Урок за твором Лесі Українки "Лісова пісня"

Про матеріал

Розробка уроку за твором Лесі Українки "Лісова пісня" знадобиться вчителям у підготовці до уроку. У розробці використовуються різноманітні технології, присутні ігрові моменти. Урок має мету6 вчити сприймати твір Лесі Українки по-новому, з використанням новітніх інтерактивних технологій. На уроці використовується багато наочності, в тому числі і ілюстрації до твору, картки, оцінювальні листки, тести тощо.

Перегляд файлу

 

Відкритий урок у 10 класі

 

Тема: «Природі і людина у драмі Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним і високим, дійсністю і мрією. Художні особливості твору.»

Мета: розширити й закріпити в учнів поняття про художній образ; учити аналізувати образи; дослідити неоромантизм як літературний напрям, художні особливості драми-феєрії; удосконалювати навички роботи в групах і в парах; розвивати вміння роботи з текстом твору; виховувати почуття прекрасного, прагнення до творчої самореалізації особистості, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку:  урок-подорож.

Обладнання: текст драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», картки, роздатковий матеріал, тести, назви станцій, матеріали для асоціативного куща, портрет Лесі Українки, ілюстрації до її творів, цитати до твору «Лісова пісня», вислови про письменницю.

 

                                    Структура уроку

1. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

А) Слово вчителя: На попередньому уроці ми розглянули образи-персонажі драми Лесі Українки. Так, цей твір – геніальний, як і сама письменниця і вчить нас прагнути до краси, душевної чистоти, високих ідеалів. Це – високохудожній твір, високодуховний, який закликає також берегти не лише духовні скарби душі, а і дорогоцінний скарб – природу, розуміти її одухотвореність, шукати себе у ній, а її – у собі.

Ви отримуєте оцінювальні листи, на яких будете проставляти собі бали за кожен вид роботи на уроці. (роздаю листи).

Наш урок – урок-подорож. Маємо 5 станцій: Станція «Поетична», Станція «Фронтальна», Станція «Дослідницька», Станція «Теоретична» та Станція «Творча».

Переходимо до першої станції -

 

 Станція «Поетична»

Б) Ми вивчили поетичні твори геніальної української письменниці Лесі Українки, ознайомилися зі змістом драми-феєрії «Лісова пісня». Знаємо про силу духу, волі поетеси, що відображається у вірші «Contra spem spero”. В ньому - одвічне прагнення до перемоги. Життя, пов’язане з красою, боротьбою.

- (  читають напамять вірш )

- Діти, назвіть епізод, пов'язаний з цитатами із поетичної драми-феєрії та кому ці слова належать! ( пропоную дітям взяти розрізані цитати, діти говорять).

  •  «Ох, зірка в серце впала!»

 

  • «Не зневажай душі своєї цвіту…

Той цвіт від папороті чарівніший –

Він творить скарби, а не відкриває».

 

  • «Сестрице, мушу я! твоя краса

На той рік ще буйніше запишає,

А в мене щастя, як тепер зовяне,

 то вже не вcтане!»

 

  • «Ся жінка хижа, наче рись».

 

«Бери мене! Я хочу забуття!»

 

«І з долу вгору він до мене звів

Такий болючий погляд, повний туги

І каяття палкого без надії…

Людина тільки може так дивитись!...»

 

«Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає!»

 

«Заграй! Заграй, дай голос мому серцю!

Воно ж одно залишилось від мене».

 

  • Скажіть, які з них найбільше характеризують єдність людини і природи?

Переходимо до 2 станції.

 Станція «Фронтальна»

 

  1. Слово вчителя. – «Лісова пісня» - драма-феєрія. Доведіть. Давайте згадаємо зараз, що ж таке драматична поема, які ознаки драматичній поемі властиві та які спогади лягли в основу «Лісової пісні»  тощо. ( учні беруть на столі  картки з неповними реченнями, доповнюють їх усно.)
  • Драматична поема – це…
  • Драматичній поемі властиві такі ознаки…
  • В основу «Лісової пісні» лягли спогади…
  • Твір складається з…
  • До світу міфологічних істот належать…
  • До світу людей - …

2 а. – А зараз виконаємо тестові завдання на знання тексту драми-феєрії та кому саме з героїв драми ці цитати належать.

( Роздаю тести. Діти виконують їх. Далі пропоную перевірити свої відповіді з відповідями на прикріпленому листку на дошці) (Див. додатки)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку.

Тема: Природа і людина у  драмі-феєрії Лесі Українки  «Лісова пісня»  Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей, художні особливості драми-феєрії.

Мета: розширити й закріпити в учнів поняття про художній образ; учити аналізувати образи; дослідити неоромантизм як літературний напрям, художні особливості драми-феєрії; удосконалювати навички роботи в групах і в парах; розвивати вміння роботи з текстом твору; виховувати почуття прекрасного, прагнення до творчої самореалізації особистості, бережливе ставлення до природи.

-  Переходимо до 3 станції:

 Станція «Дослідницька»

Перед нами стоять питання:

1. Через які образи розкривається якнайбільше зв'язок людини з природою, їхня гармонійна єдність? Чи є спорідненість між образами Мавки і Лесі Українки?

- Як через образ Мавки письменниця розкрила мрію про ідеальну людину, утвердила думку, що людина – творець краси? Як показує єдність людини і природи?

- Які проблеми порушує поетеса через образ Лукаша? Коли існувала у Лукаша єдність з природою і через що порушувалася?

Як письменниця розкриває в образах матері Лукаша, Лукаша й Килини духовне зубожіння, дисгармонію з природою?

  • Як взагалі у творі розкривається проблема людини й природи?
  • Чи можемо стверджувати про ідеальну єдність людини і природи, гармонійну єдність та розуміння природи у образі дядька Лева?

 

- Що ж єднає образ Мавки з Лесею Українкою? Наприкінці уроку ми повинні відповісти на це, останнє,  питання. А зараз ми мусимо дослідити проблемні питання, пов’язані із драмою. Ви їх бачите на дошці. Прочитайте! Виберіть собі питання для дослідницької роботи.

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу.

Теорія літератури.

Але спочатку з’ясуємо, як ви розумієте поняття «художній образ» (діти відповідають)

- Що ж є неодмінними ознаками художнього образу? Знайдіть ці тлумачення у своїх конспектах.

Діти зачитують:

Неодмінними ознаками художнього образу є:

  • те, що він дає художнє пізнання життя;
  • те, що він справляє емоційний вплив на людей;
  • те, що він, творчо відображаючи дійсність, містить у собі художнє узагальнення.

Засоби творення образів і прийоми типізації:

  • зображення вчинків, дії образів-персонажів;
  • портретне зображення;
  • мова персонажів;
  • пряма авторська характеристика;
  • виділення провідної риси характеру;
  • перебільшення.

4. Попрацюємо в парах та індивідуально! Підійдіть до столу і виберіть собі питання, над яким хотіли б попрацювати, яке хотіли б найбільше дослідити. (  беруть картки з питаннями). Разом з проблемними питаннями звернемо увагу на дослідження  образів-персонажів драми, використовуючи цитати, які ви виписали вдома у зошити. Працюємо 5 хвилин.

Колективне уточнення характеристики героїв твору, коментар цитат, дібраних удома.

1-а група (пара):

- Як через образ Мавки письменниця розкрила мрію про ідеальну людину, утвердила думку, що людина – творець краси?

1. центральним образом драми-феєрії є образ Мавки. Вона втілює ідеали: гармонійної людини. Вічного людського хисту, краси, несе людству оте Лесине, що «не вмирає».

Мавку розбудила гра на сопілці Лукаша, хоча спочатку вона думала, що то весна. Мавка захотіла побачити хлопця. Лісовик її застерігає:

…Минай людські стежки, дитино,

Бо там не ходить воля, - там жура

Тягар свій носить. Обминай їх, доню:

Раз тільки ступиш – і пропала воля! –

                      Але для Мавки це дивно. Для неї воля, природа, життя – нероздільні:

  • Ну як-таки, щоб воля - та пропала?

Се так колись і вітер пропаде!

У серці Мавки зароджується кохання до Лукаша. Прекрасними й дивними здаються їй люди, що «так ніжно… кохаються», уміють творити щось вічне і величне і залишити по собі красу. Тому майбутнє їй мріється лише з коханим, з яким багато спільного. Лукаша теж вразила краса лісової чарівниці, дивний вираз очей, її незвичайна поетична мова.

Коли Мавка опиняється серед людей, виявляється, що вона представляє тих, хто не зазнав впливу суспільства. Навіть дядько Лев не знає таких слів, які б допомогли їй стати суспільною людиною, збагнути людські клопоти.

Мавка перебуває в повній гармонії з природою. Для неї робота не повинність раба, а потреба душі, нерозділена з красою. Тому, коли вона пасе корів. Вони більше дають «набілу», нивка родить гарно, а квітки біля хати ряхтять розмаїттям.

Зіткнувшись зі злом, грубістю, вона ніжністю, добротою хоче захистити кохання, «цвіт душі», своє і його щастя. Тому вона на грубощі відповідає терпляче, лагідно. І хоча іде на деякий час в забуття, та воскресає для боротьби за кохання, красу, життя.  Ця думка підсилюється фразеологізмами:

  • Не зневажай душі своєї цвіту
  • - смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись
  • Що ж, хіба крові не варта краса?
  • Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає.

Безсмертна лісова царівна виходить переможницею в боротьбі за «цвіт душі», спалахує надновою красою.

 

2-а група( пара)

- Які проблеми порушує поетеса через образ Лукаша?

У портреті Лукаша – щирість, має мистецький хист. Зустріч з Мавкою його окрилила, він зачаровується і її мовою, і красою. Лицемірство, корисливість уже проникли у його душу, тому він соромиться її питань: - Чи ж гарна я тобі? – Хіба ти сам собі не знайдеш пари? Мова хлопця пересипана просторічними словами, діалектизмами. Покохавши Мавку, він розкриває перед нею свою поетичну душу. Спочатку він намагається захистити від матері і себе, і Мавку, але робота і краса – несумісні. Невістка в сімї гірше наймички, цінують її за придане і навіть за почуття любові треба платити6» їм така невістка не до мислі.» чужу все до роботи заставляти не випадає. Як іржа врізається буденщина в душу Лукаша, витравлюючи красу, любов до природи. Тому торжеством приватновласницького світу стає його одруження на ледачій обмеженій, грубій Килині. Розрив з Мавкою. Та в останній сцені, коли він звертається до своєї долі, мова, перейнята смутком і каяттям та більше – вірою в високе призначення людини, силу людського хисту, розуму, волі.

У творі звучить осуд, зокрема в образах Мавки і Лукаша, суспільних порядків, за яких гинуть найкращі якості людської вдачі.

3-а ( індивідуально)

- Як письменниця розкриває в образах матері Лукаша, Лукаша й Килини духовне зубожіння, дисгармонію з природою?

- Мати Л. – рідна сестра дядька Лева. Вдова. Хоче сину щастя та стає рабою думки, що власність приносить лише щастя. Тому Килина, гарно одягнена – авторитет і для неї. Може Килина розгубила скарби душі у гонитві за хліб насущний. І для того, щоб раби збагнули своє становище й відчули, настільки воля прекрасна, порівняно з рабством, Леся Українка «посилає» до людей Мавку.

4-а ( індивідуально)

- Як у творі розкривається проблема людини й природи?

Дядько Лев – приклад єднання людини з природою. Піклується за лісом, дубом, зберігає мудрий мир і злагоду із лісовими жителями, і вони його цінують.лукаш розуміє мову ясена і дикої рожі, що в лісі немає нічого  мертвого. Для матері Лукаша й Килини природа – засіб споживацтва. Порівняємо змалювання природи лісу до появи людей і після них! ( Учні зачитують з підручника, коментують.)

Після дослідження діти зачитують свої твердження.

- Тепер ви зможете точно визначити, чий це портрет. Назвіть героя твору! (Зачитую портретну характеристику персонажа. Діти називають – хто це.)

5. Теорія літератури.

Переходимо до наступної станції..

Станція «Теоретична»

- Скажіть, до якого літературного напряму належить драма-феєрія «Лісова пісня»?, - Які літературні напрями ви знаєте?  Охарактеризуйте напрям неоромантизм або ново романтизм.

1-й учень: Неоромантизм  поєднує в собі реалістичне зображення з романтизмом.

2-й учень зачитує з дошки: Леся Українка писала: «Справжній новоромантизм зневажає не самий натовп, тобто не особи, що складають натовп, а той рабський дух, який змушує людину добровільно зачисляти себе до натовпу, як до чогось стихійного, що поглинає, нівелює, стирає індивідуальність, приносить її в жертву інстинкту, стадності. Ново романтик протиставляє натовпу не героя,, не вибрану особу, а суспільство свідомих осіб, у якому він, цей натовп, розчинився б без залишку».

3-й учень: - Ознаки неоромантизму:

  • властива виразність суспільних ідеалів;
  • прагнення до визволення особистості;
  • гармонія ідеалу з життєвою правдою;

Доповнення учнів:

  • Л. У. не поділяла героїв на головних і другорядних, а наділяла всіх якостями повнокровних  самоцінних особистостей.
  • Твори поетеси наснажені  визвольним пафосом, притаманна гострота конфлікту між добром і злом, правдою і кривдою, оптимістична віра.

Учитель: - Виходячи з цього, скажіть: чи властиві названі ознаки неоромантизму драмі-феєрії та дайте визначення драми-феєрії!

  • Так. Драматична феєрія( від франц. – чарівниця)один із жанрових різновидів драми. Властиві – фантастично-казковий сюжет, у якому відбуваються неймовірні перетворення, поряд з людьми діють, створені уявою письменника, фантастично-міфічні істоти.

Учитель: - Отже, це неоромантична драма-феєрія, наснажена визвольним пафосом. Їй притаманні гострота конфлікту між добром і злом, правдою і кривдою, оптимістична віра. У творі розкриваються духовно-естетичні сутності людини, утверджується боротьба за творчі можливості, звучить заклик до гармонійного єднання природи і людини тощо.

ІУ. Узагальнення вивченого матеріалу

Станція «Творча»

1. Коли ми довели, що «Лісова пісня» - твір неоромантичний і поруч із казковими героями, вигаданими діють люди, реальні особи, розкажіть, уявляючи себе Мавкою,  Лукашем, дядьком Левом (чи іншим персонажем за бажанням) про себе, свого коханого, чим він неповторний, чого вас навчив і т.п. (Учні без підготовки, експромтом говорять. Враховується також і артистизм.)

2. Напишемо листи до героїв драми! (Пишуть 4 хв., зачитують).

4. Створіть асоціативний кущ:

Мавка – міфологічна істота – лісова царівна, добра, красива душею, красива зовні, неповторна, чудова, має світлу, чисту душу, здатна на самопожертву, милосердна, працьовита, тонко відчуває навколишній світ, гармонійно поєднується з природою…

Лукаш – хлопець – поет в душі, добрий, романтичний, несміливий, вродливий, приземлений, має приватновласницькі інтереси, здатен до покори, користолюбний, має талант до музики, творчий, ставиться недбало до свого таланту, безвольний, страждалець.

Дядько Лев -   

( До прикріплених на дошці листів (Мавка), (Лукаш), ( дядько Лев)  діти приклеюють листочки з вибраними рисами характеру того чи іншого образу.) Зачитують.  Називають, хто з них є у найбільшій мірі уособленням єдності людини і природи. Поруч дописують героїв твору – міфологічних істот, лісових жителів, людей, що є уособленням гармонії ( нижче образу Мавки), і тих, у кого ця гармонія відсутня( під образом Лукаша).

  • У. Висновок

Учитель: - Отже,  твір поетеси наснажений  визвольним пафосом, йому притаманна гострота конфлікту між добром і злом, правдою і кривдою, оптимістична віра…..

 

- А зараз ми повинні відповісти на проблемне питання: що єднає образ Мавки з Лесею Українкою? (Діти відповідають.) І найсильніше ця єдність краси, любові. Одвічного прагнення до прекрасного, до боротьби, до волі, що  розкривається у останньому монолозі Мавки.

- Звучить останній монолог Мавки. (Читає учень.)

Вчитель: - У цих , сповнених світлої туги, словах звучить акорд на честь доброго, справедливого переможця; у драмі це людина – творча, гармонійна, добра, що в леті за своїм щастям, постійно бореться зі злом, гине і воскресає, падає й піднімається, але летить, і тільки – до краси! Ми беремо приклад з героїні твору.

  • Чого ми досягли на уроці?
  • Чого навчилися?
  • Чи досягли мети, поставленої на початку уроку?

УІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.

  • Діти, підрахуйте бали, які заробили на уроці та оголосіть результат, а ми порадимося разом, чи згодні з Вашим оцінюванням.
  •  Оцінки.

УІІ. Домашнє завдання

На основі опрацьованого написати міні-твір: «Що єднає образ Мавки з Лесею Українкою?», підготуватися до контрольного письмового твору, повторити останній монолог Мавки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки!

 

Леся Українка силою свого генія створила надзвичайно своєрідну поему, піднесла її на небувалу в історії світової літератури височінь.

                                                                       Б. Мельничук

 

 

 

Проблемні питання:

1. Як через образ Мавки письменниця розкрила мрію про ідеальну людину, утвердила думку, що людина – творець краси?

2. Які проблеми порушує поетеса через образ Лукаша?

 3. Як письменниця розкриває в образах матері Лукаша, Лукаша й Килини духовне зубожіння, дисгармонію з природою?

4. Як у творі розкривається проблема людини й природи?

 

 

Леся Українка писала:

 

«Справжній ново романтизм зневажає не самий натовп, тобто не особи, що складають натовп, а той рабський дух, який змушує людину добровільно зачисляти себе до натовпу, як до чогось стихійного, що поглинає, нівелює, стирає індивідуальність, приносить її в жертву інстинкту, стадності. Ново романтик протиставляє натовпу не героя,, не вибрану особу, а суспільство свідомих осіб, у якому він, цей натовп, розчинився б без залишку».

 

 

 

 

Ознаки неоромантизму:

  • властива виразність суспільних ідеалів;
  • прагнення до визволення особистості;
  • гармонія ідеалу з життєвою правдою;
  • Л. У. не поділяла героїв на головних і другорядних, а наділяла всіх якостями повнокровних  самоцінних особистостей.
  • Твори поетеси наснажені  визвольним пафосом, притаманна гострота конфлікту між добром і злом, правдою і кривдою, оптимістична віра.
  • Драматична феєрія( від франц. – чарівниця)один із жанрових різновидів драми. Властиві – фантастично-казковий сюжет, у якому відбуваються неймовірні перетворення, поряд з людьми діють, створені уявою письменника, фантастично-міфічні істоти.

 

 

 

 

Назвіть епізод, пов'язаний з цитатами!

 

  • «Ох, зірка в серце впала!»

 

 

  • «Не зневажай душі своєї цвіту…

Той цвіт від папороті чарівніший –

Він творить скарби, а не відкриває».

 

 

  • «Сестрице, мушу я! твоя краса

На той рік ще буйніше запишає,

А в мене щастя, як тепер зовяне,

 то вже не втане!»

 

 

  • «Ся жінка хижа, наче рись».

 

 

«Бери мене! Я хочу забуття!»

 

 

«І з долу вгору він до мене звів

Такий болючий погляд, повний туги

І каяття палкого без надії…

Людина тільки може так дивитись!...»

 

 

«Заграй! Заграй, дай голос мому серцю!

Воно ж одно залишилось від мене».

 

 

  • «Не зневажай душі своєї цвіту»

 

  • «Cмутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись.»

 

 

«Що ж, хіба крові не варта краса?»

 

«Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовжіть речення:

 

  • Драматична поема – це…

 

  • Драматичній поемі властиві такі ознаки…

 

 

  • В основу «Лісової пісні» лягли спогади…

 

 

  • Твір складається з…

 

 

  • До світу міфологічних істот належать…

 

 

  • До світу людей - …

 

 

 

 

 

Що єднає образ Мавки з Лесею Українкою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Неодмінними ознаками художнього образу є:

  • те, що він дає художнє пізнання життя;
  • те, що він справляє емоційний вплив на людей;
  • те, що він, творчо відображаючи дійсність, містить у собі художнє узагальнення.

 

 

 

 

 

Засоби творення образів і прийоми типізації:

  • зображення вчинків, дії образів-персонажів;
  • портретне зображення;
  • мова персонажів;
  • пряма авторська характеристика;
  • виділення провідної риси характеру;
  • перебільшення.

 

 

 

 

 

 

 

Не зневажай душі своєї цвіту…

Той цвіт від папороті чарівніший –

Він творить скарби, а не відкриває.

        Леся Українка

 

 

 

 

 

 Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

 Я в серці маю те, що не вмирає.

 Леся Українка

 

Неодмінними ознаками художнього образу є:

  • те, що він дає художнє пізнання життя;
  • те, що він справляє емоційний вплив на людей;
  • те, що він, творчо відображаючи дійсність, містить у собі художнє узагальнення.

 

Засоби творення образів і прийоми типізації:

  • зображення вчинків, дії образів-персонажів;
  • портретне зображення;
  • мова персонажів;
  • пряма авторська характеристика;
  • виділення провідної риси характеру;
  • перебільшення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Ох, зірка в серце впала!»

 

  • «Не зневажай душі своєї цвіту…

Той цвіт від папороті чарівніший –

Він творить скарби, а не відкриває».

 

  • «Сестрице, мушу я! твоя краса

На той рік ще буйніше запишає,

А в мене щастя, як тепер зовяне,

 то вже не вcтане!»

 

  • «Ся жінка хижа, наче рись».

 

«Бери мене! Я хочу забуття!»

 

«І з долу вгору він до мене звів

Такий болючий погляд, повний туги

І каяття палкого без надії…

Людина тільки може так дивитись!...»

 

«Заграй! Заграй, дай голос мому серцю!

Воно ж одно залишилось від мене».

 

 

 

  •  
  •  
  • Драматична поема – це…
  •  
  • Драматичній поемі властиві такі ознаки…
  •  
  • В основу «Лісової пісні» лягли спогади…

 

  • Твір складається з…

 

 

  • До світу міфологічних істот належать…

 

  • До світу людей - …

 

 

Неоромантизм  поєднує в собі реалістичне зображення з романтизмом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як через образ Мавки письменниця розкрила мрію про ідеальну людину, утвердила думку, що людина – творець краси? Як показує єдність людини і природи?

 

- Які проблеми порушує поетеса через образ Лукаша? Коли існувала у Лукаша єдність з природою і через що порушувалася?

 

Як письменниця розкриває в образах матері Лукаша, Лукаша й Килини духовне зубожіння, дисгармонію з природою?

 

  • Як взагалі у творі розкривається проблема людини й природи?

 

  • Чи можемо стверджувати про ідеальну єдність людини і природи, гармонійну єдність та розуміння природи у образі дядька Лева?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

лісова царівна,

добра,

красива душею,

красива зовні,

неповторна,

чудова,

має світлу, чисту душу,

здатна на самопожертву,

милосердна,

працьовита,

тонко відчуває навколишній світ,

гармонійно поєднується з природою…

  • поет в душі,
  • добрий,
  • романтичний,
  • несміливий,
  • вродливий,
  •  приземлений,
  • має приватновласницькі інтереси,
  • здатен до покори,
  • користолюбний,
  •  має талант до музики,
  • творчий,
  •  ставиться недбало до свого таланту, безвольний,
  • Страждалець
  • добрий,
  • працелюбний
  • шанує лісових жителів
  • поважає лісових істот
  • гармонія із природою
  • гармонія із природою
  • велич духу
  • чтстота душі
  • здатність до милосердя
  • взаєморозуміння

 

Лісовий

Дядько Лев

Килина

Мати Лукаша

Злидні

Потерчата

Русалка

Русалка Польова

Перелесник

Водяник

Куц

Той, що в скалі сидить

 

 

 

 

                                           Тести

 

І. .Кому з героїв драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» належать ці слова?

 

1.»Ой леле! Хижку?

То се тут люди будуть? Ой, ті люди

З-під стріх солом’яних! Я їх не зношу!

Я не терплю солом’яного духу.»

А) Мавці; Б) дядьку Леву; В) Лукашу; Г) Русалці.

 

2. «Як я буду вмирати,

То прийду, як звір, до лісу, -

Отут, під дубом, хай і поховають.»

А) Лісовику; Б) Лукашу; в) дядьку Леву; г) Перелеснику.

 

3. «Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш…Тепер я мудрий став…»

А) дядьку Леву; б) Лісовику; в) Лукашу.

 

4.» Ні, я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає!»

А) Русалці Польовій; б) Мавці; в) матері Лукаша.

 

ІІ. Хто це з героїв драми «Лісова пісня»?

5.…не дав зрубати дуба, хоч за нього купці «давали гроші» немалі?

а) Лукаш; б) Лісовик; в) дядько Лев.

6. «…чудовим співом ніжної сопілки пробуджує від сну красуню дивну – Мавку?

А) Весна; Б) Лісовик; в) Перелесник; г) Лукаш.

7. …не має волі «своїм життям до себе дорівнятись»?

А) Килина; б) Лукаш; в) Перелесник; г).Куц.

8. …царівна лісова з багатою душею і серцем, сповненим надії і любові?

А) Польова Русалка; б) Лісовик; в) Мавка; г) Килина.

9. …поранила серпом навмисне руку, щоб не губить краси Русалки Польової?

А) Килина; б) мати Лукаша; в) Мавка.

10. …лукава, ніби видра, і «хижа, наче рись».

А) Килина; б) мати Лукаша; в) Мавка.

11. …для збільшення господарських достатків нехтує  почуттям сина, що палко покохав лісову царівну?

А) Килина; б) мати Лукаша; в) Русалка.

12. …прагне усе живе і вільне ввести в «твердиню тьми й спокою»?

А) Водяник; б) Лісовик; в) Перелесник; г) Той, що в скалі сидить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Відповіді:

 

І.     1 г; 2 в; 3 в; 4 б;

 

ІІ.       5 в; 6 г; 7 б; 8 в; 9 в; 10 а; 11 б; 12 г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
13493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку