Урок з використанням ІКТ з алгебри 9 клас
Тема уроку: Системи рівнянь з двома змінними
Мета уроку: Формувати в учнів вміння та навички розв’язування систем рівнянь графічним методом, за допомогою комп’ютера, з використанням GRAN 1; активізувати мотиваційні чинники у створені позитивного ставлення до навчання; підвищити пізнавальний інтерес, удосконалювати навички самоконтролю; стимулювати розвиток творчих здібностей учнів; формувати здатність до наукових узагальнень, до систематизації; розвивати логічне мислення учнів.
Тип уроку: Інтегрований урок
Вид уроку: Закріплення раніше здобутих ЗУН
Обладнання: Комп’ютери, програмне забезпечення GRAN 1, роздатковий матеріал.
Напис на дошці: Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань.
Хід уроку
Повідомлення теми, мети уроку, форми його проведення та умови оцінювання.
1) Що є розв’язком системи рівнянь другого степеня з двома змінними?
2) Скільки розв’язків може мати система рівнянь другого степеня з двома змінними?
3) Які способи розв’язування системи рівнянь другого степеня з двома змінними ви знаєте?
4) Записати рівняння прямої?
5) Записати рівняння кола?
Розповідь про переваги розв’язування системи рівнянь другого степеня з двома змінними за допомогою GRAN 1(На уроці інформатики вчитель знайомить з особливостями роботи в програмі GRAN 1)
1) Побудувати пряму у = 2х + 3.
2) Побудувати пряму 3х + 4у + 2 = 0
3) Побудувати коло + = 16.
4) Побудувати коло ( + = 25.
Інтерактивна технологія «Ротаційні трійки».
Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню вивченого матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння, кожень учень навчаючи, вчиться.
Як організувати роботу
1. Слід розробити різноманітні питання, щоб допомогти учням почати обговорення нового або вивченого матеріалу.
2. Об'єднати учнів у трійки.
3. Дати кожній трійці відкрите завдання (однакове для всіх).
4. Після короткого обговорення учасникам слід розрахуватися від 1 до 3. Учні з номером 2 переходять до наступної трійки за годинниковою стрілкою, а учні з номером 3 переходять через дві трійки проти годинникової стрілки. Учні з номером 1 залишаються на місці і є постійними членами трійки. Результатом буде повністю нова трійка.
5. Можна рухати трійками стільки разів, скільки є завдань. Так, наприклад, коли проходить три ротації, кожен учень зустрічається із шістьма іншими учнями.
Пам'ятка для учнів.
ЯК ПРАЦЮВАТИ В МАЛИХ ГРУПАХ
Робота в малих групах дає змогу вам набути навичок спілкування та співпраці.
Після того як вчитель об'єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час повинна виконати це завдання та представити результати роботи своєї групи.
Пропонуємо правила роботи в малих групах, які допоможуть вам організувати свою роботу.
1. Швидко розподіліть ролі в групі.
Головуючий (спікер):
• зачитує завдання групи;
• організовує порядок виконання;
• пропонує учасникам групи висловитись по черзі;
• заохочує групу до роботи;
• підбиває підсумки роботи;
• за згодою групи визначає доповідача.
Секретар:
• веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
• як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків;
або допомогти доповідачеві.
Доповідач:
• чітко висловлює думку, до якої дійшла група;
• доповідає про результати роботи групи.
2. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
3. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне не перебивайте один
одного.
4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
6. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може
бути особлива думка і вона має право на існування.
Отримавши завдання, діти повинні розв’язати рівняння та перевірити відповідь розв’язавши його за допомогою програми GRAN 1.
Кожна група отримує свою систему рівнянь, розв’язує її, переходить в іншу групу ( відповідно до умов інтерактивної гри), де вчить інших розв’язувати своє завдання і вчиться розв’язувати системи інших учасників групи (спочатку на папері традиційним способом, потім перевіряти відповіді за допомогою комп’ютера).
Розв’язати системи рівнянь:
Перша трійка, яка виконала завдання, висуває свого доповідача, який показує завдання вчителеві для перевірки і корекції. Кожна група перед ротацією виставляє кожному учаснику відповідну до його активності кількість балів. Секретарі повідомляють кількість балів вчителю. Кожне завдання оцінюється в 3 бали.
Після кожної ротації учні підраховують бали і повідомляють про це секретарю.
Умови оцінювання: Вчитель оцінює результати уроку:
4 бали - 4 – 6,
5 балів - 7 – 9,
6 балів - 10 – 12,
7 балів - 13 – 15,
8 балів - 16 – 18,
9 балів - 19 – 21,
10 балів - 22 – 25,
11 балів - 26 – 28,
12 балів - 29 – 30.
Як працював клас? Як працювали окремі учні? Чи досягли мети уроку?
Оцінювання: Вчитель виставляє оцінки відповідно до результатів кожного учасника гри.
Завдання додому № 410 (а-г)