с.55
  2.                   Вправа 7. С. 56

Списати текст, розкривши дужки. Підкресли службові слова й познач префікси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку