Урок "Задачі на знаходження часу руху"

Про матеріал
Розробка уроку математики для 4-го класу за підручником М. Козак, О. Корчевської на тему: "Задачі на знаходження часу руху".Мета уроку. Ознайомити учнів із способом визначення часу за відомими швидкістю і відстанню.
Перегляд файлу

1

 

КЗ «Дергачівський ліцей № 3»

Дергачівської міської ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з математики для 4 класу

на тему: «Задачі на знаходження часу руху».

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      Підготувала

                                                                                               вчитель початкових класів

                                                                          Тютюник Ж.Є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

Тема уроку.   Задачі на знаходження часу руху.

Мета уроку. • Ознайомити учнів із способом визначення часу за відомими         швидкістю і відстанню.

                       • Розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, критичне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль і самоперевірку.

                       • Виховувати прагнення до знань.

Тип уроку.    Урок засвоєння нових знань.

Методи і технології.  Інтегроване навчання;

                        методи стимулювання й мотивації навчання, методи пізнавальних ігор, метод створення ситуації успіху;

                        інтерактивні технології.

Обладнання уроку.  Таблиці – схеми задач, сигнальні картки, малюнок хмаринки, кольорові олівці, лінійки, циркулі.

Структура уроку

І. Організаційна частина.

1. Емоційне налаштування на урок

«Я щасливий»

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

Уяви себе чарівником і розмалюй хмаринку таким кольором, який тобі зараз найбільше подобається.

                        

Синій – сумлінний, спокійний.

Зелений – самостійний, наполегливий.

Червоний – доброзичливий, впевнений.

Жовтий – активний, веселий.

Фіолетовий – неспокійний, емоційно напружений.

Коричневий – чутливий, розслаблений.

Чорний – мовчазний, ворожий.

Сірий – пасивний, байдужий.

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.

1. Дидактична гра «Так. Ні.»

1) 20 3 = 600     (Ні)

2) 42 : 6 = 7         (Так)

3) 8 000 - 1 = 7 990     (Ні)

4) 1 год  = 60 хв          (Так)

5) Щоб знайти відстань, потрібно

    швидкість помножити на час руху.     (Так)

6) Коло – це фігура, яка представляє

    собою замкнену лінію.                          (Так)

7) Діаметр – за величиною дорівнює

    двом радіусам.                                        (Так)

2. Математичний диктант.

 Записати у зошит.

    18 км, 3 хв, 50 км/год, 350 м, 25 м/с, 15 год, 800 м/хв.

 Прочитати, підкреслити одиниці вимірювання часу.

 Назвіть одиниці вимірювання часу.

    (Секунда, хвилина, година, доба, тиждень, місяць, рік, століття)

ІІІ. Ознайомлення учнів з темою, цілями та завданням уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою: «Задачі на знаходження часу руху».

Ознайомимося із способом визначення часу за відомими швидкістю і відстанню.

Будемо складати і розв’язувати задачі на знаходження часу руху.

Виконаємо практичну роботу - креслення кола та ділення його на 4 рівні частини.

ІV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

Перелітні птахи - птахи, які з настанням осінніх холодів відлітають у теплі краї, часто навіть на інші материки, а навесні повертаються. Наприклад, українські ластівки перелітають Сахару і зимують в Центральній Африці.

Послухайте задачу і її розв’язання.

   Задача № 499 ст. 70.

2. Запис формули знаходження часу у таблицю.

 

Швидкість

Час руху

Відстань

V

t

S

 

 

 

 

Вправа для очей.

  1. «Шторка».
  2. «Великі очі».
  3. «Стріляємо очима».

3. Первинне закріплення.

а) Робота над завданням № 500.

За даними таблиці потрібно знайти час руху.

Зразок складання задачі.

Перший рухомий об’єкт – це ракета. Яка летить зі швидкістю 11 км/с. За який час ракета подолає 99 км?

Щоб знайти час руху, потрібно відстань поділити на швидкість.

Розв’язання: 99 : 11 = 9 (с.)

Відповідь: за 9 секунд ракета подолає 99 км.

Задача

Корабель пливе зі швидкістю 1 км/хв. За який час він пропливе 120 км?

Розв’язання: 120 : 1 = 120 (хв)

Задача

Трактор рухається зі швидкістю 15 км/год. За який час він подолає відстань 45 км?

Розв’язання: 45 : 15 = 3 (год)

Перебудуйте задачу так, щоб невідомою стала відстань.

б) Робота над задачею № 501.

Прочитайте умову задачі. Яке питання задачі.

У нас є два транспорти, кожен має свою швидкість.

Які є відомі дані у задачі, що нам потрібно знайти?

Можна відразу дати відповідь на перше питання задачі? Чому?

Щоб знайти час, використовуємо формулу t = S : V

Розв’язання:

1) 90 : 45 = 2 (год) – час автомобіля.

2) 90 : 15 = 6 (год) – час трактора.

3) 6 - 2 = 4 (год) – на стільки менше був у дорозі автомобіль, ніж трактор.

4) 6 : 2 = 3 (р.) – у стільки менше був у дорозі автомобіль, ніж трактор.

Відповідь: на 4 години, у 3 рази.

Руханка «Вправи з м’ячем».

Назвіть предмети, які мають форму кулі.

V. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

1. Завдання 505.

Накресліть коло, радіус якого 3 см.

Поставте точку - центр кола.

Проведіть в ньому два діаметри так, щоб вони поділили його на 4 рівні частини.

Діаметр перетинає середину кола і дві його точки.

                    С

                                   АВ і СD – діаметри кола

  1. Чверть кола

                        jJ         2) Прямі кути

А В

 

 D

2. «Мозковий штурм».

Що таке час?

  Якою буквою позначаємо відстань?

Якою буквою позначаємо швидкість?

Якою буквою позначаємо час?

Назвіть одиниці вимірювання часу.

З’єднайте частинки формули:

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку.

1. Гра

Ставимо руку вперед і по черзі загинаємо пальчики за завданнями:

  •  Кому сподобалася наша співпраця?
  •  Хто отримав щось корисне для себе?
  •  Кому було приємно працювати на уроці?
  •  Хто розв’язував задачі на уроці?
  •  Хто любить урок математики?

Подивіться у вас вийшов кулачок, який показує, що ми всі сильні, виконали всі завдання уроку.

2. Вправа «Мікрофон».

Чому ви навчилися на уроці?

Як знайти час руху?

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 березня 2023
Переглядів
1095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку