Урок за епіграфом "Вживання у мовленні складносурядних і складнопідрядних речень"

Про матеріал
Вживання у мовленні складносурядних та складнопідрядних речень. Узагальнюючий урок Мета : перевірити рівень знань з теми, систематизувати й узагальнити знання про основні пунктограми в ССР і СПР; удосконалювати навички й уміння учнів використовувати складні речення у власному мовленні, забезпечуючи високий рівень мовної культури ;виховувати любов до рідної мови, української пісні Тип уроку: систематизація та узагальнення Обладнання: комп’ютери, підручники, дошка, відеоролик
Перегляд файлу

Вживання у мовленні складносурядних та складнопідрядних речень. Узагальнюючий урок

Мета : перевірити рівень знань з теми, систематизувати й узагальнити знання про основні пунктограми в ССР і СПР; удосконалювати навички й уміння учнів використовувати складні речення у власному мовленні, забезпечуючи високий рівень мовної культури ;виховувати любов до рідної мови, української пісні

Тип уроку: систематизація та узагальнення

Обладнання: комп’ютери, підручники, дошка, відеоролик

Хід уроку

І. Повідомлення теми, мети уроку

Я виростав серед пісень,

Що їх співала тихо мати

І. Світличний

Бесіда за епіграфом

  • Які пісні співає мати?
  • Яким є подане речення за будовою?
  • До якої групи письменників належить автор?

ІІ. Актуалізація опорних знань

Експрес- опитування

1.За кількістю граматичних основ речення бувають…

2.Складні речення поділяються на…

3.Сполучникові складні речення бувають…

4. Сполучники сурядності є…

5.Прості речення пов’язуються у СПР за допомогою…

6. Відмінність між сполучниками та сполучними словами полягає в тому, що…

7.Є такі види СПР :…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

     1 Пісенна розминка (ІІ команди , групи)

    Одна група іншій наспівує, а інша визначає тип речення

   2. Пояснювальний диктант (пояснити розділові знаки, визначити тип речення)

   Український голос – це наш унікальний генний код, що ревно плекається і збагачується од віку до віку як неоціненний скарб.(СПР) Народила ненька дитя, виспівала йому всі пісні, а в них піт і кров дідів та прадідів.(ССР) Хіба можна проміняти рідну пісню на чужинську, вицідивши зі свого серця дідівську кров та наливши чужої(Просте, ускладнене відокремленою обставиною)

3. Зробіть пунктуаційні правки

   Хай наше слово не вмирає, і наша правда хай живе.

   Коли він торкався смичком до струн скрипки, все зникало, і залишалися тільки музика.

   Вона заспівала і в залі всі притихли.

   Я люблю, коли звучить рідна пісня, і луна йде від неї  вечірньої години.

4.Робота біля дошки.

Записати речення, склавши схему.

Знайти синоніми в  реченнях. Чи доповните синонімічний ряд?

   Вітер віє, полем ходить, по долині бузьок бродить.

   Коли весною прилетять бусли, я до порога сина приведу.

   З далекого краю лелеки летіли, а в одного лелеченьки крилонька зомліли.

(Бузько, жабоїд, лелько, боцюн, чорногуз, гайстер)

5. Графічний диктант. Закодувати речення

ССР- 1, СПР-2, БСР-3

    Важким холодним сном спала земля, а високо над нею притаїлись зорі.

    Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє.

    Не рад явір хилитися – вода корінь миє.

    Виспівує та щебече, поки сонце зійде.

    Обернувся я на хати – нема в мене хати.

    Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть.

    Світ падав на бризки білої хвилі, що милася по камінні.

    Будем, батьку, панувати, поки живуть люди.

    13323122

6. Творча робота (Об’єднаймось в групи). Твір-мініатюра «Мамина пісня колискова»

 ( Звучить колискова)

    Інші(за підручником) впр.191(159)

7. Тестування

   ІІІ. Підсумки. Оцінки за урок

Складання сенкана

Речення

Просте       Складне

Питає спонукає розповідає

Речення-основна синтаксична одиниця

конструкція

Домашнє завдання. З використанням складних речень написати твір-мініатюру «Щасливий той, хто робить щасливим інших»

(«Двічі перемагає той, хто, отримавши перемогу, перемагає й самого себе»)

Підручник впр.262

 

 

 

 

 

Експрес-опитування

  1. Поставити в родовому відмінку: цирк, тур, дощ, клен, університет, водоспад, Кавказ, Київ, народ
  2. Поставити в кличному відмінку: земля, весна, пісня, голуб, любов, місяць, хлопець.
  3. Утворити вищий ступінь порівняння прикметників: красивий, дорогий, добрий, великий, малий, широкий, легкий, український
  4. Поставити в родовому відмінку числівники: сто, десять, п’ятдесят, обидва, шістсот, три, тисяча
  5. У якому розділі мови ми вивчали іменники, прикметники, числівники та їх відмінювання ?
  6. А який розділ мови ми вивчаємо на уроках тепер?
docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку