10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок з використанням стратегій критичного мислення "Умовні рефлекси"

Про матеріал
Урок біології у 8 класі з використанням стратегій критичного мислення. Тема уроку "Умовні рефлекси"
Перегляд файлу

Дата _______________                                                                                                              Вчитель  Кобильник Л.В.

Урок 53

Тема.  Умовні рефлекси

Мета : формувати ключові та предметні компетентності:

           уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; обгрунтувати судження про умовні рефлекси;

           загальнокультурну – дотримуватися культури  мови, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

           здоров′язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом опанування новими методами роботи в групах;

           соціальну – розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;

           інформаційну – навчати учнів використовувати довідники, мережу Інтернет, як джерела інформації;

           комунікативну – удосконалювати вміння учнів формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її

          результатами.

Змістові лінії : Здоров’я і безпека

Девіз:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – правильно,

Працюємо – плідно

 

Робота вчителя

Робота учнів

Ресурси

І. Вступна частина

 Актуалізація

Вправа « Кола знання»

 

 

 

 

 

 

Кластер

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація

Проблемне питання : Що керує поведінкою людини? Що лежить в основі роботи головного мозку?

 

Тема, очікувані результати

Таблиця «З-Х-Д»

 

 

 

Об’єднатися в групи за спільним типом темпераменту , скласти кола знання до власного типу, відповівши на такі запитання ХТО ? ЯКА? ЧОМУ? ДЛЯ ЧОГО ? «Я холерик (сангвінік, меланхолік, флегматик), тому, що…»

 

- Посередині чистого аркуша учні записують ключове слово (ВНД).

- Навколо нього - слова чи речення, що доповнюють тему.

- Довкола записаних  слів з’являються «супутники» і встановлюються нові логічні зв’язки

 

 

 

 

Діти записують у таблицю те, що вони знають і про що хочуть дізнатися на сьогоднішньому уроці

 

 

Додаток 53.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ватман , маркери різного кольору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аркуші з таблицями

 

ІІ. Основна частина

Конструювання учнями знань і навичок формування власного ставлення до теми

 

  1. Класифікація біологічних систем. Створення «Карти пам’яті »

 

 

 

  1. Робота в творчих парах

 Читання в парах і узагальнення в парах

I пара. Які умови необхідні для формування умовних рефлексів?

II пара. Які ознаки умовних рефлексів? Складіть схему.

III пара. Які види умовних рефлексів ви знаєте? Складіть схему.

IV пара. Складіть план вироблення умовного рефлексу в акваріумних риб на звуковий сигнал перед їдою.

 

«Займи позицію»

 

 

Кінезіологічна вправа «Енергічне позіхання»

 

 

 

 

Опрацювати текст та поставити до кожного абзацу по тонкому та товстому запитанню.

 

 

Об’єднатися в пари за типом темпераменту (холерик +флегматик, сангвінік + меланхолік)

 

 

 

 

Текст підручника ст.219

Соболь В.І. Біологія: Підруч. для 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів – К-П.: Абетка, 2016

 

Текст підручника на ст.220-221.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 53.2.

 

ІІІ.Підсумкова

 Узагальнення й систематизація учнями отриманої інформації

 

Таблиця «З-Х-Д»

 

 

Рефлексія

Кубування

 

 

 

 

 

 

 

Це цікаво

Біологія + Психологія

 

 Домашнє завдання

Опрацювати §50.

Створити із картинок фото-колаж на тему:

«Чи згодяться отримані знання в майбутньому, де саме?»

 

 

 

Учні доповнюють таблицю (колонку -Д)

 

Перелік запитань:
 Що таке..?
● Що означає..?
● Для чого потрібно..?
● З чого складається..?
● Чому? Що якщо..?
● Що це для тебе..? Як ти ставишся..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аркуші з таблицями

 

Кубик Блума

 

 

 

 

 

Підручник ст.222

 

 

Додаток 53.1

ЩО?

Предмет, об’єкт, термін, явище, що потребує пояснення

ЯКА? ЯКИЙ? ЯКЕ?

Якісні характеристики предмета, об’єкта, терміна, явища

ЧОМУ?

Пояснення причини, яка обумовлює якісні характеристики

ДЛЯ ЧОГО?

Пояснення основного призначення предмета за даною якісною характеристикою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 53.2.

Займи позицію

1 задача. Ви прийшли додому о 14 год. 45 хв. Сіли обідати о 15.00. У вас добрий апетит. Що буде відбуватися, коли посеред обіду ви одержите неприємну звістку? Чи збережеться добрий апетит до кінця обіду?

 

2 задача. Ви кілька днів затримувались у школі, приходили додому о 16 год. Коли вас турбуватиме більше почуття голоду- близько 15-ї чи 16-ї години? Чому?  Види гальмування умовних рефлексів. (Складання схеми)

 

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку