Вітаю тебе! Відчуваю настрій у тебе бойовий та сподіваюся таким же залишиться. Отже починаємо.
Урок №5
Тема: «Додавання та віднімання звичайних дробів»
Мета: Узагальнити та систематизувати знання та вміння з додавання та віднімання звичайних дробів.
В кінці цього уроку ти повинен:
1.закріпити вміння та навички виконання додавання та віднімання звичайних дробів у завданнях різних типів;
2. розвивати вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення), аналізувати свої помилки
3.розвивати увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання, організованість.
Певно ти вже готовий до уроку і мені не потрібно повторювати що тобі знадобиться. Сподіваюся у тебе такий набір: зошит, ручка, лінійка, олівець, підручник. Записуй у зошиті дату і далі за типом попередніх уроків.
Залежно від форми запису розрізняють десяткові дроби та звичайні. Це два різні види дробів? (Ні, десяткові дроби є окремою формою запису звичайних дробів із знаменником 10, 100, 1000, тобто степенів 10). Десяткові дроби частіше використовуються тому, що обчислення з ними аналогічні діям з натуральними числами. З них ми й почали узагальнююче повторення дій з раціональними числами. Систематизація знань та вмінь щодо додавання та віднімання звичайних дробів корисна не тільки для узагальненого повторення теми, але й як підготовка до вивчення алгебраїчних дробів в курсі алгебри в 7 класі. Алгебраїчні дроби додають та віднімають за тими ж правилами, що й звичайні. Згадайте ці правила та структуруйте їх, тобто виділіть окремі кроки. Така розумова діяльність - аналіз інформації, виділення головного, усвідомлення виконаних дій - корисна в будь-якій професійній сфері. Робота з опорними конспектами сприяє набуттю цих важливих умінь. Чи є спільні дії у процесі додавання та віднімання звичайних дробів? Скільки кроків у процесі додавання та віднімання звичайних дробів? Перевірте себе.
Звичайні дроби
Додавання Віднімання
1) спільний знаменник - НОК
2) додаткові множники - поділити НОК на чисельники
3) домножити чисельники і
додати відняти
? 4) скоротити
? 5) виділити цілу частину
Це спільне правило стосується дій з додатними звичайними дробами. Але хіба до раціональних чисел належать лише такі звичайні дроби? (Ні, звичайні дроби можуть бути від’ємними). Отже, нам треба розглянути різні комбінації додавання та віднімання звичайних дробів. Це й буде завданням нашого уроку. Які можуть бути варіанти? Давайте систематизуємо їх у таблиці, запишемо приклади в різні стовпчики таблиці.
А) - +(-) |
Б) +(-) |
В) - |
Г) - (-) |
Д)-3 - 6 |
Е) 3 -6 |
|
|
|
|
|
|
Виконайте обчислення, запишіть в таблицю відповіді, перевірте свої дії за опорними конспектами, які доповнюють основний алгоритм для окремих випадків.
Обчисли: - +(-) = …..
Додавання від’ємних чисел :
1) додати модулі доданків;
2) поставити знак (-) мінус.
Обчисли: +(-) = …..
Додавання чисел з різними знаками:
1) знайти модулі чисел;
2) від більшого модуля відняти менший;
3) поставити знак числа з більшим модулем.
Обчисли: - = …..
Додавання чисел з різними знаками:
1) знайти ……………………………………….….
2) від більшого модуля …………………………..
3) поставити знак …………………………………
Обчисли: - (-) = …… Заповни пропуски.
Правило 1 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 2 - додавання додатних звичайних дробів
1) звести ………………………………….………………
2) знайти ………………………………….………………
3) домножити і додати…………………………..………
Обчисли: -3 - 6 =….
.
Правило 1 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 2 - додавання від’ємних чисел :
1) додати модулі доданків;
2) поставити знак (-) мінус.
Правило 3 – додавання мішаних чисел:
1) додати цілі частини;
2) додати дроби.
Обчисли:3 -6 =…..
Правило 4 - заміна віднімання додаванням
а – в = а + (-в)
Правило 5 - додавання чисел з різними знаками:
1) знайти модулі чисел;
2) від більшого модуля відняти менший;
3) поставити знак числа з більшим модулем .
Правило 6 – віднімання мішаних чисел:
1) відняти цілі частини;
2) відняти дроби.
ТЕСТ №5
Оберіть правильну відповідь та відмітьте позначкою ^.
Увага! Час виконання 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com
Завдання 1 Кількість балів: 1
Який знак потрібно обрати між числами 7/8 і 5/12 ?
Завдання 2 Кількість балів: 2
Обчисли значення виразу:
1) 2) 3) 4)
Завдання 3 Кількість балів: 1
В перший день продали ц яблук, а в другий – на ц більше. Скільки центнерів яблук продали за два дні?
Завдання 4 Кількість балів: 2
Розв’яжи рівняння:
1) 2)
Завдання 5 Кількість балів: 3+1
Виконай додавання зручним порядком обчислень:
Після перевірки відповіді аналізуються можливі способи розв’язання : 1) послідовне виконання дій;
2) заміна віднімання додаванням і використання переставної та сполучної властивостей додавання – групування додатних та від’ємних чисел або ж дробів з однаковими знаменниками;
3) використання властивості додавання двох протилежних чисел.
ЗГАДАЄМО!
а + в = в + а а + (в + с) = (а + в ) + с а + ( -а ) = 0
За кожну правильну відповідь 1 бал та додатковий 1 бал за раціональний спосіб обчислень.
Завдання 6 Кількість балів: 2
Спрости вираз і знайди його значення,за умови:
Заняття закінчується не міг би будь – ласка нагадати, які формули ми повторили?Навести приклади.
____________________________________________________________________________________________________________________________________.
Поповнюй свою скриньку знаннями, упевнений знадобиться: Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас : збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018. – Варіант 3 № 179 4/ - 6/; 180 7/ - 9/; 188 5/, 6/.
Оцініть свою роботу за допомогою звичайного дробу, чисельник і знаменник якого виражають успішне та помилкове виконання завдань. Який дріб ти отримали, правильний чи неправильний? Подумайте та запишіть причину утруднень. 6-й урок чекає нас!