Тема: У супермаркеті
Очікувані результати: ознайомити учнів з правами та обовʼязками покупця та продавця, вчити складати список покупок, вивчити послідовність дій при купівлі товару, розвивати вміння правильно розраховуватись за куплені товари, розвивати навички усного рахунку; продовжувати розвивати вміння працювати в парах та групах; виховувати навички фінансової обізнаності.
Обладнання: відеоролик, мультфільм, монети, роздруковані етикетки від товарів, іграшкові гроші, цеглинки ЛЄГО, картки з товарами та ціною.
Хід уроку:
І. Ранкове коло
1. Вправа «Вітання-комплімент»
Діти стають у коло і по черзі роблять компліменти один одному.
- Доброго ранку, Віко.У тебе сьогодні гарна посмішка.
- Доброго ранку, Даринко.У тебе сьогодні гарна зачіска.
2. Гра- налаштування на роботу«У крамниці».
Діти вимовляють слова віршика та повторюють рухи, одні виконують рухи кішки, інші мишки, спочатку повільно, а потім з прискоренням.
-Уявіть собі, що кішка та мишка потрапили до крамниці. Треба показати,що вони там робили.
Влізла киця
У крамницю,
З’їла з банки
Всю сметанку.
Бігла мишка,
Тишком-нишком
підглядала
І сказала:
Влізла киця
У крамницю…
3. Вправа «Чарівна скринька»
Діти задають питання, я відповідаю тільки «Так» чи «Ні». Учні мають вгадати, що в скриньці. (Монетки).
4. Групове заняття
- Що можна купити в магазині?
Поділ на групи за допомогою етикеток.
5. Обмін інформацією.
Повідомлення про виникнення супермаркету.
200 років тому назад люди не знали, що таке супермаркет. І ціни як такої у товару не було. Продавець визначав ціну в результаті торгу з покупцем. Так було до того часу, поки молодий американець Френк Вульфорт не прикріпив до кожного товару цінник-папірець з ціною. В 21 рік хлопчина влаштувався на роботу помічником продавця. Але був дуже соромʼязливим, не вмів торгуватися з покупцями. Тоді він вирішив написати ціну на папірцях та прикріпити до товарів. На здивування власника магазину, продаж збільшився. Покупці могли розглядати товар,читати інформацію. Пізніше юнак самостійно відкрив декілька таких магазинів самообслуговування. Супермаркети користуються популярністю і в наш час.
6. Щоденні новини.
Один учень виходить і з допомогою вчителя заповнює щоденні новини.
- Сьогодні на уроці ми всі станемо покупцями та відправимося до справжнього супермаркету.
ІІ Основна частина
Діти сідають по групах, з якими визначилися на ранковому колі.
1. Вправа «Мікрофон» (що очікуємо від віртуальної екскурсії до супермаркету).
2. Перегляд відео «У супермаркеті» https://www.youtube.com/watch?v=6DgSF647r7I&ab
3. Робота в групах «Права та обовʼязки покупця»
І група – «Обов’язки покупця»;
ІІ група – «Права покупця»;
ІІІ група – «Обов’язки продавця»;
ІV група – «Права продавця».
Презентація груп.
4. Проведення дослідження (в групах) із застосуванням лупи.
- Чим схожі і чим відрізняються монети номіналом 1 к., 2 к., 5 к., 10 к.?
- Про що можна дізнатися, розглянувши ці монети з двох сторін?
Презентація груп.
5. Робота з підручником (с.32-33). Бесіда за змістом малюнків.
- Хто працює в супермаркетах? (продавці, вантажники, прибиральниці, охоронці).
6. Робота в зошитах (с. 24-25).
7. Фізкультхвилинка.
8. Вправа «Встанови послідовність дій при купівлі»
1.Склади список покупок.
2.Вибери товари.
3.Заплати за товари.
9. Перегляд мультфільму «В магазині»
https://www.youtube.com/watch?v=YwzevjzH3nk
- Чи правильно виконує послідовність дій дівчинка?
- Який етап не показано в мультфільмі?
10. Практична діяльність – купівля товару.
Кожна група отримує набір карток з товарами, на яких вказана ціна. Кожний учасник отримує конверти з іграшковими грошима. На столі лежать ручки та папірці для запису списку покупки. В групі обирається касир, усі інші покупці.
Спочатку самостійно складають свій список.
Вибирають товар.
Розраховуються грошима.
Перевірка правильності дій (дотримання списку покупок, перевірка витрачених коштів, доцільність куплених товарів). Вчитель разом з дітьми перевіряє з кожної групи 1-2 учні, рахують правильне використання коштів(можна складати приклад за допомогою карток на дошці, щоб усі діти бачили)
11. Складання діалогів «Покупець – продавець» (робота в парах)
ІІІ Підсумок уроку
- Я запам’ятав…
- Мені сподобалось …
- Я вже вмію …
2. Чи справдилися ваші сподівання від уроку?
3. Рефлексія (за допомогою цеглинок ЛЄГО)