Урок за темою: "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Матеріали уроку містять тему, мету, завдання, хід уроку. Розробка розрахована для учнів 6-х класів під час дистанційого навчання.
Перегляд файлу

Урок №3

2.pngТема: «Множення десяткових дробів»

Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з множення десяткових дробів.

Наприкінці цього уроку ти зможеш:

1) закріпити вміння та навички виконання множення десяткових дробів у завданнях різних типів;

2) розвинути вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення);

3) розвинути увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.

1.pngДля роботи тобі необхідні зошит, ручка, лінійка, олівець, підручник. Запиши у зошиті дату і далі записуй  відповіді на запитання з тексту заняття та  виконуй завдання.
6.pngУвага! Тест виконується протягом заняття. Час виконання – 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com

 На попередньому занятті ми проаналізували тісний зв'язок віднімання десяткових дробів з додаванням – за означенням віднімання заміняється додаванням протилежного числа. Наступна дія – множення – також за означенням  зв’язана з додаванням, добуток a*b є сумою a однакових доданків b, проте в обчисленнях таку заміну не роблять, для множення є свої алгоритми. Давай згадаємо та перевіримо, чи правильно ти їх пам’ятаєш.
 

Завдання 1                                                                                  Кількість балів: 2

Знайди  помилку, поясни її та розв’яжи правильно:

20200604_082552.jpg

 Помилки допущені на одному з кроків виконання множення. Отже, можна виділити три основні кроки в процесі множення десяткових дробів. Сформулюй  їх самостійно, а потім перевір себе.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

                                                                                                                  Таблиця 1
                                 7.jpg    Множення  десяткових  дробів

Питання

Дія під час множення

Підписуємо числа –  як?   

останню цифру під останньою                  

Множимо  модулі чисел – як?  

натуральні

Ставимо кому -  де?

     вліво стільки цифр, скільки в обох  множниках разом цифр після коми

Знак  -  який ?    

(+) × (+) = (+)

(+) × (-) = (-)
(-) × (+) = (-)

(-) × (-) = (+)

Я впевнений: ти найкращий учень і тобі все вдається, працюємо далі. Обери правильну відповідь та зазнач позначкою ^.

Завдання 2                                                                                   Кількість балів: 1

Визнач знак добутку:–6,3 ∙ (–5,01) ∙ (–2,8) ∙ 0,9 ∙ 12,3

  •  +
  •  

 У 5 класі розглядалися окремі випадки у множенні десяткових дробів.    Пам’ятаєш, це стосується множення на 10, 100, 1000 та на 0,1;  0,01;  0,001.

Завдання 3                              Кількість балів: 1

Обчисли : –6,78 ∙ (–10)

  •  –67,8
  •  67,8
  •  678
  • –678

 Спробуй самостійно скласти опорний конспект для окремих випадків множення десяткових дробів.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Перевір себе . 7.jpg

Множино на:                                                             Кома вправо переносимо на:
10                                                                                                  1 цифру
100                                                                                                2 цифри
1000                                                                                              3 знаки
Множино на:                                                           Кома вліво переносимо на:
0,1                                                                                                 1 цифру
0,01                                                                                               2 цифри
0,001                                                                                             3 цифри
                                                                               
Якщо ти побачив труднощі, нагадую: https://pidruchnyk.com.ua/125-matematika-tarasenkova-bogatirova-bochko-5-klac.html стор.192.
Завдання 4                                                                               Кількість балів:  3-6

20200604_092830.jpg

 Отримай  відповіді та проаналізуй можливі способи розв’язання :
1) послідовне виконання дій;
2) використання переставної та сполучної властивостей множення – групування множників.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 За правильну відповідь нараховується один бал за кожне завдання та один додатковий бал за раціональний спосіб обчислень.

      7.jpg          ЗГАДАЄМО!

      а * в = в * а                                                         а * (в * с) = (а * в ) * с 

  Для раціональних обчислень варто також пам’ятати, що

                       2*5=10,    4*25=100,     8*128=1000

 На основі розподільної властивості множення виконується розкриття дужок. Розглянь фото  та виконай  завдання.

                    20200604_093810.jpg

Завдання 5                                                                                   Кількість балів: 1
Розкрий  дужки: -0,7a(2b+6.1-1,3c)=?

  • 1,4ab+42,7a+0,91с
  • -1,4ab-4,27а-0,91с
  • 1,4ab-42,7а+0,91с
  • 1,4 ab-4,27а+0,91с

 Є окреме правило для розкриття дужок, перед якими стоїть знак +  або знак -. Пам’ятай  його? Перевір себе за таблицею 2.
7.jpg

                                                                                                                    Таблиця 2

Знак перед дужкою

Доданки у дужках

+

без змін

-

змінюємо на протилежний знак

 

Завдання 6                                                                                   Кількість балів: 1

Розкрий дужки і зведи подібні доданки: -(m-n-5,7)+(-5,7+n+m)=?

  • 2n+11,4
  • 2n
  • -2m
  • -2n-11,4

Пригадай,  які формули ми повторили? Наведи  приклади.

5.jpgБажаєш більше попрацювати над практичними навичками, будь ласка (автори  Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас : збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.)  – Варіант 3 № 193 1/-4/, 200 3/-5/, 202. 

Оціни свою роботу за допомогою  відрізка, на одному кінці якого 0 (не зрозуміло), а на іншому 1 (все зрозуміло), постав позначку успішності своєї роботи. Подумай та  запиши причину утруднень. Зустрінемося на 4-му уроці!
1.jpg 

docx
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку