Урок з всесвітньої історії для 9-го класу на тему «Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття»

Про матеріал

Мета: визначити причини та наслідки франко-прусської війни, охарактеризувати її вплив на суспільний розвиток Франції, процес становлення та розвитку ІІІ Республіки у Франції, аналізувати діяльність Жоржа Клемансо; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 9-го класу

на тему

«Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Конмунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

2018

Тема. Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ столітті

Мета: визначити причини та наслідки франко-прусської війни, охарактеризувати її вплив на суспільний розвиток Франції, процес становлення та розвитку ІІІ Республіки у Франції, аналізувати діяльність Жоржа Клемансо; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручник   «Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів : С. В. Дячков, С. Д. Литовченко. – Харків : Вид-во «Ранок», 2017. – 192 с. : іл.», історичні карти, ілюстрації.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Перевірка виконання письмового завдання.

Кілька учнів зачитують есе на тему «Соціал-демократія на межі ХІХ – ХХ століття: барикади чи парламент?».

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що спільного між марксизмом та анархізмом?
  • У чому полягала головна суперечність у поглядах К. Маркса та М. Бакуніна?
  • Як розвивалися робітничий та соціал-демократичний рухи після ліквідації Першого інтернаціоналу?
  • Які ідеї марксизму стали програмою для Другого інтернаціоналу?
  • Чому виникла необхідність і можливість ревізії марксистського вчення?
  • Що таке «Декларація прав людини і громадянина»?
  • Назвіть підсумки віденського конгресу 1815 р. для Франції?
  • Коротко охарактеризуйте революційні події у Франції 1830  та 1848 рр.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся як розвивалися події у Франції наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття, про причини та наслідки Франко-прусської війни та охарактеризуєте діяльність одного із французьких діячів.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

Міністр-президент Пруссії О. Бісмарк намагався ізолювати та послабити Францію, яка могла перешкодити об’єднанню Німеччини в єдину державу.

Приводом до війни стала суперечка Франції та Пруссії влітку 1870 р. щодо кандидатури на вільний престол Іспанії. 19 липня 1870 р. Франція оголосила Пруссії війну. Пруссія вступила у війну з такими союзниками як Баден, Баварія, Вюртемберг, Гессен-Дармштадт та Північнонімецький союз. З самого початку війни була очевидна перевага німців. 17 та 18 серпня французькі війська під командуванням маршала Базена були блоковані у Меці. Військо, що вийшло їм на допомогу, зазнало нищівної поразки 1 вересня під Седаном. Наполеон ІІІ потрапив у полон.

4 вересня у Парижі була проголошена республіка, яку очолив «уряд національної оборони». 27 жовтня армія, що було обложена у Меці, капітулювала. 4 грудня французи втратили Орлеан. У січні 1871 року у Версальському палаці прусський король Вільгельм І прийняв титул імператора. Так виникла Німецька імперія.

10 травня 1871 р. у Франкфурті-на-Майні було підписано мирний договір, за яким Франція втрачала Ельзас та Лотарингію та зобов’язувалася виплатити Німеччині контрибуцію в розмірі 5 млрд франків.

Після поразки у війні Франція опинилася у глибокій соціальній і політичній кризі.

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті основні бойові дії, що точились у ході Франко-прусської війни 1870 – 1871 року.
  1. Розповідь учителя.

Незважаючи на підписання перемир’я, парижани відмовилися підкоритися Пруссії. У березні 1871 року було створено Паризьку комуну. Почалося повстання. Учасниками комуни були звичайні люди. Вона прийняла програму реформ:

  • справедлива організація праці;
  • відокремлення церкви від держави;
  • безкоштовне та обов’язкове навчання дітей;
  • заміна постійної армії озброєнням народу;
  • виборність чиновників.

Адольф Тьєр вирішив за будь-яку ціну придушити повстання. Шість тижнів Париж потерпав від бомбардування. Після підписання у травні 1871 р. Франкфуртського договору почалася жорстока збройна боротьба, яка характеризувалася беззаконням з обох сторін. 28 травня 1871 р.  Париж був повністю взятий під контроль урядовими військами. Франція розкололася на два табори.

  1. Робота з карикатурою (с. 96 підручника)
  • Розгляньте карикатуру.
  • Визначте, до якого політичного табору належав її автор.
  • Які події повстання на ній зображено?
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 97 – 98)
  • Опрацюйте матеріал підручника та дайте відповіді на запитання.
  • Коли та кого було обрано президентом республіки? (31 серпня 1871 р., А. Тьєр)
  • За що його нагородили титулом «визволитель території»?
  • Назвіть дату прийняття Конституції Третьої республіки. (1875 рік)
  • На які дві групи розкололися прихильники республіки? (поміркованих та радикалів)
  • Завдяки чому республіка могла проводити імперську колоніальну політику?
  • Які колонії з’явилися на карті Африканського континенту? (Французька Західна Африка, Французька Екваторіальна Африка)
  • За що виступали націоналісти? Охарактеризуйте їхню діяльність.
  • За що виступали синдикалісти?
  1. Робота з таблицею.
  • Розгляньте таблицю. Визначте, як вплинула діяльність Жоржа Клемансо на становище Франції.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Всесвітня\Франція наприкінці 19-на початку 20 століття\Рисунок1.png

  1. Узагальнення та систематизація отриманих знань учнів.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті територію Франції.
  • Пригадайте, чи змінилась її територія через постійні революції у ХІХ столітті?
  • Продемонструйте основні бойові дії, що точились у ході франко-прусської війни.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 99 підручника)
  • Використовуючи цитати Ж. Клемансо, охарактеризуйте його як людину й політика.
  1. Робота з карикатурою.

http://history-moments.ru/uploads/posts/2012-12/1355329278_11111.jpg

  • Розгляньте карикатуру Андре Жиля на Жоржа Клемансо.
  • Що хотів показати автор?
  • Що Ж. Клемансо тримає в руках? Про що це свідчить?

Карикатура Андре Жиля на Жоржа Клемансо відображає подвійність натури французького політика: з одного боку - безжалісність, підкріплена зброєю, з іншого - заклопотаність соціальними проблемами.

  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 18 підручника.
  2. Підготувати повідомлення про життя і діяльність імперського канцлера Отто фон Бісмарка.
  3. Завдання 11 (С. 99 підручника) письмово.
docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
6910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку