Друже! Ти протягом дистанційного навчання чимало прикладав зусиль. Сподіваюся, і зараз працюватимеш швидко та добре. Успіху!
Урок №6
Тема: «Множення та ділення звичайних дробів»
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з множення та ділення звичайних дробів.
Наприкінці цього уроку ти зможеш:
1) закріпити вміння та навички виконання множення та ділення звичайних дробів у завданнях різних типів;
2) розвивати вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення);
3) розвивати увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.
Ти, напевно, вже у зошиті записав дату прилади для роботи маєш.
Зараз на одному занятті ми розглянемо дві дії зі звичайними дробами – множення та ділення. Як ти думаєш, чому? Чи є спільні дії у процесі множення та ділення звичайних дробів? (Так, спільне правило визначення знаку результату). Ми його вже повторювали, адже це правило для множення та ділення будь-яких чисел. Крім того, ділення на звичайний дріб означає множення на обернений дріб. Водночас можна записати й окремі алгоритми. Отже, узагальнимо виконання множення та ділення звичайних дробів у завданнях різних видів.
Множення звичайних дробів:
1). Перетворюємо мішані числа в неправильні дроби
2). Множимо чисельник на чисельник, знаменник на знаменник.
3). Скорочуємо.
4). Виділяємо цілу частину
5). Знак - ? Правило: (+) × (+) = (+)
(+) × (-) = (-)
(-) × (+) = (-)
(-) × (-) = (+).
Ділення звичайних дробів:
1). Перетворюємо мішані числа в неправильні дроби
2). Множимо чисельник на знаменник, а знаменник на чисельник.
3). Скорочуємо.
4). Виділяємо цілу частину.
5). Знак - ? Правило: (+) / (+) = (+)
(+) / (-) = (-)
(-) / (+) = (-)
(-) / (-) = (+)
Виконай тестові завдання для самоконтролю. Обери правильну відповідь.
ТЕСТ №6
Увага! Час виконання – 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com
Завдання 1 Кількість балів: 3
Виконай дії:
1) 2) 3)
4) 5) 6)
Відповіді:
1) ____ 2) ____ 3) ____ 4) _____ 5) _____ 6)
Завдання 2 Кількість балів: 2
Знайди значення виразу:
1) =…….
Завдання 3 Кількість балів: 2 + 1
Обчисли значення виразу зручним способом: =…
ЗГАДАЄМО!
а * (в + с) = а*в +а* с а*в +а* с = а * (в + с)
За правильну відповідь нараховується два бали за завдання та один додатковий бал за раціональний спосіб обчислень.
Завдання 4 Кількість балів: 1+1
Обчисли зручним способом:
Отримай відповідь, проаналізуй можливі способи розв’язання:
1) послідовне виконання дій;
2) використання переставної та сполучної властивостей множення – групування множників.
ЗГАДАЄМО!
а * (в * с) =( а*в) * с а*в = в* а
За правильну відповідь нараховується один бал за завдання та один додатковий бал за раціональний спосіб обчислень.
Завдання 5 Кількість балів: 2
Ширина прямокутного паралелепіпеда дорівнює дм, його довжина в разів більша за довжину, а висота складає 45% ширини. Знайди об’єм паралелепіпеда.
А) 512 Б) 256 В) 1024
Які формули ми повторили? Наведи приклади. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Мені б хотілося, щоб урок не закінчувався, а тобі? Чи зможеш виконати завдання – варіант 3 № 191 3/,4/, 200 6/, 201, 206 із збірки задач і контрольних робіт (авт. Мерзляк А.Г. та інш.? Вірю в тебе! (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас: збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.
Оціни свою роботу за допомогою відрізка, на одному кінці якого 0 (означає «не зрозуміло»), а на іншому 1 («все зрозуміло»), постав позначку успішності твоєї роботи. Подумай та запиши причину утруднень. Сьогоднішній урок закінчено! Чекаю тебе на заліковому уроці! До побачення, юний ерудите.