Урок за темою "Поняття суспільного порядку та дисципліни. Правопорядок як складова суспільного порядку"

Про матеріал
Урок з правознавства у 10 класі побудований згідно до вимог компетентнісного та особистісно-орієнтованого навчання з урахування вікових особливостей та можливостей учнів. З цією метою в конспекті уроку передбачено поєднання репродуктивної та пошуково-дослідницької діяльності учнів. Тема уроку: «Поняття суспільного порядку та дисципліни. Правопорядок як складова суспільного порядку». Дана тема є складовою частиною розділу «Основи теорії права та правовідносин». Мета уроку: • формувати в учнів поняття «суспільний порядок», «правопорядок», «дисципліна»; ознайомити учнів, чим відрізняються та як співвідносяться ці поняття; розглянути види дисципліни; • розвивати вміння працювати із різноманітними джерелами інформації, вміння робити висновки, узагалювати; удосконалити навички працювати в групах та парах; • формувати в учнів високу правову культуру, переконувати в необхідності дотримання суспільних норм та законів Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

Дата:

Урок № 11 .    10      клас

Тема уроку: «Поняття суспільного порядку та дисципліни. Правопорядок як складова суспільного порядку»

Мета:

  •      формувати в учнів поняття «суспільний порядок», «правопорядок», «дисципліна»; ознайомити учнів, чим відрізняються та як співвідносяться ці поняття; розглянути види дисципліни;
  • розвивати вміння працювати із різноманітними джерелами інформації, вміння  робити висновки, узагалювати; удосконалити навички працювати в групах та парах;
  •      формувати в учнів високу правову  культуру, переконувати в необхідності дотримання суспільних норм та законів

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультимедійне обладнання, Конституція України, підручник, роздатковий матеріал.

Поняття: «суспільний порядок», «правопорядок», «дисципліна»

Очікувані результати: учні зможуть давати визначення поняттям «суспільний порядок», «правопорядок», «дисципліна»; називати спільне та відмінне між даними поняттями; характеризувати види дисципліни; розвивати вміння працювати із різноманітними джерелами інформації, вміння робити висновки, узагальнення; удосконалять навички працювати в групах та парах.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Оголошення теми уроку.

- Перегляд відеоролика. Чи можуть учні так себе поводити на уроці? Як дана ситуація пов’язана з темою нашого уроку?

- Формування завдань разом з учнями, що повинні бути вирішені на уроці.

- Тож, ми з вами будемо працювати над поняттями  «суспільний порядок», «правопорядок» та «дисципліна», що відіграють важливу роль в житті суспільства та кожного з нас.

ІІІ.Актуалізація опорних знань

- Доведіть юридичну рівність

, де

А – вік особи, що може бути рекомендована на посаду судді;

Б - кількість років, що потрібно прожити особі на території України, перед отриманням громадянства;

В – день прийняття Акта проголошення незалежності України;

Г – вік отримання паспорта;

  Д – строк повноважень Президента України;

Е – загальний строк позовної давності.

  • Наведіть асоціації, що виникають у вас з даним числом на правознавстві, крім тих що вже визначили (строк повноважень Генерального прокурора України; номер сесії ВРУ на якій прийнято Конституцію України, кількість років перед виборами, що має прожити в Україні кандидат в народні депутати, кількість видів господарських товариств)
  • Оцініть свою роботу в картках самооцінювання.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Суспільний порядок та правопорядок

  • За допомогою методу «Мозкового штурму» учні висувають припущення щодо визначення поняття «суспільний порядок» (відповіді учнів фіксуються на дошці).

Суспільний порядок – стан суспільних відносин, який відповідає вимогам усього комплексу соціальних норм.

Правопорядок – складова суспільного порядку, що полягає в правовій регламентації та вимозі додержання чинних правових норм громадського порядку.

Кожна  країна  формує  свій  правопорядок.  В умовах стабільного правопорядку ефективно функціонує економіка, досягається гармонія в діях законодавчої, виконавчої та судової влади, активно здійснюється діяльність різних громадських і приватних організацій, гарантується вільний розвиток людини, задоволення її духовних і матеріальних потреб. Тому громадянське суспільство формує соціальні норми, спрямовані на зміцнення соціального і правового порядку.

- Робота в парах з текстом юридичного документу.

 Опрацюйте статті 3, 19, 60 та 68 Конституції України та висловіть свою думку щодо співвідношення понять «суспільний порядок» та «правопорядок». Яке з них більш загальне?

Отже, поняття суспільний порядок більш ширше за поняття  правопорядок оскільки в зміцненні і підтриманні першого важлива роль належить усім соціальним нормам. Правопорядок складається лише на підставі правових норм і внаслідок цього охороняється спеціальними державними правовими заходами.

  • Оцініть свою роботу в парах з Конституцією України в картках самооцінювання.
  1. Поняття і види дисципліни

Дисципліна — точне, своєчасне і неухильне виконання встановлених всіма соціальними нормами правил поведінки.

- Робота в групах з тестом підручника та роздатковим матеріалом.

Будь-ласка об’єднайтесь у групи та пригадайте правила роботи в групах, що знаходяться на ваших партах

Опрацюйте матеріал картки та тексту підручника протягом 3 хв. та підготуйте повідомлення про відповідний вид дисципліни.

Група 1. Державна.

Отже,  державна дисципліна — це виконання державними службовцями вимог, що ставляться державою.

Група 2. Трудова .

Отже, трудова дисципліна – це обов’язкове дотримання учасниками трудового процесу встановленого правопорядку.

Група 3. Військова.

Отже, військова дисципліна — це дотримання військовослужбовцями правил, встановлених військовими статутами, наказами.

Група 4. Договірна.

Отже, договірна дисципліна — це дотримання суб’єктами права договірних зобов’язань.

- Завдання. Наведіть приклади, пов’язані з дотриманням чи недотриманням соціальних  норм у різних видах дисципліни.

- Відповідно до своїх обвязків та внеску кожного в роботу групи оцініть свою роботу в картках самооцінювання.

- Фізкультхлилинка

Заплющіть очі та преставте, що ми перемістилися з Вами на чудовий берег Середземного моря. Добре потяніться та відкрийте очі. Поставте пальчик на кінчик носа та подивіться на нього, переміщати обидва ока вправо-вліво, вверх-вниз, по діагоналі, колу та прямокутнику

V. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

  • Оцінювання роботи учнів на занятті
  • Самостійна робота.

Завдання 1. Тестові завдання, кожне завдання по 0,5 балів

1.  Яке поняття характеризується як точне, своєчасне і неухильне додержання встановлених правовими та іншими соціальними нормами правил поведінки в державному та суспільному житті?

А. Суспільний порядок.

Б. Дисципліна.

В. Правопорядок

Г. Правомірна поведінка.

2. У чому полягає відмінність понять «правопорядок» і «суспільний порядок»?

А. Суспільний порядок є складовою частиною правового порядку.

Б. Правопорядок і суспільний порядок - тотожні поняття.

В. Правопорядок є складовою частиною суспільний порядку.

Г. Суспільний порядок не залежить від правопорядку.

3. Правове поняття, що характеризує в правову регламентацію та вимозі додержання чинних правових норм громадського порядку.

 А. Суспільний порядок

 Б. Правопорядок

 В. Дисципліна

 Г. Соціальні норми

 4. До видів дисципліни відносяться:

 А. Правова, неправова

 Б. Правова, військова, шкільна

 В. Військова, державна, трудова

 Г. Неухильна, постійна, тимчасова

 5. Правове поняття, що характеризує точне, своєчасне і неухильне виконання встановлених всіма соціальними нормами правил поведінки

 А. Суспільний порядок

 Б. Правопорядок

 В. Дисципліна

 Г. Соціальні норми

6. Вид дисципліни, для якої притаманно дотримання суб’єктами права договірних зобов’язань

А. Військова

Б. Шкільна

В. Договірна

Г. Державна

Завдання 2. Вирішення правової ситуації (3 бали)

 Учні кулінарного училища під час перерви грали в м’яча. 15 – річний учень Яковенко розбив вікно магазину «Кулінарія». Дрібне скло попало в посуд з тістом для пиріжків. У зв’язку з відмовою Яковенка відшкодувати збитки, магазин подав позов до суду про відшкодування збитків. Як потрібно вирішити дану ситуацію?

VІ. Підсумок уроку

  • Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»:
  1.  «Сьогодні для мене було важливим…»
  2. «Сьогодні я дізнався…»
  3. «Мені хотілося б надалі дізнатися…»

VІІ. Домашнє завдання:

  • Диференційоване:
  1. Вивчити параграф в підручнику та конспект
  2. Запропонуйте шляхи підтримання, посилення дисципліни та правопорядку в державі, школі, у вашому класі.
  3. Напишіть невелике есе «Правопорядок як основа для розбудови демократичного суспільства».

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку