Урок №3
Тема: «Множення десяткових дробів»
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з множення десяткових дробів.
Наприкінці цього уроку ти зможеш:
1) закріпити вміння та навички виконання множення десяткових дробів у завданнях різних типів;
2) розвинути вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення);
3) розвинути увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.
Для роботи тобі необхідні зошит, ручка, лінійка, олівець, підручник. Запиши у зошиті дату і далі записуй відповіді на запитання з тексту заняття та виконуй завдання.
Увага! Тест виконується протягом заняття. Час виконання – 30 хвилин. Обробка результату відбудеться протягом дня. Надсилай відповіді на почтову адресу: lookss19951004@gmail.com
На попередньому занятті ми проаналізували тісний зв'язок віднімання десяткових дробів з додаванням – за означенням віднімання заміняється додаванням протилежного числа. Наступна дія – множення – також за означенням зв’язана з додаванням, добуток a*b є сумою a однакових доданків b, проте в обчисленнях таку заміну не роблять, для множення є свої алгоритми. Давай згадаємо та перевіримо, чи правильно ти їх пам’ятаєш.
Завдання 1 Кількість балів: 2
Знайди помилку, поясни її та розв’яжи правильно:
Помилки допущені на одному з кроків виконання множення. Отже, можна виділити три основні кроки в процесі множення десяткових дробів. Сформулюй їх самостійно, а потім перевір себе.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Таблиця 1
Множення десяткових дробів
Питання |
Дія під час множення |
Підписуємо числа – як? |
останню цифру під останньою |
Множимо модулі чисел – як? |
натуральні |
Ставимо кому - де? |
← вліво стільки цифр, скільки в обох множниках разом цифр після коми |
Знак - який ? |
(+) × (+) = (+)
(+) × (-) = (-) (-) × (-) = (+) |
Я впевнений: ти найкращий учень і тобі все вдається, працюємо далі. Обери правильну відповідь та зазнач позначкою ^.
Завдання 2 Кількість балів: 1
Визнач знак добутку:–6,3 ∙ (–5,01) ∙ (–2,8) ∙ 0,9 ∙ 12,3
У 5 класі розглядалися окремі випадки у множенні десяткових дробів. Пам’ятаєш, це стосується множення на 10, 100, 1000 та на 0,1; 0,01; 0,001.
Завдання 3 Кількість балів: 1
Обчисли : –6,78 ∙ (–10)
Спробуй самостійно скласти опорний конспект для окремих випадків множення десяткових дробів.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Перевір себе .
Множино на: Кома вправо переносимо на:
10 1 цифру
100 2 цифри
1000 3 знаки
Множино на: Кома вліво переносимо на:
0,1 1 цифру
0,01 2 цифри
0,001 3 цифри
Якщо ти побачив труднощі, нагадую: https://pidruchnyk.com.ua/125-matematika-tarasenkova-bogatirova-bochko-5-klac.html стор.192.
Завдання 4 Кількість балів: 3-6
Отримай відповіді та проаналізуй можливі способи розв’язання :
1) послідовне виконання дій;
2) використання переставної та сполучної властивостей множення – групування множників.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
За правильну відповідь нараховується один бал за кожне завдання та один додатковий бал за раціональний спосіб обчислень.
ЗГАДАЄМО!
а * в = в * а а * (в * с) = (а * в ) * с
Для раціональних обчислень варто також пам’ятати, що
2*5=10, 4*25=100, 8*128=1000
На основі розподільної властивості множення виконується розкриття дужок. Розглянь фото та виконай завдання.
Завдання 5 Кількість балів: 1
Розкрий дужки: -0,7a(2b+6.1-1,3c)=?
Є окреме правило для розкриття дужок, перед якими стоїть знак + або знак -. Пам’ятай його? Перевір себе за таблицею 2.
Таблиця 2
Знак перед дужкою |
Доданки у дужках |
+ |
без змін |
- |
змінюємо на протилежний знак |
Завдання 6 Кількість балів: 1
Розкрий дужки і зведи подібні доданки: -(m-n-5,7)+(-5,7+n+m)=?
Пригадай, які формули ми повторили? Наведи приклади.
Бажаєш більше попрацювати над практичними навичками, будь ласка (автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас : збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.) – Варіант 3 № 193 1/-4/, 200 3/-5/, 202.
Оціни свою роботу за допомогою відрізка, на одному кінці якого 0 (не зрозуміло), а на іншому 1 (все зрозуміло), постав позначку успішності своєї роботи. Подумай та запиши причину утруднень. Зустрінемося на 4-му уроці!