14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з використанням стратегій критичного мислення "Навчання та пам’ять . Лабораторне дослідження №11. Дослідження різних видів пам’яті"

Про матеріал
Урок біології у 8 класі з використанням стратегій критичного мислення. Тема уроку "Навчання та пам’ять . Лабораторне дослідження №11. Дослідження різних видів пам’яті"
Перегляд файлу

Дата _______________                                                                                                                       Вчитель  Кобильник Л.В.

Урок 56

Тема.  Навчання та пам’ять . Лабораторне дослідження №11. Дослідження різних видів пам’яті.

 

Мета : формувати ключові та предметні компетентності:

           уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; обгрунтувати судження про види та форми

           навчання, про природу, типи та якість пам’яті;

           загальнокультурну – дотримуватися культури  мови, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

           здоров′язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом опанування новими методами роботи в групах;

           cоціально-трудова компетентність – розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до

           вчителя, однокласників, а також працювати самостійно по визначенню виду пам’яті;

           інформаційну – навчати учнів використовувати довідники, мережу Інтернет, як джерела інформації;

           комунікативну – удосконалювати вміння учнів формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її

           результатами.

Змістові лінії : Здоров’я і безпека

Девіз:

 «Людина, позбавлена пам’яті, по суті, перестає бути людиною»

Ч. Айтматов

Робота вчителя

Робота учнів

Ресурси

І. Вступна частина

 Актуалізація

 

Біологічний диктант із взаємоперевіркою. ("+" - твердження правильне,

"-" -твердження неправильне).

 

Моковий штурм. Пояснити факти.

 

Мотивація

Сьогодні ми визначимо з вами види пам’яті і механізми запам’ятовування, будемо досліджувати різні види пам’яті, а також ознайомимось з методами тренування і вдосконалення пам’яті.

-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

Тема, очікувані результати

Таблиця «З-Х-Д»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 56.1.

 

 

 

 

Додаток 56.2.

 

 

 

ІІ. Основна частина

Конструювання учнями знань і навичок формування власного ставлення до теми

 

1.Вступне слово вчителя

 

2. Осмислення суті поняття «пам’ять» почнемо з такої колективної роботи як «мозковий штурм». Висловлюйте власні думки вголос.

П

А

М

Я

Т

Ь

 

3.Научіння людини. Види научіння.

Створення «Карти пам’яті »

 

 

4. Пам’ять. Значення пам’яті для людини.

 («Опорні слова»)

 

 

5. Як розвивати пам'ять? (Читання в парах)

 

 

6. Виконання лабораторного дослідження №11.

Тема: Вивчення різних видів пам’яті.

 

Кінезіологічна вправа «Енергічне позіхання»

Таблиця «З-Х-Д»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опрацювати текст та поставити до кожного абзацу по відкритому та закритому запитанню.

 

Об’єднатися в групи. Представити   в довільній формі види пам’яті.

 

 

Скласти поради для успішного запам’ятовування.

 

 

 

 

 

 

Додаток 56.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст підручника ст.223

 

 

 

Текст підручника ст.232

Додаток 56.4.

 

Ватман , маркери , ноутбук

 

 

 

Додаток 56.5.

Картки з переліком рухів, малюнками, логічно зв’язаними словами.

 

ІІІ.Підсумкова

 Узагальнення й систематизація учнями отриманої інформації

Біологічний футбол

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

 

 Кола знання

 

 

 

 

Домашнє завдання

Опрацювати § 51,53(с.232-233).

Запропонувати правила 9у вигляді пам’ятки) для учнів школи на тему «Як покращити пам’ять

 

 

Узагальнити вивчене та поставити запитання . Учень називає питання та ім’я учня, який дає на нього відповідь. У випадку, коли відповідь правильна, учень, який її дав, називає своє  запитання та ім’я іншого учня, який на нього буде відповідати і так далі. Вправа триватиме до тих пір , поки не повторяться усі питання уроку

 

Об’єднатися в групи на основі запропонованих кольорів ,  скласти кола знання «Види пам’яті» , відповівши на такі запитання ХТО ? ЯКА? ЧОМУ? ДЛЯ ЧОГО ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Аркуші паперу А4 , різнокольорові олівці .

 

 

 

 

 

Додаток 56.6. Матриця

 

 

Підручник

 

 

 

 

Додаток 56.1.

 

Біологічний диктант із взаємоперевіркою ("+" — твердження правильне, "-" — твердження неправильне).

 

1. Умовні рефлекси мають постійний характер (-). 2. Умовні рефлекси утворюються на основі безумовних (+). 3. Для формування умовного рефлексу достатньо одноразової дії подразника (-). 4. Важливою умовою утворення умовних рефлексів є — спочатку з’являється умовний подразник, а потім безумовний. 5. Дія сторонніх подразників, хвороби не ускладнюють утворення умовних рефлексів (-). 6. Основою утворення умовних рефлексів є встановлення тимчасових зв’язків між нервовими центрами аналізаторів безумовного і умовного подразника (+). 7. Вегетативні та соматорухові умовні рефлекси — це види умовних рефлексів (+). 8. Фізіологічну основу поведінки людини не становлять штучні і натуральні рефлекси (-). 9. Байдужий подразник не може стати умовним подразнико (-).

10. Умовні рефлекси формуються внаслідок взаємоузгодженої діяльності кори та підкіркових центрів (+).

 

Додаток 56.2.

Поясніть такі факти:

а) у 1927 році в Індії в лігві вовка знайшли двох дівчаток, двох та семи років. Спочатку дівчатка рачкували. Старша через два роки навчилась стояти. А ще через шість років — ходити, але бігати на двох ногах так і не змогла. Мовлення у неї спочатку було цілком відсутнє. Після чотирьох років навчання вона знала лише шість слів, а через сім - 45 слів. Молодша через деякий час наздогнала в розвитку своїх ровесників.

 

Додаток 56.3.

 

Вивчення теми хочу розпочати словами Ч. Айтматова: «Людина, позбавлена пам’яті, по суті, перестає бути людиною».

І дійсно, людська пам’ять – це основа особистості. Дивовижною пам’яттю можуть володіти люди. Серед багатьох видатних особистостей ми нерідко зустрічаємо приклади феноменальної, справді безмежної пам’яті. Олександр Македонський і Юлій Цезар, наприклад, знали в обличчя і на ім’я тисячі своїх солдатів. Великий композитор Моцарт, коли йому було 14 років, почув у соборі музичний твір. Прийшовши додому, він з пам’яті записав його. Через багато років з’ясувалося, що запис було здійснено абсолютно точно. Дивували своєю пам’яттю і президент США Рузвельт, і знаменитий шахіст Альохін, і англійський художник Дж. Рейнольдс, відомий композитор Бетховен та інші.

Але історії не відомі люди, які можуть з однаковим успіхом запам’ятовувати все. Хтось відзначався гарною пам’яттю на обличчя й насилу запам’ятовував дати, комусь легко даються числа. Існує специфічна пам’ять на смак, колір, емоції.

 

Додаток 56.4.

 

Картинки по запросу "види памяті схема"             Картинки по запросу "види памяті схема"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 56.5.

 

Тема: Вивчення різних видів пам’яті.

Мета: розвивати уміння досліджувати біологічні процеси.

Хід роботи

Завдання 1. D:\РОБОЧИЙ СТОЛ\1.jpg Завдання 2. D:\РОБОЧИЙ СТОЛ\2.jpg

Завдання 3. D:\РОБОЧИЙ СТОЛ\3.jpg  Завдання 4 . D:\РОБОЧИЙ СТОЛ\4.jpg

З

 

 

Загальний результат . Висновок

ЩО?

Предмет, об’єкт, термін, явище, що потребує пояснення

ЯКА? ЯКИЙ? ЯКЕ?

Якісні характеристики предмета, об’єкта, терміна, явища

ЧОМУ?

Пояснення причини, яка обумовлює якісні характеристики

ДЛЯ ЧОГО?

Пояснення основного призначення предмета за даною якісною характеристикою

Додаток 56.6.

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку