Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. Культура еллінізму»

Про матеріал

Тема. Елліністичні держави в 4-2 с. до н.е. Культура еллінізму.

Мета: ознайомити учнів з суспільно-політичним устроєм елліністичних держав в 4-2 ст. до н.е., повсякденним життям їх мешканців, охарактеризувати розвиток науки та мистецтва еллінзму; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати візуальні джерела та історичні документи; навички роботи з історичною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. Культура еллінізму

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з суспільно-політичним устроєм елліністичних держав в 4-2 ст. до н.е., повсякденним життям їх мешканців, охарактеризувати розвиток науки та мистецтва еллінзму; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати візуальні джерела та історичні документи; навички роботи з історичною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.

Номер слайду 3

Битва біля р. Гранік. Битва біля м. Херонея. Облога м. Тіра. Смерть Філіппа ІІУстановіть хронологічну послідовність подій3142

Номер слайду 4

Битва біля м. Херонея. Битва біля с. Гавгамели. Облога міста Тіра. Битва біля річки Гідасп. А остання битва македонського царя в Східному поході, адже армія була виснажена тяжкою переправою. Б після поразки греків в Афінах почалася паніка. В перси зазнали нищівної поразки. Дарій ІІІ втік з поля бою. Г після цієї битви Александр Македонський рушив далі на Єгипет. Установіть відповідність між битвою та її наслідками. Відповідь: 1 Б; 2 В; 3 Г; 4 А.

Номер слайду 5

Виберіть з переліку слова та словосполучення ,які стосуються Східного походу Александра Македонського. Будівництво Персеполя; Вавилон; Велика китайська стіна; гетайри; гробниця Цінь Шихуанді; діадохи; імперія; Кносський палац; Конфуцій; малоазійські грецькі міста; міф про Мінотавра; перська імперія; перський цар Дарій ІІІ.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Еллінізм – період в історії країн Східного Середземномор'я, з 323-го до 30 рр. до н.е., коли на місці імперії Александра Македонського виникли незалежні держави.

Номер слайду 9

Найбільші елліністичні державиЄгипетдержава Селевкідів

Номер слайду 10

Птолемей Лаг “Спаситель”

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Александрія

Номер слайду 13

Селект“Завжди спаведливо те, що встановлено царем”

Номер слайду 14

Тигран ІІ

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Зенон. Діоген. Архімед. Епікур. Евклід А засновник кількох розділів фізики. Б засновник філософської школи. В завдання своє вбачав у звільненні людини від страху перед смертю й долею. Г автор математичної енциклопедіїД засновик філософської школи, яким захоплювався Александр Македонський

Номер слайду 17

Автор математичної енциклопедіїstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 18

Засновник кількох розділів фізикиstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 19

Зенон. Філософ

Номер слайду 20

Діоген

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Пергамський вівтар

Номер слайду 23

Колос Родоський285 рік

Номер слайду 24

Хлопчик з гусаком (скульптор Боеф)

Номер слайду 25

“Лаокоон та його сини”

Номер слайду 26

“Фарнезький бик”

Номер слайду 27

Афродіта (Венера) Мілоська120 р. до н. е.

Номер слайду 28

Ніка Самофракійська2 ст. до н. е.

Номер слайду 29

Аполлон Бельведерськийскульптор Леохар. Середина 4 ст. до н. е.

Номер слайду 30

Славнозвісну статую Афродіти (Венери) Кнідської, яку було знайдено на острові Милос в Егейському морі в 1820 р., датують приблизно 120 р. до н.е. Обчисліть, скільки років тому було створено цей шедевр. Скільки років тому було створено скульптуру?до н.е.н.е.2018120?1820?2018 + 120 – 1 = 21372018 – 1820 = 198

Номер слайду 31

Домашнє завдання: Опрацювати § 40 підручника. Виконати завдання робочого зошита с. 82 - 84

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. Культура еллінізму»

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

2018

Тема. Елліністичні держави в 4-2 с. до н.е. Культура еллінізму.(Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з суспільно-політичним устроєм елліністичних держав в 4-2 ст. до н.е., повсякденним життям їх мешканців, охарактеризувати розвиток науки та мистецтва еллінзму; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати візуальні джерела та історичні документи; навички роботи з історичною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.
  1. Установіть хронологічну послідовність подій.   (Слайд 3)

3   Битва біля р. Гранік

1   Битва біля м. Херонея

4    Облога м. Тіра

2   Смерть Філіппа ІІ

  1. Установіть відповідність між битвою та її наслідками.   (Слайд 4)
  1. Битва біля м. Херонея
  2. Битва біля с. Гавгамели
  3. Облога міста Тіра
  4. Битва біля річки Гідасп

 

 

Відповідь: 1Б;  2В; 3Г;  4А.

 

А   остання битва македонського царя в Східному поході, адже армія була виснажена тяжкою переправою.

Б   після поразки греків в Афінах почалася паніка.

В    перси зазнали нищівної поразки. Дарій ІІІ втік з поля бою

Г    після цієї битви Александр Македонський рушив далі на Єгипет

  1. Виберіть з переліку слова та словосполучення ,які стосуються Східного походу Александра Македонського.    (Слайд 5)

Будівництво Персеполя; Вавилон; Велика китайська стіна; гетайри; гробниця Цінь Шихуанді; діадохи; імперія; Кносський палац; Конфуцій; малоазійські грецькі міста; міф про Мінотавра; перська імперія; перський цар Дарій ІІІ.

  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Робота з візуальними джерелами.   (Слайд 6)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\16. Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. Культура еллінізму\Рисунок1.png

  • Розгляньте ілюстрації. Назвіть цей вид мистецтва. (Скульптура)
  • Назвіть скульптури, які вам відомі. (Дискобол, Афродіта Кнідська)
  • Як ви гадаєте, як можуть називатися скульптури, яких ви не знаєте?
  • Про що, на вашу думку ,буде йти мова сьогодні на уроці?
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося про особливості культури еллінізму а також про становище та розвиток елліністичних держав.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою (с. 187 підручника)  (Слайд 7)
  • Скориставшись картою на с. 187 підручника, визначте, на які держави розпалася імперія Александра Македонського.
  • Які з них були найбільшими?
  • Які землі належали до їхнього складу?
  1. Слово вчителя.

Що таке «еллінізм» і в чому його сутність? Згадаємо, що еллінами називали себе греки. (Слайд 8)

Еллінізм – це насильницьке об’єднання давньогрецького і давньосхідного світу в єдину систему держав, які мали багато спільного в соціально-структурі, політичному устрої, культурі. У результаті об’єднання утворилось своєрідне суспільство і культура, які представляли синтез елементів давньогрецької і давньосхідної цивілізацій.

Після смерті Александра Македонського імперія розпалася на окремі держави. Найбільшими серед них були Єгипет та Держава Селевкідів. (Слайд 9)

У Єгипті правив Птолемей Лаг на прізвисько «Спаситель», засновник династії Птолемеїв. Місто Александрія стала найбільшим містом світу. Уже в 3 ст. до н.е. Єгипет постачав продукти харчування всьому античному світу. (Слайд 10)

  1. Робота з ілюстрацією та історичним документом. (с. 194 підручника)  (Слайд 11, 12)
  2. Слово вчителя.

Державу Селевкідів заснував один із колишніх охоронців Александра Македонського Селевк. Селевкові належать слова: «Завжди справедливо те, що встановлено царем». (Слайд 13)

Час від часу різні частини держави проголошували незалежність. Наприкінці 3 ст. до н.е. від неї відокремилась Парфія. У 83 р. до н.е. вірменський цар Тигран ІІ завоював більшу частину держави Селевкідів (Слайд 14). Лише невеличке володіння в Сирії проіснувало до 63 р. до н.е. у самій Греції занепали усі галузі господарства. Виникали нові види та центри ремесла. Острів Кос уславився своїми прозорими тканинами, на острові Парос видобували мармур. (Слайд 15)

  1. Самостійна робота з підручником (с. 195)    (Слайд 16 – 21)
  • Установіть відповідність між вченим та його діяльністю.
  1. Зенон
  2. Діоген
  3. Архімед
  4. Епікур
  5. Евклід

А   засновник кількох розділів фізики

Б   засновник філософської школи

В   завдання своє вбачав у звільненні людини від страху перед смертю й долею

Г    автор математичної енциклопедії

Д    засновик філософської школи, яким захоплювався Александр Македонський

  1. Слово вчителя.

Пригадайте, будівництву яких споруд надавали найбільшого значення греки? (Храмів)

Яку визначну рису мала архітектура Давньої Греції? (Колони)

В архітектурі елліністичних держав найбільше уваги приділяли будівництву театрів, гімнасій та палаців правителів. Найяскравіша риса архітектури еллінізму – прагнення до грандіозності. Так, на Акрополі столиці Пергамського царства в 180 р. до н.е. спорудили вівтар Зевса та Афіни. Це величезний мармуровий поміст для жертвоприношень богові греків, прикрашений величним рельєфом, в сюжеті якого битва богів з гігантами. (Слайд 22)

Такоє пам’яткою культури еллінізму є одне із семи чудес світу – Колос Родоський. Це 37-метрова бронзова статуя бога Геліоса на Родосі. (Слайд 23)

За доби еллінізму з’являються скульптурні портрети, які передавали індивідуальні риси, статуї старих і дітей. Скульптори цієї доби прагнули втілити в своїх скульптурах душевні переживання людей.

Скульптурна група «Лаокон та його сини» родоських скульпторів є яскравим свідченням цього. У грецькій міфології Лаокон – жрець Аполлона в Трої. Саме він застерігав троянців від дерев’яного коня.  (Слайд 24) крім цього до нашого часу збереглась скульптура «Фарнезький бик» (Слайд 25).

Чудовими зразками елліністичного мистецтва є статує Афродіти Милоської  та Ніки Самофракійської (Слайди 26, 27). Вершиною античного мистецтва довгий час вважалася статуя Апполлона Бельведерського (Слайд 29).

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Хронологічна задача.   (Слайд 30)

Славнозвісну статую Афродіти (Венери) Кнідської, яку було знайдено на острові Милос в Егейському морі в 1820 р., датують приблизно 120 р. до н.е. Обчисліть, скільки років тому було створено цей шедевр. Скільки років тому було створено скульптуру?

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\16. Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. Культура еллінізму\Рисунок2.png

  1. 2018 + 120 – 1 = 2137
  2. 2018 – 1820 = 198
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Назвіть найбільші елліністичні держави.
  • Яким було їх місце розташування відносно Македонії?
  • Як і коли вони постали?
  • Які особливості розвитку мали?
  • Витлумачте поняття: пергамент, мусейон.
  • Що ви дізнались про Александрію Єгипетську?
  • Чим відрізняються твори архітектури та скульптури доби еллінізму?
  • Які досягнення мала наука доби еллінізму?
  1. Підсумки уроку.
  • Охарактеризуйте Александрію Єгипетську 5 прикметниками.
  • Охарактеризуйте скульптуру та архітектуру еллінізму 5 прикметниками.
  1. Домашнє завдання.    (Слайд 31)
  1. Опрацювати § 40 підручника
  2. Виконати завдання робочого зошита с. 82 – 84
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рубежанська Юлія Ігорівна
    Дуже дякую, гарна презентація, все чітко і доступно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вистороп Тетяна Василівна
    Дякую! Рада, що Вам сподобалось.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Иванова Алина
    Дякую за цікаву розробку до уроку.Матеріал містить все необхідне для проведення уроку і повністю адаптована до підручника (Бандровський О.Г., Власов В.С.).
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
21 січня 2018
Переглядів
18282
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку