Урок з всесвітньої історії "Розквіт Афінської демократії"

Про матеріал
Ознайомити учнів з процесом розквіту афінської демократії; сформувати уявлення про утвердження демократії в Афінах за Перикла; охарактеризувати суспільно-політичний устрій Афін.
Перегляд файлу

Якимів Галина Василівна

учитель історії та правознавства

Яремчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Івано-Франківської області,

спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист»

 

Всесвітня історія, 6 клас

ТЕМА. Розквіт Афінської держави

Мета: освітня: ознайомити учнів з процесом розквіту афінської демократії; сформувати уявлення про утвердження демократії в Афінах за Перикла; охарактеризувати суспільно-політичний устрій Афін;

розвивальна: розвивати вміння характеризувати історичних осіб, порівнювати та висловлювати власну думку;

виховна: сприяти патріотичному вихованню учнів.

Хід уроку

І. Актуалізація.

«Розпізнавання інформації»

Завдання учням:

Поставте позначки «ф» (факт) чи «п» (погляд) напроти даних речень:

– Аттикою називається гірська область Греції – «ф»

– Панівне становище в управлінні полісом займали аристократи – «п»

– Першою переможною битвою періоду греко-перських війн була Марафонська битва – «ф»

– Спартанці були хоробрими, витривалими воїнами – «п»

– Перський цар визнав незалежність грецьких полісів у Малій Азії – «ф»

– Греки під час бою використовували фалангу. – «ф»

– Громадяни Спарти жили за законами Лікурга. – «ф»

– У битві під Фермопілами прославився цар Леонід. –

 

ІІ. Усвідомлення

Учитель

Перемоги грецького флоту дозволили найбіднішим громадянам Афін відчути свою силу – адже саме вони становили більшість моряків. Біднота все активніше втручається в життя держави. Зрештою це приводить до того, що в Афінах надовго встановлюються демократичні порядки. Свого розквіту Афінська демократія досягла невдовзі після закінчення війн із персами, коли її очолював Перикл.

1. Афіни за часів Перикла

Робота з джерелом

Давньогрецький історик Фукідід про Перикла

Перикл був дуже красномовним. Коли він виступав на народних зборах, друзі порівнювали його із Зевсом, а його промови – з громами й блискавицями, що їх кидає бог. Самого Перикла за його величний вигляд та розум називали Олімпійцем, Перикл умів переконувати людей у своїй правоті.

(Пометун О.І. Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / О.І. Пометун, П. В .Мороз, Ю. Б. Малієнко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.- с.157)

Завдання

– На яку рису характеру Перикла вказує Фукідід?

– Чи є вона важливою і для державного діяча в стародавньому світі? А в сучасному? Чому?

2. Управління афінською державою за часів Перикла

«Прийом Ривіна» (читання або вивчення тексту абзацами)

Зразок учнівської відповіді

Ключове словосполучення – афінська демократія.

Речення, що передає основну ідею тексту. Перикл здійснив глибокі перетворення в управлінні державою, спрямовані на захист інтересів демосу.

Запитання до тексту.

– Який орган влади був головним в Афінах?

– Які категорії населення могли брати участь в його роботі?

– Як приймалися рішення?

– В чому ви бачите негативне значення афінської демократії?

– Що позитивного принесла діяльність Перикла афінським громадянам?

3.Права й обов’язки громадянина афінського поліса

Робота в групах

1-а група Права афінських громадян

2-а група Обовязки афінських громадян

ІІІ. Рефлексія

А. «Асоціації»

           

                                                                                      

                                                                                                                                     Захист інтересів

  Народні збори                                                                            демосу

                                                                                                                                                 Обов’язок                              

          Рада п’ятисот        Громадянин          Закон

Б. Метод «Прес»

Зразок учнівської відповіді

Я вважаю, що афінська демократія була великим досягненням Перикла, тому, що афінські громадяни отримали певні права. Наприклад, могли брати участь в народних зборах. Отже, афінська демократія була нагальною потребою для жителів Афін.

ІV. Домашнє завдання.

1.Опрацювати текст підручника.

2. Виконати вправи з «історичної математики» (письмово)

 

docx
Додано
4 червня 2020
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку