14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з використанням стратегій критичного мислення "Ранок на озері"

Про матеріал
Узагальнення знань про звукове значення вивчених букв. Удосканален-ня вміння виконувати звуко - буквенний аналіз слів. Формувати навички правильного, свідомого читання слів із вивченими буквами.Удосконалювати техніку читання, вчити повноцінним навичкам читання. Розвивати вміння читання з розумінням. Уміння вільно висловлювати власну думку, критично та системно мислити.
Перегляд файлу

 

 

На темуУрок з використанням стратегій критичного мислення».

 

      Критичне мислення  одне з головних розумових діяльностей  людини. Про те,що його розвиток  є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу,  йдеться  у  Концепції   нової   української   школи “.  Критичне  мислення ─ багаторівневе, складне  явище  розумової  діяльності  людини. Мислити  критично означає  використовувати розумові стратегії та операції високого  рівня  для  формулювання   обґрунтованих  висновків  і  оцінок, прийняття  рішень.

      З  педагогічної  точки  зору  критичне  мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що  характеризується  здатністю   людини:

  •        аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;

 

  • Бачити  проблеми, ставити запитання;

 

  • Висувати  гіпотези  та  оцінювати  альтернативи
  • робити свідомий вибір,  приймати  рішення  та обґрунтовувати  своє рішення.

Цим  мисленнєвим  операціям   можно  і  необхідно  навчати,  а  далі ─ вдосконалювати  їх, тренувати  як ,наприклад,розвивають техніку гри у шахи ─ шахісти. І саме  школа  є  ідеальним середовищем  для  цього.

То який вінурок з розвитку критичного мислення ?

      Технологія  проведення уроку з розвитку критичного мислення залежить від його предметного наповнення і  дидактичних завдань, від типу уроку( це  набу- ття  нових  знань  чи  формування  умінь),від   власне   навчального  предмету. Такий  урок   складається   з  трьох   основних   частин:  вступної,  основної, підсумкової.

Урок  критичного  мислення  з  навчання  грамоти  за  оповіданням «Ранок на  озері».   (М.С.Вашуленка, Н.Ф.Скрипченко  «Буквар»)

Мета: Узагальнення  знань про звукове значення  вивчених букв. Удосканален-ня  вміння  виконувати  звуко  -  буквенний  аналіз  слів. Формувати  навички правильного, свідомого  читання  слів  із  вивченими  буквами.Удосконалювати техніку  читання, вчити  повноцінним  навичкам  читання. Розвивати вміння читання з розумінням. Уміння  вільно  висловлювати  власну думку, критично та системно мислити.

      Розвивати  мовленнєво -творчі здібності,  пам’ять, уяву, увагу, спостережли-

вість. Формувати  вміння  спілкуватися  в  парах, в  групах.

      Виховувати почуття  прекрасного, любов  до  рідного  краю,  до природи,

дбайливе  відношення  до  флори  і  фауни, до  навколишнього  світу.

 

Методи  і  прийоми:  Методика  «Асоціативний  кущ», метод  «Взаємні питання, робота  в  парах», метод «Прогнозування», метод  «Пошук  істини»,

Обладнання:  Підручник  М. С. Вашуленка, Н. Ф. Скрипченко  «Буквар», каса

букв, фішки  для  побудови звукових  моделей  слів, предметні  малюнки  гномиків, картки  слів, стрічка  букв, індивідуальні  і  загальні  звукові  схеми,

розрізна  каса  букв, складови  таблиці  для  розчитування(індивідуальні,  пла-

кат), таблиці – картки  для  роботи  над  артикуляцією, макет - гра   «Рибалка» ,

макет - гра  «Просій  речення»  (для  вибіркового  читання  тексту), макет - гра

(для побудови  «асоціативного  куща»), плакат  «Маршрутний  лист».

Тип  уроку:  Урок   закріплення  знань  з  використанням  технології  критич - ного  мислення.

Очікувані  результати :

       1.знати  вивчені  букви;

       2.вміти  виконувати  звуковій  аналіз  слів;

       3.удосконалювати  техніку (навички)  читання;

       4.розвивати  вміння  читати  з  розумінням;

       5.вільно  висловлювати  свою  думку; 

       6.розвивати  мовленнєво - творчі  здібності;

       7.вміти  працювати  в  парі, в  групах;

       8.усвідомлення  бережливого  ставлення  до  природи, до  флори  та  фауни.

 

                                               Хід  уроку:

Виклик , або  вступна частина  уроку.

Самовизначення  до  діяльності. Емоційна  розминка.

      Вже дзвінок нам дав сигнал –

      Працювати час настав.

      Тож і ми часу не гаймо,

      Працювати починаймо.

      А на уроці треба

      Не просто слухати, а чути;

      Не просто дивитися ,а бачити;

      Не просто відповідати,а міркувати;

      Дружно й плідно працювати.

Створення  ситуації  успіху  і  гарного  настрою.

      Продзвенів  уже дзвінок

      Нас покликав на урок.

      Тож швиденько поверніться,

      Один одному всміхніться.

      Будьмо разом працювати,

      Знання нові здобувати.

Вчитель: - Діти,на партах у вас лежать смайлики  (пусті кружечки) і гномики,    які мають різний  настрій.Намалюйте такий смайлик,який показує  стан вашого

настрою на початку уроку.Залиште свої смайлики і гномика на партах.В кінці

уроку ми порівняємо ваш емоційний стан (у вчителя «Таблиця  настрою» і малюнки гномикив із зображенням різного настрою).

 

D:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165331.jpg      D:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165430.jpgD:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165637.jpgD:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165732.jpgD:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165842.jpgD:\Пользователь\Фото с ТЛФона\Camera\20180825_165958.jpg

 

 

Вчитель:До нас ,діти, завітав в гості ось цей сумний гномик   (малюнок 2 зліва),

а гномики - це герої  скандінавських  казок. Вони,по легендах,мешкали глибоко під землею, охороняли  золото та всі інши скарби  надр Землі.Цими скарбами вони делилися з людьми,допомогали  їм у скрутних становищах.

      А на нашому  уроці вони допоможуть нам  покращити  наш емоційний стан

і досягти  успіхів на уроці.Довайте допоможемо гномику.щоб він не сумував.

      --Назвіть букви,які  позначають голосні звукі?

      --Яка буква заблукала?   (Зе)

      --Яки звук вона позначає?

Ось чому наш гномик сумний (діти знаходять в «будинку – таблиці» букву,яка заблукала)

      --Чим відрізняється голосний звук від приголосного?

Для того,щоб краще навчитися читати , покращити дикцію, вимову і артикуляцію  починаємо читати повільно, швидше,в темпі скоромовки.Тренує-

мо мовний апарат.А допоможуть нам  в цьому многокутники.

      --Які ви знаєте  многокутники?

Знайдіть шестикутник і зачитайте слова, які знаходяться  в  цьому стовпчику.(Перша група – читає повільно, друга  група – швидше,третя група – в темпі скоромовки)                 

 

 

 

 

 

 

лиш

мак

цих

чув

жив

віз

киш

мас

цим

зуб

був

ніс

між

нас

цій

дуб

чув

ріс

мій

нам

ліс

дощ

дув

рас

міг

над

лис

шия

рік

кіт

моя

чом

ніч

шиє

річ

рот

моє

нас

піч

миє

рід

лоб

мої

чай

хоч

виє

дід

мед

мою

гай

чую

віє

лід

хід

маю

гаї

чує

сіє

ліз

дім

 

 

Осмислення,або основна частина уроку:

Загадка:Не сидить вона без діла,дуже любить колір білий.Землю посипа  сніж-

ком наче білим порошком. (Зима).   - . - .

Зачитайте речення, де заховалися ці слова.(Вибіркове читання за малюнками) .

Повідомлення  теми  та  завдань  уроку.Цей урок незвичайний – подорож до

«Озера ЧИТАЛІЯ», а на чому будемо подорожувати дізнаєтесь, коли  з’єднаєте

Перші букви слів «Приємно Олегу їсти запашну диню» (Поїзд).

Наш поїзд мчить по такому маршруту (на дошці  «Маршрутний лист»).

 

  1. Берег нових слів.

2.  Озеро  «ЧИТАЛІЯ».

3.  Галявина відпочинку.

4.  Струмок «Швидка допомога».

5.  Стежка художників.

6.  Поле виразності.

 

РОБОТА  З  БУКВАРЕМ.  Словниково – логічні  вправи. Гра  «Утвори  слово».

 

                ЗЕ                                                       ТУ                             ВА

                                                                                                       

          О            РО                                        ПРОС                             ЛИ

Стратегія «Взаємні  запитання».

В класі  працює  довідкове бюро .Перша  група  розповідає  про  те, які  вони  знають  озера.

Пташка ремез (малюнок - фото).Розповідь другої  групи.

Читання АНАГРАМ:  ЗОК – ВІ,  ЗИЙ – СИ,  ЗА – ЛО.

      --Як ви розумієте  ці  слова?Що  таке  ЛОЗА ?

(Повідомлення  членів  довідкового  бюро   /третя група/  про те, де використо –

вується  лоза).

ГАЛЯВИНА  ВІДПОЧИНКУ(музична  фізхвилинка). Діти  роблять вправи  під

мелодію «Голоси лісу» і визначають голоси знайомих пташок.

РОБОТА   НАД   ТЕКСТОМ. Друга  зупинка – озеро  «ЧИТАЛІЯ», пошук  істи-

ни. Читання по частинах  (ланцюжком).

      --Як  Назарко сприйняв  повідомлення  татка?

      --З  чого видно, що  хлопчик  був  відповідальним?

Читання буксиром: Стратегія «Доповідач – респондент» Один учень переказує

зміст, другий – жестами ,рухами  показує пропущене.

--Якою була  вода?Що знаходилось посередині  озера? Який  птах  злетів?

ЗУПИНКА  БІЛЯ  СТРУМКА «Швидка  допомога». (Читання  дощиком)

      Потрібен  я  зеленим  лукам .                   Як  мені трапиться  спізниться

      Полям, лісам, траві, кущам.                      Почне все  в’янути, хилиться (дощ).

На  яку парту  впадуть  краплини  дощу  (малюнок - гра), та  парта  і читає.

      --Як  Назарко  допомогав  таткові? Яки  настрій  був  у  хлопчика ?

Стратегія  «Письмо  в  малюнках».

 

ЗУПИНКА  СТЕЖКА  ХУДОЖНИКІВ.  (Група  презентує  свої  малюнки)

 

ФІЗХВИЛИНКА. (Галявина  відпочинку).

ПОЛЕ  ВИРАЗНОСТІ – остання  зупинка.

      Купили  кругленьке                            А  воно все  у  дірках

      Думали  новеньке                                Та ще  й  труситься  в  руках.  (сито).

 

Просіємо  текст, щоб  виділити  головне (вибіркове читанне)

ГРА «РИБАЛКА». Діти  ловлять  рибку з  «озера» і  кожна  група  виконує  своє

завдання.

Рефлексія : Побудова « Асоціативного  куща». 

 

 

      

       

     

    

    

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку: Ремез вказує на  годинник. Урок  набігає  свого  кінця.

      -- Чим  відрізняється  звук  від  букви? Яким  постає  перед  вами  Назарко?

       -- Що  розкажете  батькам  про  сьогоднішній  урок? Як ви повинні                                      

          відноситися  до  природи, до  флори  та  фауни?

СКЛАДАННЯ  ЗАПОВІТУ ЗОЗУЛІ. Перше слово заповіту заховалося у прямо -

кутному  трикутнику.

       А  це  зозуля                                            Прочитаємо  у  слід,

       Яка  кукує ?                                             Який  склала  заповіт.

при

                                                                                                   БЕРЕЖИ  ПРИРОДУ!

      Оцінювання  відповідей дітей. Порівняння  настрою  дітей  на  початку та  в

кінці  уроку. Робота  із  смайликами.

     Вчитель:На партах  у  вас лежать  смайлики. Намалюйте  смайлик і підійдіть

до  того  гномика, у  якого  теж  такий  настрій.

      -- У кого  настрій  підвищився?

      -- Ой ,як  багато  рук!

      -- У кого,навпаки,  погіршився? Немає  таких? Добре!Дякую  за  урок.

   Заключна частина: Урок  з  використанням  стратегій  критичного  мислення

уможливлює  різке  збільшення  відсотка  засвоєння  матеріалу, тому  що  впли-

ває  не  лише  на  свідомість  учнів, а  й  на  їх  почуття, волю та практику.

      Керуючись словами народної мудрості ,«Учень – це не посудина,яку потріб-

но заповнити,учень-це факел, який треба запалити», намагаюся будувати  уроки  так,щоб кожен учень був винахідником, дослідником мав змогу зіставляти,по –

рівнювати,висловлювати свою особисту думку.

         Список використаних джерел:                                                                          - Державний стандарт початкової  освіти; Постанова КМУ від 21.02.2018 р.№87

- Анісімова Г.О.,Павленко Л.В. Уроки навчання грамоти: посіб. Для вчителя/ Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД.

- Олена  Пометун  для  НУШ  http://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/

- Онлайн-курс для вчителів початковой школи/EdEra   http://courses.ed-era.com/courses/

- М.С.Вашуленко,О.В.Вашуленко//Буквар:підруч.для 1 кл.—К:Видавничий

Дім «Освіта»,2012.

 

docx
Додано
16 липня 2019
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку