Урок за темою: "Ділення десяткових дробів"

Про матеріал
Матеріали уроку містять тему, мету, завдання, хід уроку. Розробка розрахована для учнів 6-х класів під час дистанційого навчання.
Перегляд файлу

Доброго дня, друже! Мені приємно знову бачити тебе на занятті. Отже, ми починаємо!                                          
                                                       Урок №4

2.pngТема: «Ділення десяткових дробів»

Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з ділення десяткових дробів.

Наприкінці цього уроку ти зможеш:

1) закріпити вміння та навички виконання ділення десяткових дробів у завданнях різних типів;

2) розвивати вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення);

3) розвивати увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.

1.pngТи пам’ятаєш, що для роботи  тобі  необхідні зошит, ручка, лінійка, олівець, підручник. Записуй у зошиті сьогоднішню дату, потім відповіді на запитання з тексту заняття та виконуй завдання.

6.pngУвага! Тест виконується протягом заняття. Час виконання 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com

Наступна дія з раціональними числами – це ділення. Слід зауважити, що саме у зв’язку з діленням чисел, а саме неможливістю націло поділити одне на одне довільні натуральні числа, й виникли дробові числа. Насамперед, це було практичною, життєвою потребою людей, а з математичної точки зору стало можливим розв’язувати будь-які рівняння виду а*х = в. Для ділення десяткових дробів використовується алгоритм ділення натуральних чисел як основа, а специфічними, як і для множення десяткових дробів, залишаються два ключових питання: Де поставити кому? Який поставити знак? Згадаємо правило та перевіримо, чи правильно ти його пам’ятаєш.

Завдання 1                                                                                  Кількість балів: 2

Знайди помилку, поясни її та розв’яжи правильно:

1) 1,8 (-0,3) = 6                                                        2) -2,5:5 = -5

3) -0,64:(-1,6) = -4                                                   4) -1,25:(-0,25) = - 5                        

 Помилки допущені на одному з кроків виконання ділення. Можна виділити чотири основні кроки в процесі ділення десяткових дробів. Сформулюй їх самостійно, а потім перевір себе.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Розглянь таблицю 1 та виконай обчислення.

 7.jpg
                                                                                                                    Таблиця 1
                                             Ділення десяткових дробів

Крок

Результат

1) Знаходимо

модуль діленого та модуль дільника

2) Переносимо

вправо, щоб дільник став натуральним

3) Ділимо як

натуральні, ставимо кому, коли закінчиться ціла частина

4) Знак     

(+) : (+) = (+)

(+) : (-) = (-)

(-) : (+) = (-)

(-) : (-) = (+)

 

 Обирай правильну відповідь та зазнач позначкою ^.

Завдання 2                                                                                   Кількість балів: 1

Визнач знак частки: –1,3:(–5,7):(–12):0, 9:2,3

  •  +
  •  

 У 5 класі розглядалися окремі випадки у діленні десяткових дробів.    Пам’ятай, це стосується ділення на 10, 100, 1000 та на 0,1;  0,01;  0,001.

Завдання 3                              Кількість балів: 1

Обчисли:–6,78:(–10)

  •  –67,8
  •  67,8
  •  0,678
  •  –0,678

Спробуй самостійно скласти опорний конспект для окремих випадків ділення десяткових дробів ______________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Перевір себе за допомогою таблиці 2.

Таблиця 2

7.jpg


Множино на:                                  Кома вліво переносимо на:
10                                                                                                  1 цифру
100                                                                                                2 цифри
1000                                                                                              3 знаки
Множино на:                                                           Кома вправо переносимо на:
0,1                                                                                                 1 цифру
0,01                                                                                               2 цифри
0,001                                                                                             3 цифри
 

 Слід звернути увагу на зв'язок множення та ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000 та на 0,1;  0,01;  0,001 –  однакове перенесення коми. Можна об’єднати спільні дії одним правилом. Спробуйте самостійно!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Завдання 4                                                                                   Кількість балів: 1

Обчисли: –0,027 : (–0,1)

  •  –0,27
  •  0,0027
  •  0,27
  •  2,7

Завдання 5                                                                                 Кількість балів:  2

Розв’яжи  рівняння: 4,5 – 0,7(х + 9) = 0,6(3 – х)

  •  -3,6
  •  -36
  •  36
  •  3,6

 Можна скласти алгоритм розв’язування рівнянь. Запиши основні кроки та виділи(підкресли) кольором ключові слова на кожному кроці. Перевір себе, розглянь алгоритм.

7.jpgРозв’язування рівнянь

  1) Розкрити дужки;

 2) Вирази зі змінною     вліво   ;                             Числа → вправо;

 змінюємо знак на протилежний

3) Зводимо подібні доданки;

4) Ділимо на коефіцієнт біля змінної.

Завдання 6                                                                                 Кількість балів:  1

Скільки коренів має рівняння: (х+1,3)(5,7- 2х)(4х – 6,9) = 0

А)  1;       Б)  2;          В)  3;       Г) жодного?

Завдання 7                                                                                   Кількість балів: 1

Від  67 відняли подвоєне число х та отримали потроєне число х. Знайди число х.

  •  -67
  •  -1,34
  •  67
  •  13,4

 

Завдання 8                                                                              Кількість балів:  3

Розв’яжи рівняння:

1) (х -1,2) : 2,4 = 0                                       2) (х + 5,7)(3,6 – х) : х = 0

3) (х – 0,8)х: (1,6 + х) = 0                            4) (9,1 – х)(х+2,7):( х+8,5)=0

Отже, чи є спільні дії у процесі множення та ділення десяткових дробів?    (Так, спільне правило визначення знаку результату). Чи є спільні дії у процесі множення та ділення десяткових дробів та натуральних чисел? (Так, без урахування коми - той самий алгоритм).

5.jpgТи знову впорався, попрацюй за збіркою задач (автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас: збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.)  – Варіант 3 № 203 1/, 2/; 204 1/ - 3/; 205.)

Оціни свою роботу за допомогою смайликів, що виражають задоволення або негативні емоції. Подумай та запиши причину утруднень.  Чекаю тебе на 5-му уроці!
1.jpg
 

docx
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку