Урок навколишнього світу за проєктом «Росток»
2 клас
Розділ «Необхідні речі дорослим і малечі»
Тема: Без них, як без рук.
Мета: продовжувати знайомити учнів з різноманітністю і красою навколишнього світу, з’ясувати, що крім живої та неживої природи є речі, створені руками людини, розвивати пізнавальну активність учнів, дбайливе ставлення до речей, створених руками людини.
Обладнання: засоби ІКТ, предметні малюнки
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Інтеграція предметів: мистецтво, основи здоров׳я, літературне читання
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Погляньте навкруги. Вас оточують предмети, які створені руками людей. Завдяки ним ви почуваєте себе комфортно. Сьогодні на уроці ми дізнаємося чому це так. Сподіваюсь, що ви сьогоднішній урок буде для вас цікавим, захоплюючим, і ви відкриєте для себе нові знання.
ІІ. Актуалізація знань, фіксація утруднення в діяльності.
До нас в гості прийшов веселий гном із незвичайного казкового будиночка, про якого ви складали казку на попередніх уроках. Він запропонував нам виконати завдання.
Розділити слова, що означають різні предмети на три групи.(Сонце, каміння, школяр, ліхтар, річка, вода, липа, будинок, вовк, білка, телефон, ножиці).
Діти розділяють на групи: предмети живої природи, предмети неживої природи, предмети, створені руками людини.
Висновок: навколишній світ – це об’єкти живої та неживої природи і речі, зроблені людиною.
Навіщо людина створила так багато речей? Навіщо створює все новіші?
ІІІ. Виявлення причин утруднення та постановка навчальних цілей.
Робота за підручником. Прочитати вірш стор.41. назвати кожну річ, яку бачите на малюнку. Для чого вона потрібна? Відповіді дітей.
Без яких речей ти міг би обійтися?
Тому тема нашого уроку: “Без них, як без рук”
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення. Відкриття дітьми нових знань.
Відгадайте загадки……Поміркуйте, для чого люди створили ці предмети, чи завжди вони були такого вигляду як тепер.
*Згорнеш – клинець,
Розгорнеш – млинець. (Парасолька)
*Два скельця, три дужки:
На ніс і за вушко. (Окуляри)
*Він розмірами був неначе дім
Хоча підтримував онлайн- режим,
Сьогодні є він в кожній хаті
І діти йому дуже раді. (Комп’ютер)
Фізкультхвилинка.
VI. Включення в систему знань і повторення.
Робота з підручником. Стор. 42-43 № 3,4
Робота з підручником. Стор.43 № 5.Складання загадки за набором слів.
VII. Рефлексія
Дидактична гра “Без цього, як без рук”
Вчитель перелічує предмети: баян, телефон, гребінець, стілець, барабан.....
Учні сигналізують які з цих предметів для них є найважливішими.
- Про що, почуте на уроці, ви б розказали своїм батькам? VIIІ. Домашнє завдання
Підготувати 2 загадки для однокласників про предмети -помічники в нашому домі.