Урок з всесвітньої історії для 8-го класу на тему «Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного із монархів Західної Європи XVI – XVII століття»

Про матеріал

Тема. Практична робота: укласти та представити історичний портрет одного з монархів XVI – XVII століття

Мета: з'ясувати особливості правління абсолютних монархів у різних країнах Європи; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичним матеріалом, вміння аналізувати та робити висновки, роботи в малих групах, вміння складати історичний портрет; виховувати зацікавленість до вивчення теми

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 8-го класу

на тему

«Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного із монархів XVIXVII століття»

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

2018

 

Тема. Практична робота: укласти та представити історичний портрет одного з монархів XVIXVII століття

Мета: з’ясувати особливості правління абсолютних монархів у різних країнах Європи; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичним матеріалом, вміння аналізувати та робити висновки, роботи в малих групах, вміння складати історичний портрет; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія, 8 клас» (О. В. Гісем, О. О. Мартинюк), роздатковий матеріал, ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння та усвідомлення нових знань

Форма уроку: практична робота

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Перевірка виконання письмових завдань зошита.
  2. Самостійна робота («Тест-конроль Історія України+Всесвітня історія» (С. Литовченко, С. Дячков).

Варіант 1

  1. А
  2. А
  3. Г
  4. 1Б; 2А; 3Г; 4В.
  5. 1А; 2Г; 3В; 4Б.
  6. 1, 4, 6.

 

Варіант 2

  1. В
  2. В
  3. Б
  4. 1 Г; 2 А; 3 В; 4Б.
  5. 1Г; 2В; 3Б; 4А.
  6. 3, 6, 7.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.

E:\Катерина 2.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\8 клас\Іст. УКр\Данило Апостол\петро 1.jpg      E:\Работа\Підготовка до уроків історії\8 клас\Іст. УКр\Данило Апостол\Петро 2.jpg    G:\22.01-26.01\Повчання дітям\2Y6T9qqwl2sE_vladimir-monomakh.jpg

  • Розгляньте портрети. Не називаючи імен, скажіть хто вони. (Царі, монархи).
  • Що вам відомо про монархів?
  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Тож який він, ідеальний монарх? (Діти висловлюють свої припущення)

G:\22.01-26.01\Практична робота. Образ абсолютного монарха країн ЗЄ\Рисунок1.png

  • Таким має бути ідеальний монарх на вашу думку. А сьогодні ми дізнаємося якими були монархи Західної Європи у 16 – 17 ст. та складемо історичний портрет монархів Західної Європи.
  1. Основна частина.
  1. Робота з візуальними джерелами.

Картинки по запросу Єлизавета І        Картинки по запросу кардинал Рішельє         Картинки по запросу людовік 14              

        Рішельє                      Людовік XIV                     Єлизавета  І       

F:\300px-Emperor_charles_v.pngКартинки по запросу карл І стюарт                         

Карл І Стюарт                         Карл V

  • Розгляньте зображення та назвіть історичних діячів. Що можна про них сказати за портретами? Які риси характеру можна розгледіти за зображеннями?
  1. Робота в малих групах.

Клас поділяється на 5 груп та отримують завдання скласти письмовий історичний портрет монарха.

  1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?

      1.1. Де і коли він народився?

      1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

       1.3. Як формувалися його погляди?

  1.  Особисті якості й риси характеру.

       2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

       2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?

  1.  Діяльність історичного діяча.

        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.

        3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?

            3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?

       3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?

       3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.

        3.6. За що людство пам'ятає цю людину?

  1.  Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?

      4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?

      4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

1-ша група: Карл І Стюарт

2-га група: Карл V

3-тя група: Людовік XIV

4-та група: Єлизавета І

5-та група: Кардинал Рішельє

  1. Презентація історичних портретів (вибірково).
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Розподіліть твердження.

Карл І

Карл V

Людовік XIV

Єлизавета І

Рішельє

З, І

И, Ї

Б, Д, Є

В, Ж

А, Г, Е

А   походить з небагатої дворянської родини

Б   став королем у п’ятирічному віці  

В   війна з Шотландією

Г   упродовж 18 років фактично правив Францією за короля

Д   відмовився призначати першого міністра

Е   за його правління було підписано «Едикт милості»

Є   впорядкував судову систему

Ж   страта Марії Стюарт

З   11 років не скликав Парламент

И   Став імператором Священної Римської імперії

І   Оголосив війну парламенту

Ї   Оборона Відня

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

G:\22.01-26.01\Практична робота. Образ абсолютного монарха країн ЗЄ\Рисунок2.png

  • Чи співпадає ваше уявлення про ідеального монарха з особистими якостями реальних монархів Західної Європи 16 – 17 століття?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Рефлексія»

Доповніть речення:

Мені було відомо….

Я дізнався…

Я зрозумів…

  1. Домашнє завдання.
  1. Повторити § 14 – 15 підручника
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сичова Валентина
    Дякую за чудову роботу, оригінально та творчо.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Волкова Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
5660
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку