Позакласний захід для учнів 6 - го класу на тему "Історичний марафон"

Про матеріал
  • Конспект позакласного заходу з всесвітньої історії для учнів 6 - тих класів на тему "Історичний марафон" у формі інтелектуальної гри містить цікаві питання та завдання, проводиться з метою систематизувати знання учнів, здобуті на уроках з всесвітньої історії, активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, вільно орієнтуватися у вивченому матеріалі, брати участь в обговоренні історичних питань; підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле; сприяти вирішенню завдань з формування творчого мислення учнів, їх предметних компетенцій, розвитку активної пізнавальної діяльності, допитливості, зосередженості, спостережливості, вміння логічно мислити та творчо переосмислювати вивчені факти історії; тренувати пам'ять, увагу.
Перегляд файлу

Конспект позакласного заходу з предмету.

Навчальний предмет: всесвітня історія. 6 клас

Яковенко Тетяна Анатоліївна, вчитель історії вищої категорії, звання «Старший вчитель», Славутицька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Славутицької міської ради Київської області, місто Славутич

Назва заходу: Історичний марафон

Мета: закріпити, систематизувати знання учнів, здобуті на уроках з всесвітньої історії, активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, вільно орієнтуватися у вивченому матеріалі, брати участь в обговоренні історичних питань; підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле; сприяти вирішенню завдань з формування творчого мислення учнів, їх предметних компетенцій, розвитку активної пізнавальної діяльності, допитливості, зосередженості, спостережливості, вміння логічно мислити та творчо переосмислювати вивчені факти історії; тренувати пам'ять, увагу.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Обладнання: різнокольорові сигнальні прапорці, презентація до заходу в Microsoft PowerPoint, ілюстративний матеріал.

Підготовчий етап: вчитель знайомить учнів з умовами конкурсів, разом з учнями готує обладнання та музичний супровід. Кожна команда отримує завдання обрати назву, девіз команди, емблему та капітана.

Учасники: команди 6- х класів.

Хід заходу

1. Відкриття заходу

       Учитель

 Дорогі діти! Сьогодні ми зібралися, щоб ушанувати найпрекраснішу з наук – давню і вічно молоду історію. Вона виховує в нас кращі людські якості – сміливість, рішучість, доброту, почуття прекрасного і звичайно розвиває інтелект. Сьогодні ми зібралися, щоб помірятися силами в знанні  історії Стародавнього світу на історичному марафоні. Не даремно «батько історії» Геродот говорив: «Історія – учителька життя».

Наші змагання складаються за програмою грецьких Олімпійських ігор.

       Ми вітаємо команди та їх капітанів.

Хай щастить вам!

     Судити наш історичний марафон буде журі в складі (представлення журі).

До відома всіх: вболівальники уважно слідкують за завданнями і можуть доповнювати відповіді.

Представлення команд

Команди по черзі презентують свою назву, девіз та емблему.

Ви знаєте, що кожним змаганням передує розминка. Таку розминку, тобто підготовку до змагань ми і проведемо.

1раунд. Розминка «Хто швидше?» або «Марафонська дистанція».

Хто швидше подолає марафонську дистанцію? Питання задаються двом командам одночасно. Яка з команд знає відповідь на питання та піднімає прапорець. Викрикувати та відповідати не дослухавши питання забороняється. Якщо команда помиляється у відповіді то одна з інших команд має право дати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Питання 1 раунду.

1. Уявіть, що ви живете у 2000 році до н.е. Вам потрібно зрубати дерево. З чого зроблена ваша сокира?   (З бронзи).

2. З чого робили прикраси у кам’яному віці?   (Кістки, зуби).

3. Як називається 10 століть.   (Тисячоліття).

4. У 482 р. до н.е. в землю сховали скарб. Ви знайшли його минулого року. Скільки років він пролежав у землі?   (2493).

5. Кого у стародавньому Єгипті називали «живі вбиті»?   (раби-полонені).

6. Якого кольору були корони Південного і Північного царства Єгипту?   (біла і червона).

7. Якою арифметичною дією первісні люди оволоділи найперше і чому? (Діленням, оскільки їм треба було ділити здобич).

8. Як називалося у давнину м. Керч?    (Пантикапей).

9. Уявіть, що ви – учень єгипетської школи. Які письмові приладдя ви візьмете на урок правописання?    (папірус, паличку, чорнила).

10. Чому спартанці недостатньо годували своїх дітей? (Щоб ті вчилися самостійно добувати їжу).

11. З якої держави походить вислів «Вухо хлопчика у нього на спині»? (Давній Єгипет).

12. Назва вистави, що перекладається з грецької як «пісня цапів»? (Трагедія).

13. Як звучить грецькою «Раб, той, що водить дітей» (Педагог).

 

2 раунд. «Хто» або «Що?».

Кожна команда отримує завдання відгадати описаний ведучим предмет чи особу. Для цього ведучий діє 4 підказки. Відповідно за відгадку з першої підказки команда отримує 4 бали, з другої – 3, з третьої – 2, з четвертої – 1 бал.

І. №1. Він знаменитий грек.

№2. Він був учнем Платона.

№3. Він створив школу в Афінах.

№4. Він був учителем А.Македонського.   (Арістотель).

 

ІІ. №1. Він відомий грек, але не воїн.

№2. Він називав частину греків аристократами.

№3. Він писав про похід греків на Трою.

№4. Він був сліпим поетом.    (Гомер).

 

ІІІ. №1. Вона велика і важка.

№2. Вона зроблена із золота.

№3. Вона є символом влади.

№4. Її носять царі, королі і імператори…(корона).

 

ІV. №1. Вона може бути велика і маленька.

№2. Найчастіше вона зроблена з паперу.

№3. Нею користувалися під час походів військові і мореплавці.

№4. На ній зображено ріки і моря.    (карта).

 

3 раунд «Знайомство».

Ви знаєте, що багато наших імен мають грецьке походження. Перекладіть з грецької імена і назвіть їх по – українські.

 Кожна команда отримує по 9 карток, можна звертатися до вболівальників за допомогою.

 

Захисник людей (Олександр)

Бунтівник            (Тарас)

Мудра                  (Софія)

Син Лева             (Леонід)

Життя                  (Зоя)

Мирна, спокійна (Ірина)

Морська               (Марина)

Факел              (Олена)

Східний          (Анатолій)

Мужній, хоробрий    (Андрій)

Воскресіння (повернутий до життя)    (Анастасія)

Благородний   (Євген)

Гостинна         (Ксенія)

Чайка               (Лариса)

Переможець     (Микита)

Упорядниця     (Тетяна)

Бездоганне здоров’я   (Артем)

Грецький бог виноробства  (Денис)

 

4 раунд «Крилаті вислови» по 3 вислови кожній команді.

  1.  Ця назва використовується для усякого складного, заплутаного розташування приміщень, переходів, доріг. (Лабіринт).
  2.  Стати переможцем або загинути зі славою, добитися чогось або потерпіти поразку (Із щитом, або на щиті).
  3. Предмет, який є причиною суперечки (Яблуко розбрату).
  4. Слабке, вразливе місце чого-небудь, кого-небудь. (Ахіллесова п’ята).
  5. Мова, характерними рисами якої є ясність, простота та чіткість (Лаконічна).
  6. Надзвичайно жорстокі закони (Драконівські закони).

5 раунд «Чорна скринька».

1. «У цій скрині міститься річ, за допомогою якої Тесей знайшов вихід з Лабіринту». (Клубок ниток. Нитка Аріадни).

2. За допомогою цього предмету була виграна війна греків (Троянський кінь ).

6 раунд «Заморочки з мішочка»

Капітан називає номер питання від 1 до 20. Команда обговорює це питання 30 секунд і дає відповідь, у випадку якщо відповідь неправильна друга команда має шанс отримати додаткові бали.

1. Його придумали греки. Він був школою життя не тільки для дітей а й для дорослих. Існує він і зараз. Назвіть його. (Театр)

2. У Єгипті говорили, що настав період безмірних народних страждань і мук , коли цар починав ... Закінчіть думку. (Будувати свою піраміду).

3. У Давньому Єгипті говорили, що урожай залежить від його висоти . Від висоти чого? (Від висоти підняття води у Нілу).

4. У 6 – 5 ст. до н.е. освіченим у Китаї вважався той, хто досконало володів шістьма мистецтвами (лю і ) : виконувати ритуал, розуміти музику, стріляти з лука, керувати колісницею. Назвіть ще два. (Читати і писати).

5. Це слово в давнину в Єгипті означало грошову одиницю, а зараз воно стало означати «здібності», «обдарування». (Талант).

6. У греків була міра довжини, що дорівнювала 600 грецьким футам (125 кроків). Саме таку довжину мала площа в Давній Олімпії, на якій проводилися змагання з бігу. Як називається ця міра довжини, що збереглася у назві споруди для спортивних змагань. (Стадіон).

7. Давні греки про неї говорили: вона приходить з роками. Назвіть її. (Мудрість).

8. У Стародавній Спарті існувала виборна службова посада. В обов’язки цієї людини, яка її займала, входило напиватися і п’яним вештатися вулицями міста. Навіщо? (Для демонстрації шкідливості алкоголю).

9. Перший у світі алфавіт, тобто певний порядок розташування літер, створили фінікійці. Самі фінікійці і народи, які перейняли їхню систему письма, наприклад, араби та іудеї, писали справа наліво. Який народ вперше почав писати зліва направо? (Давні греки).

10. У Стародавній Індії вони використовувалися для сигналізації, а зараз для розваги. Що це? (Бенгальські вогні).

11. Нині у світі існує багато академій і ще більше академіків. А хто був першим у світі академіком? (Платон).

12. На олімпійських іграх у Стародавній Греції проводилися змагання з естафетного бігу – лампадеріомасу. Що використовували атлети як естафетну паличку? (Олімпійський факел).

13. Скажіть грецькою мовою «головний будівельник»? (Архітектор).

14. Хто у Давній Спарті звільнявся від усіх існуючих повинностей? (Батько 5 синів. Вважалося, що він уже зробив свій внесок у зміцнення держави).

15. Чому грецький селянин переживав за загубленими оливковими деревами більше, ніж за витоптаним полем ячменю? (Ячмінь наступного року давав новий урожай, а оливкове дерево починає плодоносити тільки через 16-18 року).

16. Від назви якого пам’ятника стародавньої історії пішло слово «Фари»? (Від Фароського маяка в Олександрії – одного з семи чудес світу).

17. Коли якийсь базіка попросив знаменитого Сократа навчити його мистецтву ораторства, той назначив двійну платню за навчання. А коли базіка спитав про причину. Що відповів Сократ? (Сократ сказав: «Одну платню я беру за те, щоб навчити тебе говорити, а іншу – мовчати»).

18. Давні ассирійці, замість того, щоб звертатися до лікарів, виносили хворого на площу і там залишали. Причому пройти поміж хворого, не підійшовши до нього, нікому не дозволялося. Чим пояснювався такий дивний звичай? (Кожна людина, яка проходила по площі повинна була підійти до хворого, поцікавитися, що у нього болить і дати пораду, як від цієї хвороби вилікуватися).

19. Це нерозривно пов’язано з морем. Це було компонентом панцира воїна в Давній Греції. В Давньому Китаї це служило грошима. Що це? (Це сіль).

20. Відомо, що В Давній Греції жінкам заборонялось не тільки брати участь в Олімпійських іграх, але навіть і з’являтися на них. Одного разу жінка на ім’я Галліпатейра вирішила обійти закон. Вона переодяглася в чоловічий одяг і виступила на одному із змагань, але її було викрито і засуджено до смерті. На щастя, враховуючи спортивні досягнення її чоловіка та синів її помилували. Але, з цього часу в правила Олімпійських ігор було внесено зміну. Яку? (З цього часу всі спортсмени, які виступали на Олімпійських іграх в давнину, повинні виступати голими).

 

7 раунд «Кому належать ці слова».

1. «Прийди і візьми» (Так відповів спартанський цар Леонід персам на вимогу скласти зброю біля Фермопіл).

2. «Якщо решта еллінів погодяться бути рабами, ми повинні боротися за свободу» (Оратору Демосфену, який очолив боротьбу греків проти македонського царя Філліпа ІІ)

3. «Філліпу я зобов’язаний тим,  що живу, а Аристотелю тим, що живу гідно». (А. Македонському).

 

8 раунд  «Шифрування».

Учасники Олімпійських ігор приносили жертви Олімпійським богам, вшановуючи їх. Ми не будемо порушувати давню традицію. Кожна команда зараз отримає картку з іменами грецьких богів, але букви в словах переплутані.

 

 

            Дейсоноп -

             Посейдон

            Анфаі -

             Афіна

            Сермег -

             Гермес

            Егар -

             Гера

            Іда –

             Аід

            Ірмедата -

             Артеміда

            Ланолоп –

             Аполлон

            Тіфорада –

             Афродіта

            Естгеф –

            Гефест

            Везс –

            Зевс

             Реас –

            Арес

 

 №2 Потрібно виправити помилки в тексті. Команді на обговорення дається 1 хвилина. За кожну виправлену помилку дається 20 балів.

Текст 1. Греція розташована у Малій Азії. Афіни знаходяться у Південній Греції. Рабів в Афінах не було. Влада знаходилася в руках іноземців. Народні збори збиралися в амфітеатрі.

 

Текст 2. Спарта розташована у Середній Греції. Спартанці були дуже освічені і майже не займалися спортом. У школах Спарти навчалися тільки дівчата. Рабів у Спарті називали періеки. Спартанці любили розмовляти лаконічно, тобто довго і незрозуміло.

 

9 раунд «Історія Олімпійських ігор» для вболівальників

  1. Коли в Давній Греції ніхто не воював? (під час проведення Олімпійських ігор).
  2. Коли було проведено перші Олімпійські ігри? (776 р. до н.е.).
  3. На честь якого бога вони були влаштовані? (Зевса).
  4. Як часто вони проводилися? (1 раз на 4 роки).
  5. Скільки днів вони тривали? (5 днів).
  6. Де відбувалися Олімпійські ігри? (м. Олімпія).
  7. Хто допускався до участі в іграх? (лише вільні чоловіки).
  8. Який порядок встановлювався в Греції під час проведення Олімпійських ігор? (заборонялися війни, встановлювався мир).
  9. Кому заборонялось брати участь в Олімпійських іграх? (жінкам).
  10. На честь перемоги греків над персами, який вид спорту було включено в програму Олімпійських ігор? (Марафонський біг).
  11. Чому дорівнює марафонська дистанція? (42 км 192 м).
  12. Коли увели Марафонський біг до програми Олімпійських ігор? (490 р. до н.е.).
  13.  Як нагороджувалися переможці Олімпійських ігор? (оливковий вінок).
  14. Ким були заборонені Олімпійські ігри? (Християнами).
  15.  Хто і коли відновив проведення Олімпійських ігор? (П’єр де Кубертен, 1896 рік).

Учитель:

Олімпійські ігри в давнину проводилися 293 рази. В 394 р. н.е. імператор Римської імперії Феодосій I заборонив проведення Олімпійських ігор.

 

10 раунд «Культурний стрибок».

За короткою інформацією потрібно визначити одне із чудес світу.

  1.   Будівництво зайняло 20 років. Це єдине чудо світу, яке збереглося до наших днів.
  2. Грандіозне зображення було споруджено в Олімпії: повелитель Всесвіту був одягнений у вбрання з найчистішого золота, у руках він тримав скіпетр, інкрустований дорогоцінним камінням. Чудова статуя була встановлена у грандіозному храмі, присвяченому цьому божеству. Перевезено до Константинополя, але загинуло під час пожежі.
  3. Це була одна з найбільших у світі культових споруд. Говорили, що створене з мармуру святилище блищало подібно сонцю і стосувалося дахом хмар. За легендою, храм був підпалений Геростратом, які вирішили таким варварським чином увійти в історію.

4. Приблизно за 350 років до н.е. в місті Галікарнасі був похований один з царів Карії. Його могила була настільки велична, що з тих пір цим словом почали називати всі подібні поховальні споруди.

      5. Це чудо світу було побудовано царем Навуходоносором для своєї дружини, яка дуже сумувала за екзотичним рослинам її батьківщини – квітучою Мідії, і чоловік вирішив піднести їй шикарний сюрприз.

6. Величезна покрита бронзовими листами глиняна скульптура, що зображала давньогрецького бога, височіла над землею на 37 метрів (це приблизно дві третини сучасної статуї Свободи). Жителі міста вірили, що гігант доглядає за гаванню і захищає їх від ворога. Але судилося простояти всього півстоліття: в 222 році до н.е. статуя була зруйнована землетрусом.

7. Вважають, що ця споруда була найвищою будівлею того часу. Майже тисячу років допомагала кораблям обійти рифи і благополучно причалити в Олександрійську бухту, адже його світло було видно за 100 миль.

 

11 раунд «Кулачні бої» - конкурс капітанів.

«Г» на початку слова

  1. Важкоозброєні піхотинці в Давній Греції? (Гопліти).
  2. Важка кіннота в Македонському війську? (Гетайри).
  3. Як називалася протока через яку переправився А.Македонський під час східного походу (Геллеспонт).
  4.  На березі цієї річки відбулася перша битва А.Македонського з персами.(Гранік).
  5. Як називався вузол, яким була зав’язана колісниця і який був розрубаний А. Македонським? (Гордіїв вузол).
  6. Біля цього селища відбулася вирішальна битва між Дарієм ІІІ і А.Македонським (Гавгамели).

 

12 раунд  «Оратор»

Конкурс оцінюють глядачі, голосуючи на бланках. Оцінювання – від 1 до 4-х балів.

Тема: «Хто, на мою думку, є найвидатнішим діячем Стародавнього світу і чому?»

Завершення гри.

Нагородження переможців.

 

Список літератури та джерел

1. Белякова О.О. Історичні ігри в 6-му класі [Текст]/ О.О.Белякова// Історія та правознавство. – 2008.- №35 – С.8-9.

2. Брыкова О.В.  Инструкция по работе с презентацией «Рыцарский турнир» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pedsovet.su/load/297-1-0-13264.

3. Дуніч Л.К. Повторювально – узагальнювальний урок «Давня Греція» [Текст]/ Л.К. Дуніч// Історія та правознавство. – 2009.- №35 – С.8-9.

4. Історія стародавнього світу.6 клас./ Н.А. Кагітіна, О.П. Мокрогуз. – Х.: Видавнича група «Основа», 2009.

5. Мокрогуз О.П., Єрмоленко А.О. Дидактичні ігри на уроках історії 5-9 класи. – Х.: Основа, 2004.

6. Кожем'яка О.Л. 20 ігор з історії стародавнього світу. Методика проведення підсумкових уроків, 6 клас.  – Х.: Основа, 2004.

7. Нянковский М.А. Неизвестное об известном. Интеллектуальные игры для школьников. – Ярославль: Академия развития, 1997.

8. Охредько О.Е. Гра «Іліада», 6 клас [Текст]/ О.Е.Охредько// Історія та правознавство. – 2007. - №29. – С.15-19.

9. Позакласні заходи з історії/ Авт. – упор. Харківська Н.І.  Х.: Основа, 2005.

10. Тиждень історії та правознавства в школі// Під ред. Харківської Н.І.- Х.: Основа, 2005.

11. Яременко Н.В., Гаврилюк В.Ю., Мальцева І.О. Організація діяльності клубів інтелектуальних ігор у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах.- Біла Церква, КОІПОПК, 2004.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Звержинська Наталія Анатоліївна
    Дякую.Гарний захід і завдання цікаві.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
1 березня 2018
Переглядів
4089
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку