Сформувати вміння складати рівняння до розв'язування текстових задач, вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задачі, ставити запитання до умови задачі. Формувати вміння логічно мислити і правильно та чітко виражати свої думки;використовувати свої знання в нових ситуаціях. Виховувати наполегливість,культуру спілкування,віру у власні сили.
Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.
Урок 5.
Тема. Розв’язування текстових задач на рух.
Мета: Сформувати вміння складати рівняння до розв’язування текстових задач, вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задачі, ставити запитання до умови задачі. Формувати вміння логічно мислити і правильно та чітко виражати свої думки;використовувати свої знання в нових ситуаціях. Виховувати наполегливість,культуру спілкування,віру у власні сили.
Тип уроку: застосування знань і вмінь .
Епіграф уроку
«Математика безмежно різноманітна і міститься у всьому»
Хід уроку
І.Організаційний момент.
- Привітання, вступне слово вчителя, оголошення теми та мети уроку, очікуваних результатів.
- Перевірка домашнього завдання за зразком
№399
а) 8х-4х+5=25; б) (у-12)·36=1260 в) 851:(13+х)=37; г) (х-12):13=82
4х=25-5; у-12=1260:36; 13+х=851:37; х-12=82·13;
4х=20; у-12=30; 13+х=23; х-12=1066;
х=20:4; у=30-12; х=23-13; х=1066+12;
х=5. у=18. х=10. х=1078.
№401
Нехай на плаття пішло х м тканини, (х+24+36) м вся тканина, отже
х+24+36=80;
х+60=80;
х=80-60;
х=20 (м)
Відповідь: 20 м тканини пішло на пошив платтів.
Стратегія «Асоціативний кущ» УСПІХ
Учні висувають пропозиції («допомога», «знання», «наполегливість», «уважність», «самоконтроль», «співпраця»,«досконала підготовка», «мета»)
III. Відпрацювання знань
1. Продовжити незакінчене математичне речення
1) Рівняння – це ... /рівність, яка містить невідоме/.
2) Корінь рівняння – це ...
/число, яке перетворює рівняння у правильну рівність/.
3) Розв'язати рівняння – це означає...
/знайти всі його корені або довести, що їх немає/.
2. Спростіть вираз:
a) -9m + 3m; б) 0,6b – b; в) -2 (а + 3); г) 0,5 (-х - 3).
3. Розв'яжіть рівняння: (4 учні до дошки)
а) 3х – 2 = х + 3; б) х - 3 = х; в) 2 (х - 3) = 4; г) 2 (х - 3) = х + 5.
4. Знайди помилку в рівняннях: (поки учні працюють біля дошки – решта учнів шукають помилки)
1) 413 -2 х = 336 + 41, 2) 5 (х +10) = 135, 3) 3 (2 х + 4 ) = 612,
413 – 2 х = 367; 5 х +10 = 135; 2 х + 4 = 26.
5. Якими величинами можна описати рух якого-небудь предмета, наприклад, автомобіля або пішохода? (час, швидкість, відстань або шлях)
6. Як обчислити відстань, знаючи час і швидкість руху? (S = t ).
IV. Вироблення вмінь
Робота з підручником.
№415-418, 422, 426, 427.
Фізхвилинка «Буратіно»
Закрийте очі, відчуваєте, як виросли ваші носики. А зараз вмочіть свої носики в чорнило і намалюйте геометричні фігури, які ви знаєте.
(трикутник ,квадрат,коло)
Додаткові завдання.
1. З двох міст, відстань між якими 400 км, одночасно вирушили велосипедист і мотоцикліст. Швидкість мотоцикліста 76 км/год. Знайти швидкість велосипедиста, якщо вони зустрілись через 4 год після початку руху.
2. З одного річкового порту в одному напрямку вирушили одночасно катер та пароплав. Швидкість пароплава 44 км/год, а катера 58 км/год. Яка відстань буде між ними через 5 год?
V. Підсумки уроку
Отже, сьогодні на уроці ми:
VI. Домашнє завдання:
Прочитати §12, виконати №419,423,428.
Творче завдання скласти авторську задачу на рух та супроводити її ілюстрацією.
1