Урок "Змінювання іменників за числами."

Про матеріал
Урок з української мови до підручника М. Захарійчук " Українська мова та читання" 1 частина. Тема уроку Змінювання іменників за числами. Урок розроблен за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освітиНУШ с. 40 - 41 вправи 100 - 103.
Перегляд файлу

Українська мова, 4 клас, підручник М.Захарійчук «Українська мова та читання» 1 частина

Тема уроку Змінювання іменників за числами.

Мета уроку:

актуалізувати знання учнів про рід і число іменника; удосконалювати вміння визначати рід і число іменника; формувати в учнів навички співробітництва, культури спілкування, сприяти духовно – моральному розвитку школярів, прищеплювати бажання удосконалювати себе;

розвивати логічне мислення, пам’ять, творчу уяву, культуру усного та писемного  мовлення, уміння правильно висловлювати свої думки, сприяти розширенню світогляду, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати комунікаційні компетенції;

 виховувати любов і повагу до рідної мови , повагу один до одного.

Обладнання: підручник « Українська мова» 4 клас, таблиці,    картки для роботи в групах.

Тип уроку : комбінований.

                                               Хід уроку

І Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

ІІ Актуалізація опорних знань

Отже, ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

І почнемо ми, як завжди, з каліграфічної хвилинки.

Один – зошит, ручка, дерево.

Багато – зошитів, ручок, дерев.

Вправа «Мозковий штурм»

  •          З чого складається наше мовлення? ( З речень )
  •          Які є види речень за метою висловлювання? ( Розповідні, питальні, окличні і спонукальні )
  •          Як називаються головні члени речення? ( підмет і присудок)
  •          Які частини мови вам відомі?
  •          Які іменники належать до чоловічого (жіночого, середнього) роду?
  •          Які слова допомагають визначити рід іменників?
  •          Які закінчення можуть мати іменники чоловічого? жіночого? середнього роду?
  •          Що ви помітили цікавого, коли прописували каліграфічну хвилинку?

ІІІ Оголошення теми і мети уроку На цьому уроці ви повинні

знати:

  •          що іменники в українській мові  вживаються в однині та множині;
  •          що є іменники які вживаються тільки в однині або тільки в множині.

Уміти:

  •          змінювати іменники за числами;
  •          визначати число  іменників, що вживаються тільки в однині або тільки в множині.
  •          Працювати над розвитком власного лінгвістичного мовлення.

 

І V Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда

Пригадай скільки чисел має іменник?

Іменники , які називають один предмет, уживаються в однині.

Іменники, які називають два і більше предметів, уживаються у множині.

Щоб визначити число іменників потрібно  змінити за зразком : один – багато або багато – один.

2.Відгадай загадки.

   Слова відгадки зміни за числами.  - Соковите, червоненьке, круглобоке, солоденьке. ( яблуко).

      - Чи то жовта, чи то синя – соковита господиня. Чи то сонце, чи то злива – В

      - Цього фрукта по шматку в чай додам я для смаку. Запашний він та кисленький, наче сонечко жовтенький. (лимон).

3. Творча робота (робота в групах)

Гра «число»

Складіть  слова з букв, які входять у слово „велосипедист”.

(-  іменники в однині,а від них утворіть іменники у  множині).

V Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником.

- Виконай вправу 101

2. Робота в парах

Виконай вправу 102

  •          Спиши частину тексту, яка позначена зеленою рискою. Розкриваючи дужки, добери іменник, що відповідає змісту. Укажи число.

3. Рубрика запам’ятай

Є іменники, що вживаються тільки в однині: юрба, рідня.

Окремі іменники вживаються тільки в множині: ворота, окуляри, ножиці, канікули, шахи, сани.

V I Домашнє завдання

Вправа 103 с. 41, вивчи правило с. 41

VII Рефлексія

           Чи справилися ми із завданнями уроку

  •          Що нового ви дізналися на уроці?
  •          Чого навчилися?
  •          Що сподобалося?
  •          Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
  •          Над чим іще треба попрацювати?
  •          Яку оцінку ти виставив (ла)  би (б) собі?

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
31 жовтня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку