урок за темою правила поведінки за столом

Про матеріал

Мета: вчити учнів розповідати про правила поведінки за столом; розвивати вміння та навички читання, письма, усного монологічного мовлення; логічне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливість, виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань,

розвивати комунікативні вміння в рамках теми "їжа"; виховати естетичні норми та норми здорового способу життя.

Перегляд файлу

Урок №21       7-В  

Тема: Правила поведінки за столом

Мета: вчити учнів розповідати про правила поведінки за столом; розвивати вміння та навички читання, письма, усного монологічного мовлення; логічне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливість, виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань,

розвивати  комунікативні вміння в рамках теми "їжа"; виховати  естетичні норми та норми здорового способу життя.

Обладнання: підручник , роздатковий   матеріал.

Тип уроку: комбінований

План  уроку:

І. Вступне слово вчителя (привітання та коротка розмова про самопочуття учнів)

II. Warming-up (розминка вправа "Мікрофон").

  1. Учневі пропонується завдання взяти інтерв'ю у групи з питань:
  • What did you eat in the morning? Who usually makes breakfast in the family? Where are you going to have dinner?
  1. Інтерв'юер доповідає вчителю загальні дані за схемою

The pupils' breakfast consists of...

breakfast is mostly made by...    на дошці

most pupils are going to have dinner...

III. Активізація отриманих знань

І. Вправа "Мозковий штурм" (Breinstorming)

  1. Вчитель запитує: - How can we characterize food? What can the food be like? (додаток 1)

2. Вчитель запитує: - What texture can it be?  Учні: chewy, creamy, crispy crunchy, greasy.3. Вчитель запитує: - What can we do with the food?  Учні: boil, grill, stew, steamer, simmer, fry. 4. Вчитель запитує: What is the favourite children's food in our country? What foods are good for you? What foods are bad for you?

II. Вправа "Debates" (Дебати)

  • What is good about fast food? What is bad about fast food? What's good about home-made food? What's bad about home-made food?

IV. Pre-listening (завдання перед ayдіюванням) (обговорення в парах)

What nation is fond of fast-food? Why? Do Ukrainians prefer home-made food? Why?

V. Аудіювання тексту

We all prefer home-made food for breakfast, lunch and dinner, so we like to have our meals at home. But when we are at work, have no time or don't want to cook we usually go to the cafes or fast food restaurants to have our lunch or dinner there. If we are very busy to have a quick sandwich with coke, tea or coffee in a cafe we may take food away to have it later in an office, at home or in a cafe.

We use spoons and forks at home but very seldom knives. At a restaurant we must remember about table manners, use knives and napkins, keep our elbows off the table. Food in restaurants is for all tastes sandwiches with beef, ham or chicken, fried potatoes and cucumbers, cabbage and carrots. For dessert we can have ice-cream with fruit like bananas, apricots or oranges."

VI. Перевірка розуміння тексту

1. Post-listening activities.

1) True or False.

  1. When we have no time we usually go to cafes and restaurants.
  2. If we are busy we have our meals at home.
  3. We often use knives when we have our meals at home.
  4. We must remember about table manners when we are in a restaurant.
  5. For dessert you may have ham or chicken.
  6. Food in restaurants is for all tastes.
  7. We prefer home-made food.

2) Answer the questions.

  1. Do we all prefer home-made food? Where do we go when we have no time to have our meals at home? What do we do when we are in a hurry and have no time to have your meal in a restaurant? What must we remember about when we come to a restaurant? What fruit do we eat for dessert?

3) Обговорення проблеми "Поведінка за столом".

Опора: Вирази

to reach across for the salt;

to put the elbows on the table;

to wave the  knife    in the air

 spoon

 fork

to lift a soup bowl to the mouth;

to make a noise when he is drinking soup.

VII. Висновок: правила поведінки за столом (діти роблять їх усно).

VII. Домашнє завдання: Написати власні правила поведінки за столом.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку